طراحی و چاپ بروشور

بروشور یک ابزار تبلیغاتی مهم است که می تواند در معرفی محصولات و برند شما سهیم باشد.

اما بروشورها را بیشتر به منظور توضیح و راهنمایی، به خصوص توضیحات فنی در مورد یک وسیله،طراحی و چاپ می کنند که آن را داخل بسته بندی کالا یا خدماتی که ارائه می شود، قرار می دهند.

چاپ سربرگ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

طراحی و چاپ بروشور نیاز به محتوای مفید و یک طراحی دقیق و صحیح دارد،

زیرا شما می‌خواهید به این وسیله توضیحات و مشخصات فنی یک خدمات یا کالا را تعریف کنید،

از طرفی طراحی و چاپ بروشور باعث شناسایی مجموعه شما می شود

و می توان گفت با تهیه آن و قرار دادن آن در بسته بندی که به دست مشتری و یا کاربر می رسد به نوعی شما به مخاطب خود احترام گذاشته اید.

طراحی بروشور

طراحی بروشور

برای طراحی بروشورهای مختلف شما می توانید از کارشناس فنی، کارشناس فروش یا روابط عمومی مجموعه خود بسته به نوع محصولات و خدمات ارائه شده توسط مجموعه شما، استفاده کنید.

از طرفی باید به نکات و مسائل مطرح شده توسط گرافیست نیز دقت کنید.

رنگ بندی و انتخاب سایز و اندازه بروشور و همچنین محتوای مناسب از نکاتی است که باید مد نظر قرار داده شود.

اگر شما برای یک وسیله مصرفی و یا یک ارائه خدمات، طراحی و چاپ بروشور را انجام می دهید،

باید نکات مفید و واضحی در آن بیان شود،

اما زمانی که صرفا به منظور تبلیغات ارائه می‌شوند نیاز به حساسیت بیشتری در طراحی و چاپ بروشور وجود دارد،

در این مورد باید توجه داشت که خسته کننده نباشد و مخاطب را به نوعی به خود جذب کند.

برخی اوقات یک طراحی ساده بسیار بهتر از طراحی های شلوغ جواب می دهند البته حرفه ای بودن کار نیز نباید فراموش شود.

مزایای استفاده از بروشور

روشور یک ابزار تبلیغاتی مهم و ضروری است که امروزه معرفی و تبلیغات درباره ی محصولات

و خدمات را علاوه بر ارائه ی اطلاعات در مورد همان محصول و یا خدمات انجام می دهد.

بهتر است که طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی را در عمومی کردن و معرفی کردن نشان تجاری موسسه یا مجموعه خود فراموش نکنید.

بهتر است که در طراحی و چاپ بروشور، راه های ارتباطی با مجموعه را قید کنید

به این منظور که اگر برای کاربر و یا مشتری سوال و ابهامی پیش آمد بتواند با شما ارتباط گرفته و مشکل را برطرف نماید.

این کار نشان دهنده ی احترام و تشکر از انتخاب مشتری و کاربر است که می تواند شخص را به یک مشتری دائمی مجموعه تان تبدیل کند.

البته رویکرد تبلیغاتی زمانی موثر است که شما بتوانید یک بروشور با تمامی اطلاعات مفید و بعضا آموزشی همراه با محصول و خدمات خود ارائه کنید.

البته می توانید برای این کار بخش آموزشی و اطلاعات را از بخش آموزشی در مورد محصول و خدمات جدا کنید،

برای نمونه می توانید با قراردادن دو بروشور در بسته ی مشتری این کار را انجام دهید.

چاپ بروشور

چاپ بروشور

اما به هیچ عنوان فراموش نکنید که آموزش نباید نادیده گرفته شود و یا اینکه در این زمینه ضعیف عمل کرد.

انواع بروشور

بروشورها انواع مختلفی اعم از بروشور دو لتی، بروشور سه لتی و یا حتی بیشتر دارند.

اصولا طراحی و چاپ بروشور سه لتی را در برگه ی A4، انجام می دهند که شامل سه قسمت و دو خط تا هستند،

اگر این صفحات از هم مجزا باشند و هر صفحه در مورد یک موضوع متفاوت صحبت کند می توانید تا زدن آن را طبق سلیقه ی خود انجام دهید.

 اما اگر آن را صفحه بندی کرده اید باید در تا زدن آن صفحه بندی را رعایت کنید.

بروشورهای دو لتی در سایز کوچکتر طراحی می شود و شامل دو قسمت و یک خط تا هستند،

در هر صورت باید در این نوع از بروشور ها هم اگر صفحه بندی مهم است،

باید آن را در نظر بگیرید و در تا زدن صفحه بندی را رعایت کنید.

اگر هم که مطالب از هم مجزا هستند تا زدن زیاد حائز اهمیت نیست.

از بروشورهایی که امروزه در میان مردم کاربرد دارد، بروشورهای الکترونیکی هستند که نیازی به چاپ ندارند

و از طریق شبکه های اجتماعی و پیامرسان های الکترونیکی توزیع می شوند.

این نوع از بروشورها، هزینه ی چاپ ندارند و فقط هزینه ی طراحی آن را شما باید پرداخت کنید.

از طرفی هم شما می توانید در تمام پیامرسان های داخلی و خارجی موجود توزیع کنید.

در این صورت جامعه ی مخاطبین شما مسلما بیشتر خواهند شد ولی ممکن است مشتریان واقعی کمتر باشند

چون نباید از تاثیر ارتباط حضوری بر مشتری غافل شد

و در حین ارائه ی بروشور به مشتری به صورت فیزیکی می توانید با فرد ارتباط کلامی برای متقاعد کردن در مورد محصول یا خدمات برقرار کنید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | طراحی و چاپ بروشور