مفهوم لوگو ی شرکت های معروف و  پیام های پنهانی دارند.

ما هر روز این لوگوها را می بینیم، اما بسیاری از ما متوجه پیام های پنهانی که در لوگوها هستند نمی شویم.

لوگوها “چهره” یک سازمان هستند. لوگوی سازمانی خوب، تاثیر قابل توجهی در ذهنیت مخاطبین دارد.

لوگوی شرکت شما از رنگ گرفته تا انتخاب  تصویر و  متن، از آنچه شما فکر می کنید با اهمیت تر است. یک لوگو هویت خاصی را بیان می کند که می تواند هزاران کلمه صحبت کند.

دانلود بیش از 300 طرح لایه باز لوگو مشاغل

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | مفهوم لوگو

Google

لوگوی گوگل شامل چهار رنگ مختلف – آبی، سبز، زرد و قرمز است که یکی از این رنگ ها مانند بقیه  نیست.

در حالی که آبی، زرد و قرمز رنگ های اصلی هستند، سبز رنگ ثانویه است. به نقل ازمجله وایرد، “روت کیدار”(طراح لوگوی گوگل)، می گوید : “ما لوگو را با رنگ های اولیه تمام کردیم اما به جای اینکه طبق الگو رفتار کنیم تصمیم گرفتیم تا رنگ ثانویه ای بر روی حرف L قرار دهیم با طرح این ایده که گوگل  بر اساس قوانین رفتار نمی کند”.

Facebook

رنگ آبی در همه جا بین تمامی لوگوهای شرکت های فناوری حضور دارد.

لینکداین، شرکت AT & T، شرکت اچ پی، سامسونگ، آی بی ام، اسکایپ، نوکیا، دل، توییتر و این لیست همچنان ادامه دارد.

آبی، اعتماد و امنیت را به ارمغان می آورد، ارزش هایی که همه شرکت های فن آوری به دنبال آن هستند.

در 59 درصد از مسابقات طراحی لوگو، شرکت های فن آوری درخواست می کنند که حتما از رنگ آبی در لوگوها استفاده شود.

با این حال، فیس بوک رنگ آبی را  به دلیل علاقه انتخاب نکرده است. به نقل از ” نیویورکر”، مدیر عامل شرکت، “مارک زاکربرگ” کوری رنگ قرمز- سبز دارد و می گوید: “آبی غنی ترین رنگ برای من است – من می توانم تمام رنگ  آبی را ببینم”.

Airbnb

در سال 2014، Airbnb، در بخشی از پروژه بازسازی برند، لوگوی خود را دوباره طراحی کرد.

این شرکت گردشگری در طراحی لوگو با واکنشهای متفاوتی روبرو شد و بسیاری از منتقدان لوگو را به یک یا چند عضو جنسی تشبیه کردند.

اگر شما  لوگو را به صورت دقیق بررسی کنید، متوجه خواهید شد که لوگو ترکیبی از چهار علامت است: “علامت سر” که انسان را نشان می دهد.

آیکون مکان برای نمایش محل، قلب برای نشان دادن عشق و حرف A که به اسم شرکت یعنی “ Airbnb” اشاره می کند. این لوگو ترکیبی از چهار نماد در نظر گرفته شده که نشان دهنده ی تعلق است.

Cisco

بسیاری از مردم از ارتباط هفت حرف شامل کلمه سیسکو و میراث شرکت سیسکو آگاه هستند. سیسکو از “سان فرانسیسکو” گرفته شده است؛ اولین جایی که  شرکت در آن شروع به کار کرده است.

در راستای موضوع میراث، به طور کلی نوارهای عمودی آبی رنگ در لوگوی سیسکو مشابه “پل گلدن گیت” سان فرانسیسکوهستند. براساس پست وبلاگی این شرکت، موسسین سیسکو پس از رانندگی به ساکرامنتو برای ثبت شرکت  درباره لوگو تصمیم گرفتند. آنها “پل گلدن گیت” را در نور آفتاب دیدند و این چنین، لوگوی سیسکو متولد شد.

Amazon

با نگاهی سریع به لوگوی آمازون، شاید به این فکر کنید که علامت فلش نماد لبخند است اما وقتی دقیقتر نگاه می کنید متوجه خواهید شد که قضیه فراتر از این است.

فلش با حرف “A” شروع می شود و با حرف “Z”  پایان می یابد و به معنای آن است که آمازون هر چیزی را که قابل تصور است (به اصطلاح از شیر مرغ تا جون آدمیزاد) می فروشد.

Snapchat

چندان سخت نیست تا درک کنید که چرا اسنپ چت تصویری از روح را در لوگوی خود دارد.

همانطور که  روح از بین می رود، پیام های اسنپ چت هم از بین می رود. اما چرا رنگ زرد انتخاب شده است؟

به نقل از روزنامه میلان، مدیرعامل اسنپ چت “اوان اسپیگل” عنوان کرد: “زمانی  که ما شروع به تحقیق کردیم، به 100 اپلیکیشن برتر دنیا نگاه کردیم و متوجه شدیم که هیچکدام از آنها از رنگ زرد استفاده نکردند.”

گاهی اوقات ما در جستجوی معانی پنهان لوگوها هستیم. بسیاری اعتقاد دارند که لوگوی اپل، دانشمند قدیمی کامپیوتر”آلن تورینگ” است که پس از خوردن سیب آغشته به سیانید جان خود را از دست داد.

بعضی نیز تصور کردند که سیب نشان دهنده دانش است و از میوه ممنوعه خورده شده توسط حوا الهام گرفته شده است یا این سیب بود که آیزاک نیوتن را با مفهوم گرانش رساند.

اینکه پیامی پنهانی در لوگوی شما وجود دارد یا نه، احتمالا کسب و کار شما را ایجاد نمی کند یا منجر به شکست آن نمی شود. اما، هر چه لوگوها ساده تر و مینیمالیست ترباشند، پیام های پنهانی می تواند راهی موثر برای استفاده از لوگو جهت بیان داستان های قدرتمند باشند.

هنگامی که مشتریان پازل را حل می کنند، احساس رضایت بیشتری خواهند داشت.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | مفهوم لوگو