تراکت در کسب و کار

تراکت یک برگه ی تبلیغاتی است، که عموما در اندازه ی A5 ،طراحی و چاپ می شود.

محتوای کلی و جامع با تصاویری که باید مفهوم مد نظر مجموعه ی خدماتی یا فروش را منتقل کند.

تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش فروش را در این مقاله دنبال کنید

البته ممکن است بنا بر سلیقه ی صاحب مشاغل یا خدمات این برگه ها در اندازه های A4 و یا حتی در برگه های کوچکتر از A5 طراحی و چاپ شوند.

می توان گفت از پر کاربرد ترین ابزار تبلیغاتی و شاید موثر ترین آن ها می توان به آن اشاره کرد،

برخی آن را یک اطلاعیه ی عمومی می دانند که می توان عموم مردم را جامعه ی مخاطب خود قرار دهد.

امروزه مجموعه و شرکت های خصوصی، اداره های دولتی و … از این روش برای اطلاع رسانی عمومی و یا حتی درخواست نیرو استفاده می کنند.

طراحی تراکت

طراحی تراکت

طراحی بخش مهم چاپ تراکت

در طراحی، باید دقت کنید که تیتر های نوشته شده یا متن های تکراری و خسته کننده نباشد،

فونت نوشته ای که استفاده می کنید باید با محتوای مد نظر شما هماهنگی داشته باشید و بهتر است که با مشورت گرافیست این کار را انجام دهید.

به عنوان مثال فونت استفاده شده در یک گردهمایی مذهبی یا یک همایش علمی با فونت استفاده شده در محتوای تولید شده در یک تراکت برای حراج یک فروشگاه یا تبلیغ یک شهربازی بسیار متفاوت است و باید به این نکات در طراحی تراکت دقت کرد.

تصاویر هم، مانند فونت نوشته ها و یا محتواها باید متناسب با رویداد یا همایش و یا دیگر موارد باشند.

تصاویر را با دقت انتخاب کنید و در طراحی نیز دقت کافی داشته باشید، که ناهماهنگی وجود نداشته باشد.

چاپ با دستگاه افست یا دیجیتال، عموما در تیراژهای بالا انجام می شود.

تراکت یک روش تبلیغی برای کسب و کار

همانطور که اشاره شد، تراکت یکی از کاربردی ترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کار است و بهتر است

که در طراحی آن و استفاده ی محتوای مناسب حساسیت لازم را به خرج دهید.

طراحی و چاپ این برگه ی تبلیغاتی نسبت به روش های دیگر تبلیغاتی یک روش کم هزینه است

چاپ تراکت

چاپ تراکت

که می توانید به منظور تبلیغات در سطح گسترده و شناخته شدن برندتان از آن استفاده کنید.

اصولا آن ها را اگر عمومی باشند در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد مانند بازارها، متروها، مکان های عمومی و … پخش می کنند.

این ها خود به نوعی تبلیغات گسترده محسوب می شوند که عموم جامعه را مخاطب و هدف قرار می دهد.

اینها خود به نوعی تبلیغ تجاری هستند که یک روش برای برقراری ارتباط است.

اصولاً هنگامی که تراکت را برای جلب مشتری در بین یک اجتماع پخش می کنند همگی آن را به عنوان یک صفحه تا نخورده می شناسند.

البته ممکن است یک سری طراحی های خاص برای انواع و اقسام شکل دهی به این برگه های تبلیغاتی استفاده کنند.

در مواد اولیه این کاغذ، در چاپ آن از برگه های بسیار ضخیم و مرغوب استفاده نمی کند،

زیرا می توان گفت این نوع تبلیغات یک تبلیغات یکبار مصرف است ممکن است مشتری بعد از اطلاع از آن هیچ استفاده ای نکند.

البته اگر می خواهید برای بلند مدت از آن استفاده کنید می‌توانید چاپ آن را روی برگه های ضخیم تر و مرغوب تر انجام دهید.

تراکت های رنگی یا سیاه سفید

چاپ تراکت بر حسب سلیقه ی مشتری و بسته به نوع اهمیت آن، برگه ها در دو نوع رنگی و سیاه سفید چاپ می شوند.

در تراکت های رنگی باید در نظر داشته باشید که رنگبندی و ترکیب رنگ انتخاب شده باید حتما با همدیگر همخوانی داشته باشد.

اگر نوع سیاه سفید را برای چاپ آن انتخاب کردید دقت کنید که کیفیت چاپ آن بالا باشد

و بتوانید با آن کار بازاریابی را انجام دهید.

انواع و اقسام این برگه ها در سایزهای مختلف و در دو نوع رنگی و سیاه سفید چاپ می شود،

اما نباید فراموش کرد که مسلما نوع رنگ به کار رفته در این برگه های تبلیغاتی اثر بسیار بیشتری می تواند بر روی مشتری داشته باشد.

البته در حال حاضر نوشته های تبلیغاتی را بر روی برگه های تمام رنگی نیز چاپ می کنند که امروزه این مورد بسیار بیشتر از چاپ سیاه سفید است.

طرح تراکت

طرح تراکت

البته برخی مجموعه ها به دلیل اهمیت محتوا و یا کیفیت بالاتر در چاپ، تراکت را بر روی کاغذهای با کیفیت و بعضا گلاسه چاپ می کنند.

در ترکیب رنگ بر روی کاغذ، بسته به جنس کاغذی که بر روی آن برگه ی تبلیغاتی را چاپ می کنید بسیار دقت کنید که تغییر رنگ نداشته باشد.

این موضوع را می توانید با گرافیست و کارشناس های مربوطه مطرح کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود.

شما می توانید با مشاوره ی کارشناسان تهران پرینت طرح خود را به نحو مطلوبی طراحی و چاپ کنید

و کار تبلیغاتی خود را به بهترین حالت انجام دهید.

برند سازی با تراکت

بسیاری از کسب و کارها یا فعالیت های خدماتی در اولین گام اطلاع رسانی عمومی، از پخش تراکت در اشکال مختلف در مکان های عمومی استفاده می کنند.

به عنوان نمونه، یک شخص صاحب رستوران، شهربازی، هتل و یا معرفی یک کلینیک جدید پزشکی یا دفاتر مهندسی

و یا گردهمایی های مذهبی و اجتماعی و …. برای گام ابتدای تبلیغات و بازاریابی می تواند از پخش تراکت استفاده کند،

زیرا این کار عموم مردم را در مورد رویداد مد نظر مطلع می کند. برخی رویداد ها مانند حراج های فروشگاهی ممکن است هفتگی یا ماهانه باشند،

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | تراکت در کسب و کار