معرفی  سررسید و سالنامه

سررسید و یا سالنامه را می توان به شکل کتاب و دفتر در اندازه های گوناگون تهیه کرد، سررسیدها  اطلاعاتی همچون تاریخ ها، وقایع مهم، مناسبت ها و… را در دسترس همگان قرار می دهند.

موضوعاتی که در سررسیدها در اختیار افراد قرار می گیرند مواردی است که هر کدام از آنها می توانند مخاطب خاص خود را در زمینه های گوناگون و اختصاصی داشته باشند.

سررسید چیست

سررسید چیست | معرفی سررسید

چنانچه بخواهیم در این مورد نمونه ای بیاوریم می توانیم به سررسیدهایی با عناوین و موضوعات ادبی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی، مهندسی و… اشاره کنیم. از این میان در سالهای اخیر سررسیدهایی مانند سررسیدهای عرفا، شهیدان، آثار فرهنگی و تاریخی، طبیعت ایران و جهان و همین طور سررسیدهای ورزشی نیز به عناوین قبلی اضافه شده اند.

سالنامه و یا همان سررسید ها می توانند اطلاعات گوناگونی را در اختیار کاربران بگذارند، همین طور، کاربران هم اطلاعات شخصی خود از جمله یادداشت های روزانه ، موضوعات در دست اقدام ، دریافت و پرداخت ها، شماره تلفن های مورد نیاز، شماره حساب ها و … را می توانند در سررسیدها به ثبت برسانند و آن را همراه خود داشته باشند.

از دیگر مزایای سررسیدها و سالنامه ها قرار دادن اطلاعاتی همچون انواع نقشه ها از قبیل نقشه جهان، کشور، راه ها، مترو، ساعت های رسمی و بین المللی ، میزان مسافت های زمینی و هوایی ، کد و شماره تلفن های داخلی و خارجی ، تلفن های اضطراری و… را در خود جای دهد که جملگی می توانند برای مخاطبان بسیار مفید و کاربردی باشند.

سالنامه چیست؟ | درباره سررسید و سالنامه

طراحی صفحه های داخلی

صفحه های داخلی یک سررسید بر اساس ثبت تاریخ به چهار نوع دسته بندی می شود که عبارتند از  :

روزانه، روزشمار، دو روزشمار و هفتگی

در طراحی صفحات روزانه سررسید، تاریخ یک روز سال را می نویسند. طراحی روزشمار اینگونه است که در صفحه هایی به صورت مجزا روزها به چاپ می رسند ولی روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت مشترک در یک صفحه قرار داده می شوند، طراحی روزشمار معمولا برای بیشتر مشاغل کاربردی است چراکه اکثر شغل ها در روزهای جمعه تعطیل هستند و در نتیجه نیاز به یادداشت برداری چندانی ندارند.

برای دانلود سالنامه لایه باز کلیک کنید بر روی بنر

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd

طراحی صفحات دو روز شمار مخصوص مشاغلی است که به یادداشت برداری چندانی نیاز ندارند و هر کدام از صفحات آن را برای دو روز در هفته طرح ریزی کرده اند. در طراحی هفتگی نیز همه روزهای هفته را بر روی دو صفحه که مقابل یکدیگر قرار دارند به ثبت می رسانند.

انواع سالنامه و سررسیدها و همچنین اندازه آن

سررسیدها را در اندازه های گوناگون چاپ می کنند، آنها می توانند کوچک و یا بزرگ باشند ولی معمولا، برای صرفه جویی در مصرف کاغذ و کاهش هزینه های اضافی، سالنامه ها را در اندازه استاندارد وارد بازار می کنند.

سررسیدها در چهار اندازه رقعی، رحلی، پالتویی و همین طور جیبی تهیه و تولید شده و در اختیار مشتریان قرار می گیرند.

انواع جلد سررسیدها و صحافی

هر سررسید برای اینکه بتواند در مدت یک سال مورد استفاده قرار بگیرد لازم است از جلد بادوامی برخوردار باشد از این جهت معمولا از جنس چرم طبیعی و یا چرم مصنوعی در تهیه سررسیدها استفاده می کنند.

برای جلد سالنامه یا سررسید از جنس سلفون گالینکورو ترمو نیز استفاده می شود که این جلدها هم از مقاومت و سختی نسبتا خوبی برخوردار هستند.

در صحافی کردن سررسیدها از طرح های متفاوت از جمله ته دوخت، کلاسوری، فنر مارپیچ و یا دوبل کمک می گیرند. سررسیدها را بر اساس جنسی که در تهیه جلد آن به کار برده اند به چند دسته تقسیم بندی می کنند که شرح کوتاهی از معرفی آنها را در این مطلب عنوان می کنیم.

سررسید و سالنامه چرم

سررسید چرم

سررسید چرم | معرفی سررسید

در تهیه جلد چرم برای سررسیدها از چرم های مختلفی استفاده می شود که بسته به نوع کیفیت چرم هزینه و قیمت سررسیدها نیز طبیعتا متغیر است.

چنانچه کیفیت جلد سررسید برایتان از درجه اهمیت بالایی برخوردار باشد باید در تشخیص کیفیت چرم آن مختصر اطلاعاتی داشته باشید که این موضوع به تجربه شخصی فرد بازمی گردد و از راه لمس کردن و دیدن قابل فهم است. چرمی که از پی یو بیشتری برخوردار باشد کیفیت بهتری دارد.

سررسید ترمو

سررسید ترمو

سررسید ترمو | معرفی سررسید

ترمو چرمی مصنوعی به شمار می رود این نوع از چرم دارای لطافت و زیبایی خاصی است.

هنگامی که داغکوب بر روی این نوع از چرم حک می شود تغییر رنگ پیدا می کند. باکیفیت ترین نوع از چرم ترمو را سوئیس، فرانسه، ترکیه و ایتالیا در دسترس دارند. این نوع ترموها از کیفیت بیشتری نسبت به مشابه ایرانی خود برخوردار هستند و از همین جهت نوع خارجی آن قیمت بالاتری نیز دارد.

سررسید سلفونی

روش تهیه جلدهای سلفون اینگونه است که برگه گلاسه ای آماده کرده و بر روی آن روکشی از جنس سلفون می کشند این سلفون ها در دو نوع براق و مات موجود است. در نهایت نیز بر روی جلدهای سلفونی سررسیدها طلاکوبی و یا یووی انجام می شود.

سررسید ارگانایزر

سررسیدهای ارگانایزر را می توان جزو گران قیمت ترین سررسیدهای موجود در بازار به شمار آورد.

قیمت بالای این سررسیدها به دلیل کیفیت بهتر به نسبت سرررسیدهای دیگر است. سررسید ارگانایزر از به وسیله چرم ترمو تولید می شود.

علت گران قیمت بودن این نوع سررسید وجود چرم بسیار باکیفیت در ساخت جلد آن است. سررسیدهای ارگانایزر معمولا به شکل کیف و کلاسور تهیه می شوند.

سررسید اختصاصی چیست؟

گاهی شرکت ها، موسسات و کارخانجات جهت تبلیغ به تهیه سررسید اقدام می کنند.

به این سبک از چاپ سررسیدها، سررسیدهای اختصاصی گفته می شود. در تهیه و تولید سرررسیدهای اختصاصی از دو روش استفاده می کنند.

روش اولی که برای تهیه سررسیدها استفاده می شود اینگونه است که سررسیدهای ازقبل تهیه شده را انتخاب کرده و شماره تلفن، اطلاعات و همچنین لوگوی مورد نظر شرکت و یا کارخانه و موسسه خاص را به وسیله چاپ های سیلک و یا طلاکوب بر روی آنها حک می کنند.

در روش دوم تهیه سررسیدهای اختصاصی به غیر از موارد بالا که بر روی جلد سررسید اعمال شد، تمامی صفحات داخلی سررسید را نیز از اطلاعات و لوگوی مورد نظر شرکت، کارخانه و موسسه پر می کنند.

سررسیدهای اختصاصی را می توان یکی از بهترین روش های هوشمندانه در جهت تبلیغات شرکت ها و موسسات گوناگون برشمرد.

برای سفارش سالنامه و سررسید و چاپ اختصاصی با هر تعدادبا ما در تماس باشید

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd