درباره چاپ فرم عمومی

همان طور که در مقاله قبل درباره مقایسه چاپ دیجیتال و افست اشاره کردیم ، چاپ افست یکی از بهترین چاپ ها می باشد. چاپ افست با مفاهیمی همچون : فرم ، لیتوگرافی ، زینک ، دورچاپ و … سر و کار دارد .

و همان طور در مقاله قبلی اشاره شد که بیشتر چاپ کارت ویزیت و تراکت رنگی و … بر اساس چاپ فرم عمومی هستند.

بسته بندی های کامپوزیتی را در این مقاله می توانید دنبال کنید

چاپ افست با کلماتی همچون فرم و لیتوگرافی همراه است. فرم ها پایه و اساس چاپ افست می باشند.

به طور کلی به فضای کاغذ برش نخورده و تا نشده که وارد دسنگاه چاپ می شود فرم گفته می شود.

فرم ها می توانند بر حسب توانایی دستگاه چاپ سایزهای متفاوتی همچون : 50 در 35 -50 در 70 – 100 در 70 داشته باشند که توسط ماشین های چاپ gto T دو ورقی ، چهار ورقی و… چاپ بر روی آن ها انجام می شود.

قبلا ذکر شد که برای کارهای مهم و بزرگ از چاپ اختصاصی و کارهای دیگر از فرم عمومی استفاده می شود

چاپ فرم عمومی

چاپ فرم عمومی

فرم عمومی چه مفهومی دارد ؟

اگر بخواهیم با بیان ساده بیان کنیم می توان این طور بیان کرد که کارت ویزیت ها ابعاد خاصی دارند که ما آن را 9 در 6 سانتی متر در فتوشاپ می گیریم؛ فرم عمومی رایج کاغذ 50 در 70 می باشد ، اگر تنها یک کارت ویزیت داشته باشیم، باید طرح کارت ویزیت را به طور مکرر در کنار هم تکمیل کنیم تا فضای فرم قابل چاپ را تکمیل کنیم.

در این صورت به جای چاپ 1000 دور، به چاپ تنها 200 نیاز است.

حالا اگر به جای یک کارت ویزیت که آن را تکرارا کنیم 50 عدد کارت ویزیت مختلف متعلق به افراد گوناگون داشته باشیم و همین روش را برایش انجام دهیم هزینه های چاپ کاغذ و … تقسیم بر 50 می شوند و خواهیم دید هزینه های بالای چاپ سرشکن و قیمت مطلوبی را به خود می گیرد.

اما آیا می دانید شما برای چاپ طرح و سفارش های خود از چه چاپ استفاده کرد ؟ چاپ عمومی و یا چاپ اختصاصی

برای چاپ کارهای کوچک و یا تیراژ پایین مانند کارت ویزیت یا تراکت از چاپ عمومی استفاده کنید و یا برای چاپ کاتالوگ یا ساک دستی که کارهای بزرگ و به طبع حساسیت بالایی دارند باید به چاپ اختصاصی رجوع کنید.

فرم عمومی

فرم عمومی

شایان ذکر است چاپ های عمومی 15 درصد اختلاف رنگ با طرح های سیستمی دارند که باید آن را مد نظر بگیرید و این اختلاف در چاپ اختصاصی به چیزی حدود 5 در صد می رسد.

در آینده بیشتر درباره رنگ و راهکار هایی برای کمتر کردن اختلاف رنگی را برای شما بیان می کنیم.

میهن psd با کمک مجموعه ایرانی چاپ همه روزه اقدام به چاپ فرم های عمومی در سایز و جنس های مختلفی کرده و تمام کارهای چاپ از گارانتی بی قید و شرط به همراه است.

پس اگر شما قصد چاپ افست را دارید می توانید با خیال راحت آن را به تیم طراحی و چاپ بسپارید تا با خیال راحت تجربه یک چاپ خوب را داشته باشید.

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان  | درباره چاپ فرم عمومی