چاپ لیبل را آیا از نزدیک دیده اید ؟

یا با نکاتی که باید رعایت کنید تا یک چاپ برچسب خوب داشته باشید آشنا هستید ؟

برچسب ها در زندگی روزمره ما از محبوب ترین محصولات چاپی هستند و نقش اساسی در زندگی ما دارا هستند.

پاکت نامه چیست؟ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

اگر چه طراحی و چاپ آن به ظاهر ساده می باشد ولی نکات و جزئیاتی هستند که می تواند باعث سردرگمی و خرابی چاپ محصول شود. در این مقاله به چند نکات مهم که باید در طراحی بدانید می پردازیم تا دیگر دچار مشکل نشوید.

در نگاه اول باید به این نکته بپردازیم برچسب های چاپی ابعاد مشخص مورد انتخاب است یا برچسب های رولی ؟

برای برچسب هایی با ابعاد مشخص که صرفه اقتصادی دارند کاربردهای مختلفی دارا هستند ولی از معایب آن کندن آن ها از کاغذ می باشد و زمانی که تیراژ چاپی بالا باشد و باید سریع مورد استفاده قرار گیرند کاری بسیار دشوار است.

در عوض برچسب های رولی به راحتی از کاغذ کنده می شوند و دیگر مشکل در وقت و زمان را دارا نیستند.

طراحی لیبل

طراحی لیبل | چاپ لیبل

محل چسبادن محصول

از نکات دیگری که باید به آن بپردازید محل چسباندن برچسب می باشد.

برای مثال باید در ابتدا بدانید برچسب خود را کجای محصول می خواهید بچسبانید تا بتوانید برای طراحی آن نظیر ایعاد یا رنگ فکر وچاره ای کنید. نمی شود پس از ساعت ها طراحی برچسبی با رنگ قهوه ای طراحی کنید که در آخر قرار است بر روی یک بطری با همان رنگ چسبانده شود.

طبیعی است برچسب بر روی محصول دیده و خوانایی ندارد و یا ابعادی را در نظر بگیرید که بعد از چاپ برای مثال بر روی شیشه عسل جای نمی گیرد و ابعاد آن متفاوت است. پس باید به این نکات مهم در ایتدا آشنا باشید و آن ها را در طراحی در نظر بگیرید.

 

مواد اولیه

هر ماده ای متناسب با کاربرد آن طراحی و ساخته می شود. در برچسب ها هم این موضوع صادق است پس باید بدانید برچسب شما از چه ماده و جنسی باید انتخاب و چاپ شود.

نمی شود برچسب کاغذی را انتخاب کنید و آن را بر روی محیطی بچسبانید که دائما در معرض آب است و این کار باعث نابودی برچسب محصول می شود.

پس باید برای محصولاتی که با آب سرو کار دارند باید از برچسب های پلاستیکی استفاده کنید. یا اگر محصولی دارید که می خواهید حالت نوستالژیک به خود گرفته و بدرخشد و در بسته بندی قرار بگیرد انتخاب برچسب کاغذی بهترین انتخاب است.

اگر قصد استفاده بر روی شیشه یا بططی های آب معدنی یا نوشابه و… دارید که باید قسمتی از طرح شما شفاف باشد انتخاب برچسب نازک دو طرف سفید پلی پروپیلن بهترین انتخاب شماست.

چاپ برچسب

چاپ برچسب | چاپ لیبل

در این نوع برچسب ها که بیشتر مواقع در بطری ها و یا شیشه های مختلف چسبانده می شود به علت نازک و سفید بودن بهترین انتخاب می باشد و شما می توانید بخشی از طراحی خود که سفید در نظر گرفته اید را در این برچسب انتخاب و با همان حالت شیشه ای به چاپ برسانید. توجه کنید این برچسب ها در ایران با عنوان برچسب های شیشه ای شناخته می شوند و شما می توانید آن را نزد محموعه ما طراحی و چاپ کنید.

اگر شما از برچسب معمولی استفاده کنید اتفاقی که برای شما اتفاق می افتد قسمت هایی که در طراحی سفید مشخص کرده اید دقیقا به رنگ سفید چاپ می وند و بر خلاف برچسب های شیشه ای دیگر خبری از شفاف بودن رنگ نیست.

شما می توانید برچسب های خود را برحسب سلیقه و محصول خود روکش سلفون براق یا مات را انتخاب و چاپ کنید.

برخی افراد از برچسب های مات استفاده می کنند که حالت کلاسیک به محصول می دهد و برخی از روکش های براق که رنگ ها درخشان تر و شارپ تر هستند.

طراحی برچسب

طراحی برچسب | چاپ لیبل

وضوح

برچسب ها هم مانند کارت ویزیت و تراکت ها باید در موقع طراحی قسمت dpi آن را بر روی 300 قرار دهید و برای چاپ آماده کنید.

شکل

برچسب ها در ایران به طور پیش فرض به شکل مستطیل با ابعاد خروجی 8/50 در 4.80 سانتی متر هستند که حالت مستطیل به خود می گیرند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اما شاید شما دوست نداشته باشد برچسب مستطیل استفاده کنید یا محصول شا جایگاه دایره ای دارد یا دوست دارید برچسب خود را به شکل خاص یا خلاقانه طراحی و چاپ کنید که هیچ مشکلی نیست و باید از برچسب های خلاقانه یا همان برش خاص استفاده کنید که می توانید هر شکل را در نظر بگیرید و ما برای ساختن قالب اختصاصی اقدام به چاپ محصول شما خواهیم نمود.

پس شما هیچ محدودیتی برای نوع شکل و ابعاد برچسب خود برای محصول را ندارید.

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان |  چاپ لیبل

می توایند برای دریافت نمونه چاپ برچسب های معمولی و خلاقانه با مجموعه ما در تماس باشید.

رنگ

بدون شک می دانید که انتخاب رنگ از مهم ترین انتخاب ها برای محصول و برند سازی شما می باشد.

سعی کنید از دادن افکت های رنگی موقع طراحی برای برچسب خودداری کنید و از زنگ هایی با کانال های دوتائی استفاده کنید. قبل از هرگونه طراحی از کالیبره بودن ماتیتور خود مطمئن شوید.

پیش نمایش

سعی کنید نه تنها برای برچسب بلکه برای تمام محصولات خود پیش نمایش انتخاب و آن را چک کنید این کار باعث می شود از خطاهای انسانی یا تصادفی جلوگیری کنید. برایاین کار حالت های مختلفی وجود دارد که یکی از این موارد چاپ نمونه می باشد.

ما در مجکوعه ایرانی چاپ کلیه طرح های خلاقانه و برش خاص را قبل از هرگونه چاپ ایتدا بصورت آزمایشی چاپ و تست می کنیم و در آخر در صورت صحت و تطابق اقدام به چاپ یا در صورت خطا در طراحی از فرم چاپ حذف و کار برای اصلاح به طراح یا مشتری عودت داده می شود.

با این کار جلوی هزینه های اضافی که به شما تحمیل می شود کنترل و حذف می شود.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd