درباره چاپ و نقش آن در جهان

امروزه در قرن 21 از چاپ چه می دانیم ؟ چاپ چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است ؟

در زندگی روزمره ما برای استفاده از برخی محصولات هیچ جایگزینی به نام چاپ هنوز پیدا و قابل استفاده نیست مانند بسته بندی ولی برخلاف این ایده باید بگوئیم برای برخی محصولات جایگزینی برای چاپ پیدا و قابل استفاده است

مانند : مجله ، کاتالوگ ، روزنامه و کتاب ها که جایگزین چاپ برای این موارد معادل الکترونیکی است.

تولید محصولات چاپی در کشورها را در این مقاله دنبال کنید

البته نباید از گسترش وسایلی مانند موبایل ، اینترنت ، تبلت و … بر چاپ چشم پوشی کرد.

در بازه ای برخی اصلاح چاپ از بین رفته است را ذکر می کنند ولی باید با تاکید بر رد این ادعا گفت که این فرضیه خیلی از نقاط مختلف چاپ را نادیده گرفته است.

سفارش چاپ

سفارش چاپ |  درباره چاپ

برای رد این این ادعا می توان مثال هایی را ذکر کرد که در این مقاله به چند مورد را بیان می کنیم.

1 – در کشورهای پیشرفته که  عصر الکترونیک حرف اول را می زند و از شیر تا جان آدمیزاد ایکترونیک است ولی هنوز هستن روزنامه و مجلاتی که بصورت چاپی منتشر می شوند زیرا یانکه هنوز نسخه چاپی طرفداران مخصوص خود را دارا هست.

2- چاپ اجازه به دسترسی به یک نقطه ای که دارای محدودیت های مختلف هست را می دهد.

3- رسانه و مجلات چاپی همیشه برای ما جذاب تر و خاطره بخش تر هست .

4- بسایری بر استفاده از پرینت تر های خانگی را توصیه می کنند ولی باید گفت هر میزان انرژی که چاپگر شما مصرف می کند تا یک بسته کاغذ a4 را پرینت بگیرد با همین مقدار انرژی می توان 100 برابر بیشتر کاغذ را بوسیله چاپ افست چاپ و آماده کرد.

5- برای دوست داران و طرفداران محیط زیست باید گفت که حدود 70 درصد کاغذ ها قابل بازیافت و استفاده دوباره هستند.

چاپ ارزان محصولات

چاپ ارزان محصولات |  درباره چاپ

6- برای یک مجله و نشریه دوباره خواندن و بدست آوردن ان به مراتب راحت تر از نسخه دیجیتالی است.

اما وقتی از چاپ صحبت می کنیم منظور ما یک چاپ یا نوع خاصی از چاپ نیست بلکه خود واژه چاپ دربرگیرنده چاپ های مختلف و گوناگونی است که می توان به چند موارد آن اشاره کرد :

1- چاپ افست

نوع رایج یکی از چاپ ها که در بازار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد همین چاپ افست است که به راحتی و با سرعت هرچه بیشتر می توانید بر روی کاغذ ، مقوا و سایر مواد اقدام به چاپ کرد.

2- چاپ فلکسی

در صفحات فلکس انعطاف پذیرمعمولا لاستیک استفاده می شود ، پلاستیک، فلزات، سلفون و سایر مواد را می توان با چاپ فلکسی، بر روی آن ها چاپ کرد.

3- چاپ دیجیتال

یکی از جدید ترین روش های چاپ می باشد که در دهه اخیر رقیبی برای چاپ افست می باشد. که خود این نوع چاپ می تواند بر اساس جوهرافشان یالیزری باشد که نوع جوهر افشان شباهت هایی هم با چاپ افست در مقیاس کوچک تر دارا هست.

4- چاپ گراور

تکنیکی است که در آن یک تصویر توسط یک سیلندر چاپ منقوش می شود. این سیلندر پر از مرکب است و به ترتیب و پله پله به کاغذ منتقل می شود. که بیشتر برای چاپ محله و نشریات مورد استفاده قرار می گیرد.

امروزه و با نگاهی اجمالی خیلی راحت می توان گفت که زندگی بشر ارتباط بیشتر و جدی تری با چاپ دارد و اگر با نگاه کنجکاوانه به محیط اطراف خود نگاه کنیم می بینیم که چاپ همه ی زندگی بشر را از بسته بندی ساده یک کیک یا بسته بندی مواد غذایی و یا  حتی بسته بندی یک وسله را در برگرفته است و جز جدانشدنی از یک زندگی است.

برای چاپ محصولات خود می توانی با ما در ارتباط باشد | تضمین بی قید و شرط چاپ

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان