پاکت نامه چیست و چند نوع دارد ؟

انواع پاکت نامه در بازار و در چاپ چه می باشد و به چند دسته تقسیم می شوند ؟

بسته بندی یکی از مهم ترین اصول بازار و معیاری برای فروش محصول در سطح جهانی است. پاکت نامه ها مانند بسته بندی نقش مهمی را ایفا می کنند.

دانلود بیش از 50 مدل طرح پاکت نامه لایه باز با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd  | پاکت نامه چیست

شما هرگز یک کارت دعوات زیبا را بدون پاکت به دست دوستان و آشنایان تحویل نمی دهید ، یا کارت پستالی را اگر بخواهید از سفر خود برای دوستانو خانواده خود پست کنید بدون شک از پاکت اسافاده می کنید.

همین پاکت برای شرکت های تجاری و صاحبان کسب و کار از خرد تا بزرگ نیز مهم و حیاتی است.

انتخاب از چاپ تا تلویزیون را در این مقاله دنبال کنید

هر شرکتی برای ارسال فاکتور صورت حساب فروش یا خرید از پاکت نامه استفاده می کند یا شرکت های تجاری برای مکاتبات خود بین سازمان ها یا همکاران دیگر نامه ها و اسناد تجاری را با استفاده از پاکت نامه رد و بدل می کنند.

انواع پاکت نامه در بازار داریم که بر اساس محتویاتی که در داخل خود جای می دهند به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که عبارت است از :

1- نامه های شخصی

هنگامی که بخواهید از خانه خود به نقطه دیگری در کشور نامه ای شخصی نوشته و آن را پست کنید به ساده ترین پاکت احتیاج دارید که ویژگی مهم آن ارزان بودن می باشد و می توانید آدرس های گیرنده و فرستنده را خودتان با دست بر روی پاکت بنویسید و پاکت نامه را پست کنید.

پاکت نامه

پاکت نامه | پاکت نامه چیست

2- کارت تبریک و دعوت

از آنجایی که کارت های تبریک و دعوت نامه معمولا سایز های یکسانی دارند در نتیجه پاکت نامه های آن ها هم سایز و اندازه هستند.

این نوع پاکت نامه ها معمولا برای تیریک و جشن تولد ها با رنگ ها وطیف های متنوع و شاد و برای دعوت نامه ها با تم های کلاسیک و نیمه کلاسیک در دسترس هستند. عاملی که در این پاکت نامه ها مهم است زیبایی و تنوع در رنگ می باشد.

3- پاکت 5 در 7

یکی از رایج ترین و معروف ترین نوع پاکت نامه ، پاکت نامه های سایز 5 در 7 هستند که بیشتر موارد از آن ها برای گذاشتن کارت عروسی استفاده می شود البته کارت های دعوت یز از این پاکت استفاده می کنند.

4- پاکت 4 در 6

پاکت نامه ای مناسب برای محتویات کوچک است مورد استفاده قرار می گیرد.

5 – تجاری

این نوع از پاکت نامه ها به صورت حرفه ای طراحی و چاپ می شوند که در هنگام استفاده و رد و بدل حس قدرت و زیبایی را به طرف مقابل منتقل کند.

در این نوع پاکت نامه برای بهره گیری از بهترین ساخت و استفاده از رنگ بعد از طراحی کلیه فرایند های چاپ آن به صورت اختصاصی انجام می شود و شما برخلاف کلیه پاکت ها در فرم عمومی می توانید داخل پاکت نامه را هم تمپلات رنگ و طرح استفاده و چاپ کنید.

6- صورت حساب

برای ارسال صورت حساب و فاکتور خرید برای مشتری از این نوع استفاده می شوند که مزیت مهم در این نوع پاکت ها نحو سهولت در استفاده از آن می باشد.

درباره پاکت نامه

درباره پاکت نامه

7- پاکت تمبر مرجوعی

در کنار پاکت های صورت حساب می توانید از پاکت هایی با تمبر مخصوص استفاده کنید تا محتویات مهم مانند چک و پول را درون آن گذاشته و پلمپ کنید.

8- اسناد

این نوع پاکت نامه ها به سایزهای بزرگ مشهور هستند و اغلب اسناد بزرگ مانند قول نامه ها و یا سند های ملک را در این نوع پاکت ها قرار می دهد.

9- سی دی

ارسال سی دی یا دی وی دی برای مشتریان یا کارفرمایان بدون پاکت کار استباه و خطرناک است که علاوه بر لطمه به سی دی به هویت شما هم خساراتی را وارد می نماید.

در این جا به ذکر چند نوه پاکت نامه برای شما بسنده کردیم.

پاکت نامه ها به طور معمول در چاپ خانه ها بصورت سایز های A4 – A3 – A5 – ملخی استفاده می شوند  که می توانید برای چاپ آن ها از کاغذ های تحریر – گلاسه و کتان استفاده کنید.

برای چاپ انواع پاکت نامه با بهترین نوع ساخت و صحافی و ارسال سریع به تمام نقاط ایران می توانید با ما در ارتباط باشد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd