چاپ اکوسالونت

گذشته تا کنون روش های بسیار متعدد و متنوعی برای چاپ ابداع شده اند که برخی از آن ها همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرند

با چاپ اکوسالت این امکان وجود دارد که زیبایی بیشتری به چاپ ببخشید. پیش از جوهر های اکوسالونت، جوهر های سالونت مورد استفاده قرار می‌گرفت که به خاطر آسیب های محیط زیستی در اروپا و آمریکا ممنوع اعلام شد.

درباره زونکن را در این مقاله دنبال کنید

جوهر های اکوسالونت، جایگزینی فوق العاده برای جوهر های سالونت محسوب می‌شوند چرا که آلاینده ها و حلال های مضر داخل جوهر های سالونت را ندارند و در عوض، کیفیت و شفافیتی بسیار زیاد به مخاطب ارائه می‌کنند.

اکوسالونت چه کاربردی دارد ؟

چاپ با روش اکوسالونت کاربردهای زیادی دارد که از میان آن ها می‌توان به چاپ بنر های تبلیغاتی با ابعاد بزرگ که نیاز به کیفیت خیلی بالایی دارند، کاغذ دیواری، استیکر های اتاق ها و منازل، سولیت های یک رو و دو رو، چرم مصنوعی و کارتن پلاست، فلکس و بنر های شبرنگ اشاره کرد.

چاپ کاغذ pp، چاپ بوم نقاشی، چاپ فلکس و چاپ کاغذ گلاسه از موارد دیگر کاربرد این روش چاپ است.

به طور کلی این نوع چاپ برای مواردی که ابعاد بزرگی دارند و نیاز است کیفیت آن ها هم حفظ شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای اکوسالونت

مزایای اکوسالونت

مزایای اکوسالونت

نخستین موردی که به عنوان مزیت چاپ اکوسالونت میتوان به آن اشاره کرد کیفیت بسیار بالای جوهر های اکوسالونت است. همان طور که گفته شد این نوع چاپ برای سطوح بسیار بزرگ، به خاطر کیفیت بالا می‌‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین این جوهر ها بسیار مقاوم هستند که می‌توانند در محیط ها و فضاهای باز و در مقابل خاک و باد و آب از بین نروند. همچنین رنگ های اکوسالونت شفافیت بالایی دارند که موجب جذابیت هر چه بیش تر این نوع چاپ می‌شود.

معایب اکوسالونت

یکی از معایبی که می‌توان به دستگاه اکوسالونت وارد کرد نیاز به نظافت و مراقبت مداوم است دستگاه است. دستگاه های اکوسالونت به خاطر عدم وجود سالونت بسیار حساس هستند و در صورت بی توجهی به مراقبت های لازم احتمال آسیب دیدن آن ها بسیار بالا است.

به طور مثال، دستگاه های اکوسالونت نباید بیش تر از ۴۸ ساعت خاموش باشند و در غیر این صورت حتما پس از ۴۸ ساعت باید هد های دستگاه را با سالونت شست و شو دهید.

اگر این میزان خاموش ماندن دستگاه به بیش از یک هفته برسد، به جز هد های دستگاه چاپ باید کل مسیر خط مرکب نظافت و تمیز شود تا مشکلی در روند کار کردن دستگاه پیش نیاید.

قیمت بالاتر چاپ اکوسالنت نسبت به چاپ سالونت را نیز شاید بتوان جزو معایب آن به شمار آورد که البته با توجه به مزایای بیش تر این نوع چاپ امری طبیعی است.

چاپ به روش اکوسالونت

چاپ به روش اکوسالونت

انواع چاپ به روش اکوسالونت

انواع چاپ به روش اکوسالونت، به انواع جوهر های اکوسالونت مربوط می‌شود که شامل موارد زیر است:

جوهر اکوسالونت دای

جوهر اکوسالونت پیگمنت

جوهر اکوسالونت فلورسنت

معرفی دستگاه اکوسالونت

جوهر های اکوسالونت در اکثر دستگاه های چاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند که خود این موضوع را می‌توان به مزایای چاپ اکوسالونت اضافه کرد. همچنین فرمولاسیون این جوهر ها که حلال های مضر و آسیب رسان از آن حذف شده اند، موجب می‌شود دستگاه عمر بیش تری داشته باشد و آسیبی به آن وارد نشود.

دستگاه های چاپ اکوسالونت، جوهر ها را به روش ضربه ای و باپرتاب کم تر انتقال می‌دهند که این موضوع باعث می‌شود چاپ با مرور زمان فرسودگی کم تری پیدا کند.

دستگاه چاپ اکوسالونت

دستگاه چاپ اکوسالونت

مراحل چاپ اکوسالونت

برای کار با دستگاه اکوسالونت و انجام چاپ با آن باید حداقل با یک نرم افزار گرافیکی مثل فوتوشاپ آشنا باشید و بدانید چگونه باید با کامپیوتر کار کرد.

این دستگاه ها با سیم LAN به کامپیوتر وصل می‌شوند و باید به طور مرتب روغن کاری شوند تا کارایی خود را حفظ نمایند. همچنین مرکب داخل دستگاه های اکوسالونت باید به طور مداوم شارژ شوند تا دستگاه هوا نگیرد و مشکلی ایجاد نشود.

یکی از نکاتی که رعایت آن حین چاپ اهمیت بسیار زیادی دارد این است که روی میز کاری که دستگاه روی آن قرار دارد نباید هیچ گونه جسم کوچکی وجود داشته باشد چرا که منجر به خراب شدن دستگاه خواهد شد.

باید تلاش کنید دستگاه چاپ اکوسالونت را در محیطی با دمای ۲۳ الی ۲۶ درجه سانتی گراد قرار دهید و این فضا نباید هیچ گونه کثیفی، غبار و دودی داشته باشد.

زمانی که کار دستگاه چاپ اکوسالونت به پایان رسید باید برای جلوگیری از ایجاد انسداد و گرفتگی در نازل، از یک حلال استفاده کنید و آن را در گپ دستگاه بریزید.

ایجاد گرفتگی و انسداد شدید در نازل و هد دستگاه موجب می‌شود در زمان کمی مجبور به تعویض آن ها شوید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | چاپ اکوسالونت