چاپ سربرگ

استفاده از سربرگ ها حدودا به  ۳۰ سال پیش برمی گردد.

آن زمان عده ای که در در  زمینه چاپ مشغول به کار بودند به  منظور افزایش کیفیت کار خود جلسه‌ای را برگزار کردند که در آن اطلاعات و تجارب خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند و نتیجه گیری هایی انجام دادند.

پیکسل چیست ؟ می توانید در این مقاله دنبال کنید

در واقع آنها تصمیم گرفتند که از سربرگ  به عنوان یکی از عوامل مهم در چاپ استفاده کنند.

در حال حاضر هر  اداره و هر شرکتی سربرگ دارد در واقع سربرگ هر برند و یا هر شرکتی تنها مختص همان برگ ها مجموعه است.

حال برای چاپ سربرگ یک سری نکات باید رعایت شود که در زیر به آنها اشاره کرده ایم.

چاپ سربرگ

چاپ سربرگ

نکات مهم در چاپ سربرگ

چاپ سربرگ می تواند سیاه و سفید و یا رنگی باشد اما توصیه می شود که از چاپ رنگی بهره ببرید.

برای تاثیرگذاری بیشتر می‌ توانید از رنگ‌ های تیره مانند سورمه ای و مشکی و سبز تیره در طراحی سربرگ ها استفاده کنید.

دقت کنید که در چاپ سربرگ نباید از طیف رنگی  استفاده کرد چون زمانی که از آنها کپی گرفته شود و یا با فکس ارسال شود خوانایی  متن از بین می رود.

برای چاپ سربرگ ها می توان از پرینتر های معمولی هم استفاده کرد اما برای چاپ پاکت نامه و پوستر ها باید از دستگاه های تخصصی تر استفاده کرد.

در زمان چاپ سربرگ ها  باید از عناصر بصری و گرافیکی کمتری استفاده کرد.

در واقع باید متن در رأس توجه باشد و رنگ و لعاب تصاویر متن را  را تحت شعاع قرار ندهد.

دقت کنید که در طراحی سربرگ ها اصلاً از کادر حاشیه استفاده نکنید زیرا در این صورت ممکن است طرح ها زیبایی خود را از دست بدهند.

یکی دیگر از عواملی که باید در هنگام چاپ سربرگ مورد توجه قرار بگیرد محل مشخصه های آن است.

چاپ سربرگ رنگی و ارزان و ارسال به سراسر کشور

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان |  چاپ سربرگ

 یعنی باید عنوان  و نماد شرکت در  بالاترین قسمت برگه  باشد و  شماره پیوست و  تاریخ باید در بالا و سمت چپ قرار بگیرند و تاریخ در پایین سربرگ نوشته می شود.

برای تاثیرگذاری بیشتر باید قسمت های مهم تر متن را با فونت درشت چاپ کنید.

هم چنین بهتر است اندازه فونت بین ۱۰ تا ۱۴ باشد اما برای نوشتن آدرس و نشانی باید از فونت ۸ تا ۱۲ استفاده کنید

نقش رنگ ها را در سربرگ دست کم نگیرید

هر شرکتی  رنگ سازمانی مخصوص به خود را دارد به طور مثال  ایرانسل از رنگ سازمانی زرد استفاده می کند به همین منظور بهتر است در چاپ سربرگ ها از رنگ سازمانی همان برند استفاده شود.

با ایجاد تغییر در اندازه برگه های سربرگ روی نسبت اندازه اجزا تغییری ایجاد نمی شود.

به طور مثال زمانی که تراکت a۴ در یک برگه a۵ چاپ شود تغییری در نسبت اندازه های اجزا آن ایجاد نمی شود.

طراحی سربرگ

طراحی سربرگ

نقش لوگو در سربرگ

با پیشرفت علم و تکنولوژی اهمیت  گرافیک هم  افزایش پیدا کرده است.

استفاده از لوگو برای هر شرکت و سازمانی می تواند نشان دهنده نقش مهم گرافیک در سازمان ها و اداره ها باشد.

سربرگ جزو اوراق اداری شرکت ها به حساب می آید و برای برقراری ارتباط به وسیله  نامه های  رسمی از آن ها استفاده می‌ شود.

 همین طور که گفتیم لوگو هر برند  تنها مختص همان شرکت است و یا به بیانی دیگر هویت آن برند را نشان می‌ دهد به همین علت زیبایی بیشتر لوگو نشان دهنده کیفیت بیشتر آن شرکت است.

از سربرگ ها تنها برای نامه های رسمی استفاده نمی‌ شود و برای نوشتن قرارداد ها و صدور پیش فاکتور ها هم مورد استفاده قرار می گیرند  به همین جهت سربرگ ها یکی از عوامل ضروری در هر اداره و شرکتی به شمار می آیند.

رنگ هایی که در چاپ تراکت مورد استفاده قرار می گیرند  تاثیر مناسبی بر بالا بردن کیفیت آن ها دارد

بهتر است تراکت ها رنگ بندی مناسبی داشته باشند زیرا در این صورت توجه رهگذران و عابران را به  خود جلب می‌ کند.

استفاده از سربرگ ها  می تواند یکی از کم هزینه ترین روش های تبلیغات باشد.

بزرگترین حسن سربرگ ها  این است که با وجود این که  هزینه کمتری را می طلبند تاثیرگذاری زیادی دارند.

عوامل دیگری مانند لیبل ها کارت های ویزیت  و پاکت نامه ها از جمله اوراق های اداری به حساب می آیند.

اگر اوراق اداره با هم  هماهنگ باشند تاثیر گذاری و کیفیت آنها تا حد زیادی افزایش پیدا می کند.

یعنی بهتر است میان کارت های ویزیت و  پاکت نامه و  لیبل ها و  تراکت ها هماهنگی وجود داشته باشد.

اهمیت سربرگ

اهمیت سربرگ

اهمیت سربرگ

زمانی که  برای فرستادن نامه های رسمی از  سربرگ استفاده کنیم عملکرد هوشمندانه تر و  موثرتر به نظر خواهد رسید.

زیرا دریافت کننده نامه زمانی که  متن آن را می خواند لوگو را هم می بیند.

در واقع تصویر لوگو می تواند در ذهن مشتریان نقش ببندد.

سربرگ ها برای اسناد دیجیتال و یا یادداشت ها و نامه های تشکر و قدردانی  هم مورد استفاده قرار می گیرند.

طراحی سربرگ ها

هنگام طراحی سربرگ ها باید از رنگهایی که ترکیب جذابی با یکدیگر دارند استفاده کنیم.

به طور مثال رنگ آبی و کرم و رنگ سیاه و سفید ترکیب های جذابی هستند که می  توانند کارکرد سربرگ ها را بالا ببرند.

تکرار رنگ ها و شکل ها میزان کیفیت سربرگ ها را  افزایش پیدا می دهد.

بطور مثال اگر در  لوگوی برند شما از سایه هایی به رنگ بنفش وجود دارد بهتر است در قسمت پایین برگه سربرگ  از همین سایه ها استفاده کنید.

همینطور برای  این که برنده شما در ذهن مشتریان تا چندین سال نقش ببندد  باید شکل کارت ویزیت و تراکت و سربرگ شرکت با یکدیگر مشابه باشد.

وجود نظم در هر امری کیفیت آن را بالاتر میبرد اگر نوشته  ها کادر بندی شده باشند در سربرگ نظم و  ترتیب خاصی ایجاد می شود.

در واقع با محصور  کردن اطلاعات روی سربرگ ها جلوه آنها را بیشتر می کنید.

هم چنین مورد دیگری که روی ماندگاری برند در ذهن مشتری ها تاثیر  می‌ گذارند اندازه نماد است.

به اندازه ها و داشتن لوگو دقت کنید

هر چقدر  اندازه لوگو بزرگتر  باشد  بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و در نهایت برند  شما شناخته تر می شود.

البته دقت کنید که اگر اندازه نماد خیلی بزرگ باشد و با اندازه دیگر اجزای سربرگ همخوانی نداشته باشد نه تنها تاثیر نمی گذارد که کیفیت آن را هم کاهش می می‌ دهد.

برای پیشرفت در هر زمینه باید به روز بود.

با گذشت زمان قوانین و سلیقه  ها تغییر پیدا می کنند و برند ها و شرکت های دیگر لوگو و تراکت  ها و سربرگ های خود را با توجه به قوانین و سلیقه ها تغییر می دهند که این مورد کسب و کار آنها را ارتقا می بخشد.

بهتر است پس از گذشت مدتی روی سربرگ برند خود  تغییر ایجاد کنید.

البته دقت کنید که منظور از تغییر، استفاده از یک لوگوی جدید نیست و برای انجام این کار می توانید از رنگ های  پر جنب و جوش تری استفاده کنید تا به لوگو و سربرگ شما جذابیت خاصی بخشیده شود.

همان طور که گفتیم برای استفاده از سربرگ ها حتما باید یک لوگو برای برند خود داشته باشید.

سربرگ لایه باز

سربرگ لایه باز

لوگوی یک شرکت می تواند گویای عملکرد آن باشد به همین علت هنگام طراحی لوگو باید هنرمندان عمل کنید

اساساً هنرمندان از کار یکدیگر الگو می گیرند و یا حتی از بعضی از کار ها تقلید می کنند البته باید کمی خلاقیت هم به تقلید اضافه کرد که در این صورت لوگو برند شما، لوگوی جذابی می شود.

جنس کاغذ سربرگ

متاسفانه با بالا  رفتن قیمت‌ ها کیفیت بعضی از اجناس کاهش پیدا کرده است.

به طور مثال بعضی از کاغذ هایی که در گذشته از استقامت خوبی برخوردار بودند در حال حاضر کیفیت کمی دارند.

دقت کنید که جنس کاغذ میتواند  تصویری از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند هرچقدر کاغذ سربرگ ضخیم تر و لوکس تر باشد کیفیت کار در در ذهن مشتری بیشتر می شود.

به منظور افزایش زیبایی سربرگ  می توان از تمبر های پلاستیکی استفاده کرد.

این تمبر ها را می توان  در کارت های ویزیت و پاکت های نامه هم به کار برد.

همانطور که میدانید هر فردی امضای مخصوص خود را دارد به همین علت وجود امضا در چاپ سربرگ میتواند آنها را متمایز کند.

در واقع در این صورت علاوه بر شرکت،  صاحب و رئیس آن هم به مشتریان معرفی می شود.

بهتر است برای طراحی سربرگ از تصاویر معنا دار استفاده شود به طور مثال استفاده از تصاویری که نشانی از برند شرکت ندارند نمی تواند فضای مثبتی را ایجاد کند.

اگر از رنگ های سفید و قرمز با  کنتراست بالا استفاده کنید سربرگ بیشتر  مورد توجه قرار می‌ گیرد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | چاپ سربرگ