افزایش فروش در کسب و کار و فروشندگی
در زمانی که عصر دیجیتال آرام آرام سلطه خود را بر صنایع مختلف حاکم میکند، تبلیغات و بازاریابی مشارکتی اهمیتی بیشتری به خود گرفته است.
روشی جذاب برای تبلیغ کردن محصول و خدمات و البته کسب درآمد بیشتر. بازاریابی افیلیت به نامهای دیگری مانند مشارکت در فروش، بازاریابی معرف، بازاریابی وابسته، افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی نیز شناخته میشود.
اطلاعات بیشتر درباره بازاریابی دیجیتال را می توانید در این مقاله مطالعه بفرمائید
آگهیدهندگان اشتراکی و بازاریابی مشارکتی
بازاریابان مشارکتی منتشرکنندگان دیجیتال هستند که یک محصول یا خدمت را معرفی میکنند، در حالی که معمولاً خود آن را در اختیار ندارند و به ازای فروش محصول درصدی دریافت خواهند کرد.
این بازاریابان علاوه بر کسب درصد میتوانند بر اساس کلیک نیز وجهی دریافت کنند.
این محصول یا خدمت در اختیار تبلیغ دهندگان مشارکتی است. این گروه برای معرفی محصول خود نیازمند بازاریابان مشارکتی هستند.

مشارکت در فروش | افزایش فروش در کسب و کار
نقش شبکه مشارکتی
با رشد بازاریابی مشارکتی، شبکههای مشارکتی به روشی مهم برای ارتباط دو گروه و کسب درآمد تبدیل شدهاند.
این شبکهها باید به گونه ای برنامهریزی شوند که این ارتباط را با بهترین شکل ممکن سازند؛ هر دو مجموعه در داخل این شبکه تعریف میشوند و فرایندهایی نظیر پرداخت، پیگیری و گزارشها در خود شبکه رخ خواهد داد.
نحوه حضور هر دو طرف در شبکه به این صورت است که بازاریابان احتمالاً با دریافت وجه یا یک قرارداد وارد این شبکه میشوند اما آگهیدهندگان باید برای حضور خود وجهی پرداخت کنند تا بتوانند به بازاریابان دسترسی داشته باشند.
آگهیدهندگان مشارکتی به چه شکل کسب درآمد میکنند؟
آگهیدهندگان مشارکتی به عنوان صاحبان کالا با فروش محصول کسب درآمد میکنند. بدیهی است که با دسترسی و استفاده از بازاریابان با کیفیت بالاتر، سود آنها نیز بیشتر میشود.
آگهیدهندگان گاهی ممکن است به جای فروش مستقیم کالا یا خدمت خود، از بازاریابان بخواهند مخاطبان خود را به سوی لینکی که در اختیار آنها قرار گرفته است هدایت کنند.
در این حالت شبکه اشتراکی به صورت یک مجموعه پرداخت بر اساس کلیک خواهد بود و یک مجموعه واسط مسئولیت آن را بر عهده می گیرد.
در این حالت هدف آگهیدهنده چیزی بیش از فروش است و تلاش میکند در حوزههایی مانند برندینگ فعالیت کند یا احتمالاً به فروش بیش از یک کالا به یک مشتری واحد دلبسته است.

بازاریابی فروش | افزایش فروش در کسب و کار