اهمیت داشتن سربرگ

در وهله اول علت چاپ سربرگ این است که مکاتبات اداری نظم بگیرند.

اما به طور کلی هدف چیزی فراتر و بزرگ تر است و شامل مواردی مانند بازاریابی، افزایش درامد، ارتباطات و … می‌باشد.

حتما متوجه شده اید که یک سربرگ ثابت برای تمام کاغذها وجود ندارد. حتی برای یک شرکت ثابت هم شاید نیاز به سربرگ های مختلفی باشد.

چاپ افست را در این مقاله دنبال کنید

به طور مثال سربرگ یک نامه اداری با سربرگ یک گزارش کار کاملا متفاوت است و بخش های متفاوتی را نیز شامل می‌شود.

به همین علت، سازمان ها و موسسات معمولا مدل های مختلفی از سربرگ را ارائه می‌دهند که البته با طراحی یکسان، بتوان از آن ها در موقعیت های گوناگون استفاده کرد.

با وجود پیشرفت روز افزون تکنولوژی و دیجیتالی شدن اکثر کارها اما نامه نگاری همچنان حالت رسمی و بین المللی خود را حفظ کرده است. حتی در صورتی که این نامه نگاری ها در حالت دیجیتالی باشند و روی کاغذ چاپ نشوند، با این حال همچنان فرم خود را حفظ می‌کنند.

اهمیت نوشتن نامه تجاری بر هیچ کس پوشیده نیست. این نامه ها می‌توانند تاثیر مستقیم روی عملکرد یک تجارت و ارتباط آن با سایر شرکت ها داشته باشند.

طرح سربرگ لایه باز

طرح سربرگ لایه باز

بیش تر این نامه ها، برای معرفی کردن شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. یعنی باید اطلاعاتی از محصول شامل مشاوره و تحقیق درباره محصول یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را به نمایش بگذارند و سربرگ ها می‌توانند این نامه ها را از حالت عادی و فرمال خارج کرده و تبدیل به یک فرصت برای نمایش برند کنند.

سربرگ ها می‌توانند به کسب و کار هویت ببخشند و موجب شوند کسب و کار حالت رسمی تری به خود بگیرد.

مزایای سربرگ

حال که با اهمیت کاربرد سربرگ تا حدی آشنا شدید بهتر است سراغ مزایای آن نیز برویم.

با شناخت مزایای سربرگ ها در موارد مختلف می‌توانید بهتر راجع به چگونگی به کارگیری آن ها تصمیم بگیرید.

کسب و کار شما حرفه ای تر می‌شود.

دو نامه، هر دو با متن ثابت ولی یکی با سربرگ شبک، زیبا و حرفه ای و دیگری بدون هیچ گونه طراحی خاصی را در نظر بگیرید.

کدام یک پر اهمیت تر به نظر می‌رسد؟‌

انتخاب یک سربرگ مناسب به صورت ناخودآگاه ارزش محتویات برگه را بیش تر خواهد کرد و باعث می‌شود نامه حالت رسمی تر و معتبر تری به خود بگیرد.

سربرگ ها یک وسیله بسیار مهم در مارکتینگ و بازاریابی هستند.

اولین چیزی که در یک نامه دیده می‌شود سربرگ آن است. در واقع اولین ارتباطی که شما با مخاطبتان برقرار می‌کنید از طریق سربرگ است. وقتی مخاطب با یک برگه رو به رو می‌شود و نام، لوگو و شعار کسب و کار شما را روی نامه مشاهده می‌کند ناخودآگاه از آن تاثیر می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود بتوانید مارک و برند خود را به مخاطب معرفی کنید.

سربرگ ها بسیار مقرون به صرفه هستند.

همان طور که گفته شد یکی از مزایای بسیار مهم سربرگ ها کمک به بازاریابی برند شما و همین طور محصول و خدماتی است که ارائه می‌شود. این روش بازاریابی نسبت به بسیاری از تبلیغات انبوه دیگر به صرفه تر است و قیمت مناسب تری دارد.

سربرگ ها ظاهری زیبا به نامه می‌دهند.

این مورد مشروط به این است که طراحی سربرگ مناسب باشد. اگر یک طراح با اصول مناسب برای طراحی سربرگ آشنا باشد می‌تواند تاثیری بسیار قابل توجه روی تصور مخاطب از شما داشته باشد.

چه عواملی باعث می شود که سربرگ ها اهمیت پیدا کنند؟

مزایای گفته شده به علاوه بالا بردن امنیت در مکاتبات باعث می‌شود اهمیت استفاده از سربرگ هر چه بیش تر بالا برود. وقتی از نامه های حاوی سربرگ با نشان و نام یک برند خاص استفاده کنید در واقع در حال تعریف یک چارچوب برای ارتباطاتتان هستید که موجب می‌شود امکان سوء استفاده به حداقل کاهش یابد. چرا که استفاده از سربرگ های ثبت شده شرکت های دیگر غیر قانونی می‌باشد.

چاپ سربرگ

چاپ سربرگ | اهمیت داشتن سربرگ

چاپ سربرگ

موقع طراحی و چاپ سربرگ باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید که مزایا گفته شده را شامل شود. عدم رعایت نکات لازم حین طراحی سربرگ ممکن است موجب شود سربرگ تاثیر عکس گذاشته و بدتر موجب تاثیر منفی در ذهن مخاطب شود.

کیفیت کاغذ را حین چاپ سربرگ در نظر بگیرید.

این نکته به خود بحث طراحی سربرگ ربطی ندارد اما تاثیری مهم در خوب جلوه دادن برند شما خواهد گذاشت.

بهترین راه برای پیدا کردن کاغذ مرغوب و مناسب، پس از مشورت با کارشناسان چاپ این است که کاغذهای مختلف را لمس کرده و کیفیت آن ها را بسنجید.

سربرگ باید واضح و خوانا باشد.

قرار دادن اطلاعات غیر قابل خواندن در سربرگ موجب بی کیفیت به نظر رسیدن سربرگ و در نتیجه برند شما خواهد بود.

تناسب رنگ سربرگ اهمیت دارد.

وقتی سربرگی را طراحی می‌کنید باید به روانشناسی رنگ ها نیز توجه کنید. ضمن این که این رنگ ها از لحاظ زیباشناسی باید با خدمات شما همخوانی داشته باشند.

تاثیر رنگ و فونت در تاثیرگذاری سربرگ

خود رنگ کاغذ سربرگ نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ هایی که استفاده می‌کنید باید با موضوع شما ارتباط داشته باشند.

رنگ زمینه ای که در چاپ سربرگ به کار می‌برید نباید باعث شود نوشته ها و طراحی ها به چشم نیایند. از استفاده بی دلیل رنگ ها و افراط در به کار بردن رنگ های مختلف به شدت بپرهیزید.

فونت زیبا و رنگ مناسب نوشته ها نیز می‌تواند تاثیر مثبتی در مخاطب ایجاد نماید.

به یاد داشته باشید که فونت در عین زیبا بودن باید خوانا هم باشد و به هیچ عنوان خوانا بودن آن نباید به خاطر زیبا به نظر رسیدن زیر پا گذاشته شود.

هنگام انتخاب فونت باید نوع فعالیت برند و مجموعه در نظر گرفته شود تا بتواند بهترین تاثیر را روی مخاطب بگذارد.

همچنین می‌توانید برای نامه های مختلف با مضامین متفاوت از فونت های مختلف نیز استفاده نمایید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | اهمیت داشتن سربرگ