اهمیت بسته بندی محصولات از طراحی تا مخاطبین

اهمیت بسته بندی در تبلیغات و فروش را امروز مورد بررسی و نقد قرار می دهیم تا ببینیم آیا یک بسته بندی تاثیری بر فروش محصولات دارد یا خیر ؟

از قدیم و دیرباز این ضرب المثل معروف را شنیده اید که می گویند : مردم با چششان غذا می خورند . یک غذای زیبا و خوش آب رنگ  باعث می شود که شما همه غذای فراهم شده را میل کنید و به این یقین برسید که بهترین غذا را برای شما مهیا شده است.

ویژگی کاربردی بروشور ها را در این مقاله دنبال کنید

همین امر نیز بر روی بسته بندی یک محصول تاثیر گذار است و باعث می شود در ذهن مردم بسته بندی شما در خاطر بماند و اگر فرصتی برای خرید های بعدی شما مهیا شد باز هم دوباره همان محصول را تهیه کنید.

در بسته بندی بعضی عوامل به سرعت در خاطر و حافظه انسان باقی می ماند. این عوامل را می توان اینگونه بیان کرد :

1- رنگ

در برند های مشهور که هدف ما هستد اگر بخواهیم مثالی برای شما بیاوریم قطها برند تیفانی را بازگو می کینم.

دانلود طرح های لایه باز جعبه و بسته بندی با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd

این برند با جعبه های بسیار زیبای جواهراتش مشهور است. تا نام برند تیفانی گفته می شود تداعی جعبه های ّی این برند طلاو جواهرات است. اهمیت موضوع رنگ ها در بسته بندی آنچنان مهم است که چند ساله شرکت هایی تاسیس شده اند و به کارفرمایان برای نوع رنگ محصول مشاوره و خدمات می دهند زیرا اینکه برای همه روشن شده است که نیابد اهمین رنگ را دست کم گرفت.

از تاثیر رنگ ها می توان به رنگ زرد ، نشان شادی – رنگ صورتی ، زیبا -رنگ سیاه ، قدرت  است و به همین ترتیب هر رنگی بیانگر حس خاصی می باشد.

رنگ هایی که یک شرکت برای بسته بندی خود انتخاب می کند به قدری مهم است که باعث می شود بعد ها توسط آن شناخته و خریده شوند.

اهمیت بسته بندی

اهمیت بسته بندی

2- ارزش محصول

درباره ارزش یک محول می توان این گونه بیان کرد تصویر بسته بندی جواهرات تیفاتی هم همانند رنگ شان تاثیر گذار است.  برای یک بسته بندی عالی و قدرت مند باید در ابتدای طراحی و خلق آن به موضوعاتی از قبیل : سهولت استفاده از آن ، زیبایی و در نهایت نگه داری فکر کرد و نباید از این موضوعات به راحتی گذر کرد زیرا برند شما در گرو همین تصمیمات مهم است.

نمی شود برای بسته بندی یک کیسه فریز و یک دوچرخه به طور ثابت یک جور فکر و طراحی کرد و قطعا بسته بندی این دو موارد با هم فرق می کند زیرا برای یک دوچرخه یک بسته بندی زیبا و شکیل این حس خاص و تک بودن را تداعی می کند.

پس در اینجا به نکته ای می رسیم که باید توجه کنید و آن اندازه یک بسته بندی است. اندازه یک بسته بندی از نظر شما باید چه ابعادی داشته باشد ؟

این فکر را که بسته بندی های بزرگ بسته بندی های شیک و یک بسته بندی کوچ یک بسته بندی بی ارزش است را دور بریزید و به بسته بندی شرکت تیفانی رجوع کنید و ببینید با یک جعبه کوچ چگونه در خاطره ها پادشاهی می کند.

 بسته بندی محصولات

بسته بندی محصولات

3- کارایی

در اهمیت بسته بندی محصول کارایی حرف اول را می زند. ظاهر و نوع بسته بندی برای جلوگیری از آسیب از انتقال کارخانه تا خانه به دست خریدار یکی از مهم ترین مسیر های برندسازی می باشد.

برای مثال برای یک کیک آماده بسته بندی به قدری باید محکم باشد تا از مسر کارخانه ، فروشگاه و سپس خانه هیچ آسیبی به کیک وارد نشود.

اگر اینگونه نباشد و بعد از خرید شما و باز کردن درب کیک با صحنه ترکیدن کیک مواجه شوید قطعا دیگر کیک آماده شرکت مذکور را نمی خرید چه بسا به خرید آن بخواهید فکر هم بکنید.

استفاده هوشمندانه از کاغذ ، آلمینیوم و برچسب یا همان لیبل از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث زیبایی و کمک به حفظ و نگهداری محصول می شود.

واقعا گفت نمی توان مفهوم بسته بندی را به طور کامل درک کرد.  ولی این نکه که یک بسته بندی جالب و زیبا در فروش تاثیر گذار است را نباید فراموش کرد.

اگر هدف شما ادامه قعالیت در بازار است و اینکه محصول شما بعد از خرید به بقیه دوستان و آشنایان نشان داده و توصیه خرید شود باید به بسته بندی آن اهمیت ویژه ای بدهید.

پارس تقویم متعلق به مجموعه ایرانی چاپ با چاپ و طراحی بسته بندی های خلاقانه این امکان را به شما می دهد که بتوانید در ذهن مشتری باقی بمانید و لذت یک طراحی و چاپ محصول خود را ببرید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd