چاپ سولیت

چاپ سولیت به این دلیل این نام را به خود گرفته است که روی متریالی از جنس سولیت انجام می‌شود.

این متریال که نوعی از پی وی سی می‌باشد، کیفیتی عالی به عکس می‌دهد که موجب شفافیت بسیار بالای تصویر مورد نظر شما خواهد بود.

ناظر چاپ را در این مقاله دنبال کنید

از دلایل محبوبیت این نوع چاپ می‌توان ماندگاری بسیار زیاد آن را نام برد. به صورتی که درانواع شرایط آب و هوا زیبایی و کیفیت خود را حفظ کرده و همچنین قابلیت شست و شو را دارا می‌باشد.

سولیت دارای دو نوع پشت طوسی و پشت سفید است.

تفاوت این دو نوع چاپ روی سولیت به خاطر نحوه عبور نور از سولیت و در واقع عبور کردن یا نکردن نور از پشت صفحه سولیت می‌باشد.

کاربرد چاپ سولیت

به خاطر وجود مواردی که در بالا ذکر شد، یعنی مقاومت بالا در برابر استفاده مداوم و در برابر آب و هوای مختلف، استفاده از این نوع چاپ در فضای باز مشکلی برای مصرف کننده به وجود نخواهد آورد پس برای انواع بنر های تبلیغاتی و یا برای زیبا کردن فضای باز بیرون می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

"کاربرد

همچنین رنگ های شفاف و با کیفیت که در گذر زمان رزولوشن خود را از دست نمی‌دهند از دیگر مواردی است که این چاپ را تبدیل به یک نوع مناسب از چاپ برای انجام انواع تبلیغات کرده است.

البته، در فضاهای داخلی نیز می‌توان از سولیت برای موارد مختلفی استفاده کرد. به طور مثال می‌توان به استند های نمایشگاهی و پوستر ها و پرده های تصویری نمایش  به عنوان نمونه هایی از چاپ بر روی این متریال اشاره کرد.

چاپ سولیت چه مزایایی دارد؟

ین متریال به خاطر مزیت های زیادی که نسبت به سایر متریال های چاپ دارد مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرد. از جمله این مزایا می‌توان به ثابت ماندن رنگ های چاپ شده روی آن در گذر زمان اشاره کرد.

وقتی شما یک طرح و نقش را روی سولیت چاپ می‌کنید، این طرح تا مدت ها و بدون ایجاد هیچ گونه تغییر در رنگ ها روی سولیت باقی خواهد ماند. حتی اگر در شرایط جوینامساعد مانند باران و برف قرار بگیرد.

ر یک کلام می‌توان گفت عمر بالای چاپ سولیت باعث برتری آن نسبت به بسیاری از انواع دیگر چاپ شده است.

یکی دیگر از مزایایی که می‌توان برای چاپ کردن روی سولیت نام برد این است که شما تقریبا در انتخاب طرح خود محدودیتی ندارید و می‌توان هر نقشی را روی این متریال چاپ کرد.

همچنین می‌توان گفت که چاپ سولیت از نظر پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه بوده و به نسبت کیفیت و ماندگاری که به شما می‌دهد نیاز به پرداخت هزینه بسیار زیادی ندارید.

چاپ سولیت نسبت به انواع پرینتر های معمولی که برای چاپ عکس هستند از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است اما شرط این کیفیت استفاده کردن از یک دستگاه چاپ سولیت مناسب است که این کیفیت بالا را همراه با مزایای نام برده شده مانند ماندگاری بسیار زیاد و عمر و دوام بالا برای شما که مخاطب آن هستید به ارمغان بیاورد.

در صورتی که قصد دارید از این نوع چاپ استفاده کنید بهتر است با یک دستگاه چاپ سولیت بسیار با کیفیت کار کنید تا بتوانید شفافیت و رزولوشن مورد نظر خود را از تصویر چاپ شده دریافت نمایید.

"مزایا

دستگاهی که برای چاپ استفاده می‌شود دستگاهی به نام اکوسالونت است که کیفیت آن را نسبت به بنر ها و لمینیت های عادی چند برابر می‌کند.

معایب

کی از معایب این است که بدون استفاده کردن از دستگاه های فوق پیشرفته امکان انجام این کار وجود ندارد.

هزینه بالای این دستگاه ها جزو معایب است که البته این گران تر بودن به قیمت با کیفیت تر بودن کار تمام می‌شود.

همان طور که گفته شداین نوع چاپ یک چاپ مقرون به صرفا است ولی با این حال به نسبت بقیه انواع چاپ مانند چاپ کردن معمولی روی بنر ها و چاپ استیکر ها همچنان دارای هزینه های بالاتری است که اگر دنبال کیفیت بسیار بالاتر کار خود هستید ناچار به پرداخت این هزینه ها می‌باشید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd