اصول طراحی بیلبورد در فضای شهری چیست ؟

طراحی حرفه ای بیلبورد تبلیغاتی نکاتی دارد که شما با رعایت کردن این موارد می توانید از یک طراحی بیلبورد تبلیغاتی بهره ببرید.

اما این نکات مهم و اصولی که شما در طی طراحی بیلبورد تبلیغاتی باید رعایت کنید کدام موارد هستند. بیلبورد های تبلیغاتی در طی سالیان دراز نقش مهمی در جذب مخاطبین داشته است و با نصب بر روی خیابان های اصلی و پرشلوغ به وسیع در معرض دید مردم هستند.

چاپ دیجیتال چیست ؟ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

این بیلبورد های تبلیغاتی با هزینه های سرسام آور به طور گسترده در خیابان ها مشغول نشان دادن تبلیغات محصولات می باشند.

ما برای اینکه بتوانیم یک بیلبور تاثیر گذار داشته باشیم باید به یک سری عوامل آگاه و آن ها را رعایت کنیم . پس به ذکر چند مورد از این موارد بسنده خواهیم نمود.

 طراحی بیلبورد

طراحی بیلبورد

بیان داستان

اگر قصد دارید که یک بیلبورد تبلیغاتی اجاره کنید و تبلیغ خود را بر روی آن نصب کنید باید یک داستان داشته باشید که باعث توجه مخاطبین شود. طراحی بیلبورد تبلیغاتی بدون داستان در ذهن هیچ کس باقی نخواهد ماند.

پس داستان خود را مستقیم بیان کنید که می تواند ادرس یک وب سایت یا نشان دادن رستوران شما در چند کیلومتری بعدی خیابان است.

پس از مشخص کردن داستان خود سعی کنید به آن ها معنا و عمق ببخشید. این معنا یا عمق می تواند در پی حل مساله ، احساسی یا برطرف کننده نیازی باشد.

بیلبورد یک تبلیغ بصری است و ذکر داستان با استفاده از تصاویر و متن صورت می گیرد که همین امر باعث می شود افرادی که حافظه ی خوبی ندارند نیز طراحی و داستان شما را به حافظه بسپارند و از آن استفاده کنند.

برای داشتن یک طراحی بیلبورد تبلیغاتی سعی کنید با کلمات نیز بازی کنید. بازی با کلمات خاص بودن شما را در ذهن بازگو می کند.

برای تمرین این عوامل می توانید نگاهی به برند های معتبر جهانی بیندازید و از آن ها یاد بگیرید.اگر بیلبوردهای تبلیغاتی شما در جاده و بزرگ راه های نصب می شوند هرگز این نکته را فراموش نکنید که هر راننده به طور متوسط در 5 ثانیه در معرض دید بیلبورد تبلیغاتی شما هست پس معما طرح نکنید.

کوتاه و دلنشین

همان طور که گفته شد یک راانده فقط 5 ثانیه وقت دارد بیلبورد تبلیغاتی شما را نگاه بیندازد و دوباره به جاده نگاه کند پس سعی کنید از پیام های واضح و کوتاه استفاده کنید که در طی همین 5 ثانیه باعث شوید مخاطب چند بار بیلبورد تبلیغاتی شما را ببیند. فراموش نکنید پیام های کوتاه شامل 7 کاراکتر هستند و برای این اثر بخشی از 7 کاراکتر تجاوز نکنید.

طراحی اصولی بیلبورد

طراحی اصولی بیلبورد

بزرگ

سعی کنید در طراحی بیلبورد تبلیغاتی خود از فونت خوانا و بزرگ استفاده کنید. هرچه فونت شما بزرگ تر و خواناتر باشد مخاطب ساده و راحت تر به طراحی و پیام شما نگاه می اندازد و این برای شما یک امتیاز بزرگ است.

رنگ

همین طور که می دانید ما بیش از هزار بار گفته ایم که رنگ ها از خود محصول نیز مهم تر هستند . نماینگر برند و محصول شما هستند پس نباید رنگ ها را ساده در نظر بگیرید.

تا می توانید از پس ضمینه های ساده استفاده کنید و از مزایا متمایز بودن رنگ ها کمک بگیرید تا با عث جذب مخاطبین خود شوید. سعی کنید به جای استفاده از چند تصویر متعدد از یک تصویر بزرگ استفاده کنید تا ویژگی های بصری بیلبورد تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

نقشه

برای طراحی حرفه ای بیلبورد تبلیغاتی خود طرح ها و نقش های مختلفی در نظر بگیرید و طراحی کنید و این نکته را بدانید که همه ی سطح شهر دارای یک موقعیت اجتماعی یکسانی نیستند پس برای خود طرح های مختلفی داشته باشید.

همچنین می توانید از تمایز تصایر نیز کمک بگیرید برای مثال در شهر های ساحلی و مشرف به دریا استفاده از کویر و بیابان قطعا باعث جلب توجه و دیده شدن بیلبورد شما می شود.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd