تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش فروش

کاتالوگ را می توان یک کتابچه یا دفترچه ی تبلیغاتی تعریف کرد که در مورد محصولات یک کارخانه یا شرکت یا یک مجموعه ی تولیدی توضیحاتی همراه با تصویر از محصولات ارائه می کند.

چاپ کاتالوگ ممکن است در اندازه های مختلف و بعضا در شکل های متفاوت نیز بسته به سلیقه ی مشتری چاپ شود.

معرفی کاغذ A4 را در این مقاله دنبال کنید

در واقع می توان گفت تولید کننده یا فروشنده ی محصول با چاپ کاتالوگ می تواند بین خود و مشتری یک ارتباط غیر کلامی ایجاد کند که معرفی محصول را به درستی و با دقت انجام دهد.

قت کنی که وقتی می خواهید کار طراحی و چاپ کاتالوگ را انجام دهید، بهتر است که یک چاپخانه ی با تجربه برای این کار انتخاب کنید، زیرا اگر طراحی کاتالوگ عیب یا مشکلی داشته باشد بدون شک در معرفی محصول شما نیز بی تاثیر نخواهد بود.

طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ

به مرغوبیت برگه ها، انتخاب محتوای مناسب، طراحی کلی و اصولی و … نهایت دقت را داشته باشید.

تفاوت کاتالوگ و بروشور

برخی از صاحبان کسب و کار ممکن است کاتالوگ را با بروشور اشتباه بگیرند، در صورتی که این دو تفاوت عمده ای با هم دیگر دارند، هدف از طراحی و ارائه بروشور بازاریابی و تبلیغات نیست بلکه یک بروشور درمورد یک محصول و خصوصیات فنی آن توضیحاتی ارائه می دهد و مشتری ممکن است با سنجش بروشور چند محصول یکی از بین آن ها را انتخاب کند.

از طرفی بروشور ها اصولا در مورد نحوه ی استفاده ی یک محصول نیز ممکن است داخل بسته بندی محصول عرضه شوند.

 کاتالوگ بیشتر برای جذب مشتری و تبلیغات در مورد یک محصول طراحی می شود،

و بهتر است که این طراحی را به کسی بسپارید که تمام اصول تبلیغاتی محصول و یا کالای مد نظر شما را رعایت کند،

و منطبق با اصول بازاریابی یک کاتالوگ را به شما ارائه دهد.

بهتر است زمانی که محتوای کاتالوگ را تهیه می کنید، کارشناس مربوطه صحت اطلاعات و درستی آن ها را بسنجد، زیرا مسلما ارائه ی اطلاعات اشتباه و نادرست به مشتری سبب سلب اعتماد و اطمینان مشتری می شود.

شرط امانت و درستی محتوا را مد نظر قرار داده و از طراح نخواهید که اطلاعاتی خلاف واقع برای شما طراحی کند.

چاپ کاتالوگ و افزایش راندمان فروش

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد، چاپ کاتالوگ یکی از راه های تبلیغاتی برای فروش محصول شما به حساب می آید به صورتی که می توانید با طراحی درست و صحیح یک کاتالوگ راندمان فروش خود را افزایش دهید.

برخی اوقات، بعضی از مشتریان مطالعه کردن در مورد یک محصول را نسبت به سوال پرسیدن درباره ی آن ترجیح می دهند.

در نتیجه شما باید بتوانید کاتالوگی طراحی کنید که پاسخگو به سوالات اجمالی و کلی یک مشتری باشد.

چاپ کاتالوگ

چاپ کاتالوگ

مشتریان ممکن است با استفاده و مطالعه از کاتالوگ بتوانند اطلاعات لازم و اولیه را به دست آورند و برای ما بقی سوالات به شما مراجعه کنند، به همین دلیل طراحی و چاپ کاتالوگ مناسب یکی از زمینه های مهم در افزایش مشتری و فروش است.

با داشتن کاتالوگ فروش خود را افزایش دهید

برخی اوقات ممکن است که در مجموعه ی شما تعداد زیادی مشتری حضور داشته باشند و شما و همکارانتان توانایی پاسخگویی همزمان به چندین مشتری را نداشته باشید، ارائه ی کاتالوگ به مشتری می تواند تا حدودی ضرورت پاسخگویی مستقیم شما را کاهش دهد.

از طرفی هنگامی که مشتری کاتالوگ معرفی محصولات شما را مطالعه می کند، می تواند با آسودگی خاطر بیشتر در مورد انتخاب محصول و کالای مورد نظر خود تصمیم بگیرد.

به نوعی می توان گفت کاتالوگ یک نسخه ی پیشرفته تر و جامعه تر از بروشور است که اگر به درستی طراحی شود می تواند تمامی اطلاعات یک محصول یا کالا را به مشتری منتقل کند.

می توان گفت چاپ کاتالوگ خود به نوعی یک ابزار بازاریابی است که می تواند مشتری را جذب کند، در طراحی اصولی آن دقت کنید که مبادا محصول شما را به خوبی معرفی نکند و برای مشتری کارایی نداشته باشد و حتی باعث عدم جذب مشتری شود.

تهران پرینت، ارائه دهنده ی انواع خدمات چاپ، پرینت، پرینت رنگی، بروشور، کاتالوگ و … که شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ی نمونه ی کار با کارشناسان مربوطه ارتباط بگیرید.

طراحی کاتالوگ چگونه باشد؟

طراحی کاتالوگ یکی از اصول مهم و اولیه در معرفی یک برند و یا یک محصول است، که باید به بهترین حالت ممکن انجام شود.

در نظر داشته باشید که در طراحی یک کاتالوگ رعایت یک سری اصول اولیه از جمله:

طراحی، رنگ آمیزی، ذکر مشخصات محصول، عکاسی مناسب برای استفاده از تصاویر حاصل در کاتالوگ، تولید محتوا و … بسیار مهم و ضروری است.

محتوای کاتالوگ محصول مد نظر باید به نحوی باشد که بتواند تمامی اصول مد نظر شما را برای معرفی محصولتان شامل باشد و بتواند یک اطلاعات کلی و جامع در اختیار مشتری قرار دهد.

نکات طراحی کاتالوگ

نکات طراحی کاتالوگ

از دیگر نکاتی که باید در طراحی و چاپ کاتالوگ به آن اشاره کرد، این است که شما باید از تصاویری با کیفیت بالا در کاتالوگ خود استفاده کنید، بهتر است این کار را به یک تیم یا فرد حرفه ای در عکاسی بسپارید که بسته به محصول شما، عکاسی هنری، صنعتی و … را به بهترین حالت ممکن انجام دهد.

وضوح تصویر در این زمینه بسیار مهم است زیرا به نحوی معرفی کننده ی محصول شما است.

از کاتالوگ می توان به عنوان یک روش بازاریابی آفلاین نام برد که می تواند مشتری را به شما ارتباط دهد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | تاثیر چاپ کاتالوگ در افزایش فروش