طراحی کاراکتر و نکاتی که باید درباره آن ها بدانید را در این مقاله برای شما بازگو می کنیم.

امیدوار هستیم با رعایت این نکات به طراحی کاراکتر خود بپردازید.

مخاطب

شما باید در ابندا مشخص کنید که هدف از طراحی کاراکتر برای چه گروه سنی و یا چه شرکت می باشد.

"<yoastmark

طراحی این موارد برای کودکان با یک شرکت بزرگ تجاری کاملا متفاوت می باشد که باید در ابتدا به این مورد توجه و دقت کامل را را رعایت بفرمائید.

موقعییت

پس از مشخص کردن درجه سنی کاراکتر خود حالا برای طراحی کاراکتر باید بدانید که در چه جایی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد.

شما برای طراحی کاراکتر باید بدانید که قرار است کاراکتر شما در کجا مورد استفاده قرار می گیرد. آیا قرار است در یک برنامه تلویزیونی پخش شود یا در یک برنامه ورزشی مانند المپیک یا در شبکه های مجازی قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. پس درک درستی از موقعیتی که باید پخش شود را در ذهن داشته باشید.

طراحی اصولی کارت ویزیت را در این مقاله دنبال کنید

شخصیت های موجود

شما برای طراحی سعی کنید به بررسی و مطالعه کاراکترهای موجود که در بازار موفق شده اند را انتخاب و آن ها را بررسی کنید. این کار باعث می شود که در راحی کاراکتر از تجربه طراحی های موجود بهره ببرید تا بتوانید شما هم در این راه موفق باشید.

برای پیدا کردن این کاراکتر می توانید به بسته بندی های مواد غذایی ، مواد خوراکی ، تلویزیون ، فروشگاه ها و … رجوع کنید و آن ها را بررسی کنید تا بتوانید یک طراحی کاراکتر خوب را داشته باشید.

متمایز

اگر قصد دارید برای کاراکتر از هیولا یا روباه و… استفاده کنید این روش غلطی است به علت اینکه قبل از طراحی کاراکتر ، بسیاری از این کاراکتر ها در بازار و شبکه های دیجیتال موجود هست و این روش غلطی است. در صورتی که کاراکتر شما مشابه کاراکتر های موجود باشد قطعا شما مخاطبین خود را از دست می دهید.

"<yoastmark

معنا

به خطوطی که در طراحی کاراکتر می خواهید استفاده کنید  فکر و روی آن ها به دقت کار انجام دهید و مفهوم خطوط های راست ، کج و یا منحنی و … را بدانید که باعث می شود طراحی شما خاص و جذاب باشد.

اغراق

سعی کنید در طراحی خود ریسک کنید و آن را قدرتمند و یا باهوش نشان دهید. کاراکتر خود را هیچ وقت ضعیف نشان ندهید که با این کار مخاطب از کاراکتر شما در ذهن خود از یک موجود ضعیف یاد می کند.

"<yoastmark

رنگ

همیشه گفته ایم که شما با استفاده از رنگ در هر ضمینه ای از بسته بندی تا کاراکتر شناخته می شوید و بزرگ ترین برند های تجاری با یک رنگ همیشه در ذهن مخاطب خود هستند و آن ها را ترغیب به خرید می کنند

وسیله

سعی کنید در طراحی کاراکترهای خود از وسایل مختلف یا از لباس های مختلف استفاده کنید و بتوانید کاراکتر خود را در شرایط یا فصول تغییر دهید و کاراکتر شما حال و هوای آن موضوع خاص و یا فصل را بازگو و نمایان کند. این کار به کاراکتر شما عمق و معنای خاصی می دهد.

شما می توانید با رعایت این نه موارد به یک طراحی انیمیشن خوب دست پیدا کنید و بتوانید شخصیت خود را خلق کنید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd