کارت ویزیت برش خاص

یک راه عالی برای منحصر به فرد تر کردن کارت شما استفاده از فرآیند برش برای از حذف نواحی خاص روی کارت و ایجاد یک طراحی خاص است.برای منحصر بفرد کردن می توانید داخل کارت را برش دهید و اشکالی متناسب با طراحی خود را از درون کارت در بیاورید.

برای سفارش کارت های با برش die-cut می توانید از صفحه کارت ویزیت با اشکال خاص ما بازدید نمایید و با خلاقیت خودتان کارت ویزیتی خاص و فوق العاده برای خود طراحی کنید و هر ناحیه ای از آن را که می خواهید برش دهید.

کارت ویزیت کرافت را در این مقاله دنبال کنید

چاپ کارت ویزیت خلاقانه

چاپ کارت ویزیت خلاقانه

آن را مانند یک بستنی دربیاورید، مثل یک دوربین عکاسی یا یک عینک! خود را محدود به طرح های آماده و ساده نکنید.

خلاق باشید و کارتی زیبا و منحصر بفرد چاپ نمایید.

در این مقاله به صورت جامع به کارت ویزیت برش خاص خواهیم پرداخت.

کارت ویزیت برش خاص(دایکات)چیست؟

تا به حال شده است با یک کارت ویزیت خاص و ویژه رو به رو شوید که به شکل یک خانه یا ابزار و …میباشد که فقط برای آن کسب و کار طراحی شده باشد؟

اگر شما هم از این نوع از کارت ویزیت خوشتان آمده باشد باید بدانید که به این نوع کارت ویزیت برش خاص یا دایکات گفته میشود.

دایکات (Die Cutting) روشی است که می توان با آن عملیات برش پلاستیک، ورقه های فلزی، کاغذ، انواع جعبه کارتن و مقوا به شکل های خاص را برای تولید انبوه انجام داد.

این به این معناست که علاوه بر کارت ویزیت برش خاص یا دایکات میتوانید سفارش چاپ لیبل برش خاص،جعبه برش خاص و .. کلی محصولات دیگر را با این روش بدهید.

اگر شما از آن دسته اشخاصی هستید که تمیز و مرتب بودن دور کارت ویزیت برایشان مهم است و شاید بر این باور باشند که کارت ویزیت برش خاص نمیتواند دور بری تمیزی داشته باشد باید بدانید که از طریق دستگاه دایکات می توان یک شکل را با ابعاد دقیقا مشابه بارها و بارها بدون دخالت هیچ ابزار دیگری مانند قیچی، شابلون و … ایجاد کرد و کارت ویزیت با دور بری بسیار تمیز و مرتب دریافت نمایید.

چه قالبی برای کسب و کار من مناسب می باشد؟

تنوع در کارت ویزیت برش خاص بسیار بالاست.یعنی اگر طراح برای شما کارت ویزیت دایکاتی را طراحی نماید امکان اینکه این طرح دوباره تکرار شود و دوباره چاپ شود خیلی کم است در اصل قالب و طرحی که شما برای کسب و کارتان انتخاب میکنید کارت ویزیت خاص برای شما خواهد بود و هر چقدر خلاقانه تر طراحی شده باشد میزان نگهداری آن کارت ویزیت در نزد مشتری بسیار بیشتر است.

بطور مثال شخصی که در آتلیه کار میکند کارت ویزیت خود را دوربین عکاسی انتخاب می‌کند و اطلاعات خود را بر روی آن ثبت می‌کند.

یا شخصی دیگر که مزون لباس عروس دارد کارت ویزیت خود را به شکل لباس عروس طراحی میکند تا کار خود را به شکلی زیبا به دیگران ارائه دهد.

همه ی مشاغل میتوانند کارت ویزیت برش خاص خود را داشته باشند.

چاپ کارت ویزیت برش خاص

چاپ کارت ویزیت برش خاص

طراحی کارت ویزیت برش خاص

اگر شما به دنبال یک کارت ویزیت برش خاص هستید مطمئنا شخصی هستید که خاص و ویژه بودن آن کارت ویزیت برای شما بسیار اهمیت دارد.

و اگر شما مدیریت یک مجموعه عالی رتبه را به عهده دارید به دنبال یک کارت لاکچری میگردید.

این مهم زمانی به طور کامل صورت میگیرد که شما یک طراح کارت ویزیت حرفه ای را برای کارت خود انتخاب کرده باشید.

طراحان حرفه ای علاوه بر اینکه بر نرم افزار های گرافیکی مسلط هستند دارای ذوق هنری نیز می باشند.

انتخاب یک طراح زبردست و ماهر اصلی مهم در طراحی کارت ویزیت برش خاص شما به حساب می آید.

علاوه بر مجموعه های طراحی با جستجو میان فریلنسر ها هم می توانید افراد متخصص در زمینه طراحی کارت ویزیت را پیدا کنید.

فریلنسر به افراد متخصصی گفته می شود که به صورت انفرادی و بدون وابستگی به شخص یا سازمانی در حال فعالیت است.

میان فریلنسر ها افراد متخصص و سطح بالایی وجود دارند. اما متاسفانه با افزایش تعداد فریلنسر های کم تجربه و یا فریلنس نماها، تشخیص فریلنسر های واقعی و حرفه ای کمی سخت تر شده است.

از طرفی نیز هیچگاه یک فریلنسر نمی تواند تعهد و اعتبار یک شرکت حرفه ای طراحی را یدک بکشد.

در طراحی کارت ویزیت برش خاص باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

در نظر گرفتن فضای امن

5 میلی متر از هر لبه ی کارت ویزیت باید خالی باشد. و فضای امن داشته باشد.

از اشکالات معمول خودداری کنید

سعی کنید در غلط املایی و نوشتاری در کارت ویزیت وجود نداشته باشد.

نوشتن عنوان اصلی به صورت درشت و خوانا

در طراحی کارت ویزیت حتما نام فروشگاه و یا شرکت مورد نظر را بصورت درشت و خواناتر از سایر مطالب بنویسید تا اولین چیزی باشد که چشم بیننده با آن برخورد میکند.

طراحی کارت ویزیت برش خاص

طراحی کارت ویزیت برش خاص

رنگ بندی مناسب کارت ویزیت

از رنگ بندی مناسب برای متن و اطلاعات درج شده در کارت استفاده نمایید تا چشم بیننده در کمترین زمان ممکن قادر به تفکیک کردن قسمتهای مهم و قسمت های دیگر کارت باشد.

از شلوغ کردن بیش از حد محیط طراحی شده کارت اجتناب کنید.

انتخاب تصویر مناسب و تاثیرگذار

از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شما باشد. استفاده از تصاویری که از کار و حرفه شما دور باشد فقط فضای کارت را اشغال کرده و هیچ تاثیری در به تصویر کشیدن کار و تجارت شما و معرفی محصولات و ارائه خدمات شما نخواهد داشت.

تاثیر قرار دادن لوگو در کارت ویزیت

اگر لوگو خاصی برای فروشگاه و یا شرکت خود دارید، میتوانید در طراحی کارت از آن استفاده کنید.

لوگوی شما باعث میشود تا بیننده و مشتری با دیدن آن در هر مکان دیگری به یاد فروشگاه و یا شرکت شما بیفتد و آن را برای همیشه به خاطر بسپارد.

خوانا بودن متن کارت ویزیت

یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به کل از بین میبرد خوانا نبودن نوشته های آن است.

مشتریان شما نباید برای خواندن آدرس، شماره تلفن یا ایمیل شما با مشکل مواجه شوند.

این مشکل در طراحی کارت ویزیت معمولا به دلیل عدم رعایت تفاوت رنگ مناسب بین زمینه و نوشته، کوچک بودن سایز متن  ایجاد میشود.

اطلاعات مهمتر مانند نام شرکت و شماره تلفن را با سایز بزرگتر قرار دهید تا چشم مشتریان خیلی سریع آنها را پیدا کند.

همه اطلاعات مهم را در آن قرار دهید

تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را در پشت و یا در طراحی کارت ویزیت خود لحاظ کنید، مهمترین مطالبی که باید حتما در آن قرار دهید عبارتند از:

نام شرکت: نامی که مشتریان شما را با آن میشناسند و یا شما ترجیح میدهید به آن نام شناخته شوید.

زمینه کاری: اطلاعات مناسبی از زمینه کاری خود و محصولات یا خدمات ارائه شده توسط شرکت را در طراحی کارت ویزیت قرار دهید. سعی کنید تفاوت خود با سایر رقبایتان را در جمله ای کوتاه بیان کنید.

اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین ها هستند.

سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنید فراموش نکنید کارت ویزیت با بروشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

کارت ویزیت برش خاص

کارت ویزیت برش خاص

از طرح های از پیش آماده پرهیز کنید

شغل شما هر چه باشد برایش طرحی تازه و نگاهی متفاوت وجود دارد. از طراح بخواهید ویژه ی شغل شما کارت تازه ای طراحی کند و ازانتخاب طرح های اینترنتی و از پیش آماده بپرهیزید .

اگرچه طرح های آماده، ارزانترند و سریعتر آماده می شوند اما هزینه کردن و صرف وقت برای آنچه اولین گام در معرفی تجارت شماست دارای اهمیت و ارزش فراوانی است.

طرح های از پیش آماده بعد از مدتی همه گیر شده و کارت شما شبیه انبوه کارت های موجود در بازار می شود.

این امر مانع تمایز و ویژه ساختن شما از دیگران خواهد شد.

اولین اصلی که باید در طراحی یک کارت ویزیت موثر و مدرن رعایت کنید سادگی آن است.

اگر به کارت ویزیت کسب و کار های سنتی نیم نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد اغلب آنها هیچ فضای خالی ندارند.

تمام کارت با عکس ها ، متن ها ، شعار ها ، لوگو و …. پر شده اند که اغلب تمام این موارد به صورت اتفاقی در هنگام طراحی گرد هم آمده اند و هیچ هدف بازاریابی را دنبال نمی کنند.

به شما توصیه میکنم کارت خود را ساده و با محتوای لازم طراحی کنید. بنا به نظر کارشناسان طراحی و چاپ ، در بین کارت ویزیت های مدرن ، کارت های ساده موفقیت بیشتری کسب کرده اند کارت هایی که به نسبت فضای خالی بیشتری دارند و به میزان متناسب هم دارای محتوای نوشتاری هستند.

این کارت ها در مقایسه با سایر کارت ویزیت ها متفاوت تر به نظر می رسند و توجه مخاطب را به علت سادگی و زیبایی بیشتر جلب می کنند.

همین عامل باعث می شود تا مخاطب کارت های ساده را بهتر به خاطر بسپارد.

از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

اطلاعات تماس مهم ترین قسمت یک کارت ویزیت است. سعی کنید کارت ویزیت شما علاوه بر دارا بودن اطلاعات تماس مانند شماره تلفن ، آدرس ، وب سایت ، ایمیل  و فکس اطلاعات شبکه های اجتماعی را هم در بر بگیرد.

البته نیازی نیست تمام شبکه های اجتماعی را روی کارت ویزیتتان بنویسید، سعی کنید شبکه اجتماعی که بیشتر مشتریان شما از آن استفاده می کنند را شناسایی کنید و آدرس همان  را بنویسید و سعی کنید در آن شبکه اجتماعی فعالیت خوبی داشته باشید و مشتریان را راضی نگه دارید.

می توانید با ارائه تخفیف یا پیشنهادات ویژه در شبکه های اجتماعی ، مشتریان را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند.

انواع کارت ویزیت برش خاص بر اساس جنس

1-کارت ویزیت سلفون برش خاص

جنس کارت ویزیت سلفون میتواند به صورت براق و مات باشد.

این کارت به صورت برش خاص در ابعاد دلخواه می باشد که معمولا در سایز 8.5×9.6 سفارش داده می شود و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی می باشد که امکان برش و ساخت هرگونه قالب وجود دارد.

بنا به طرح و ایده شما قالب اختصاصی ساخته و اجرا می شود .

طرح لایه باز کارت ویزیت خلاقانه

طرح لایه باز کارت ویزیت خلاقانه

این کارت بر روی کاغذ گلاسه 300 گرم چاپ می شود. سپس بر روی آن روکشی از سلفون مات یا براق  قرار می گیرد که موجب استحکام بیشتر کارت می شود.

2-کارت لمینت برجسته با برش خاص

این کارت به صورت برش خاص در ابعاد دلخواه است و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی و حتی لمینت براق و مات می باشد که امکان برش و ساخت هرگونه قالب وجود دارد . بنا به طرح و ایده شما قالب اختصاصی ساخته می شود.

از دیگر موارد این کارت قابلیت ایجاد uv موضعی در دو طرف کارت در قسمت های مورد نیاز شما می باشد که زیبایی این کارت را چند برابر می کند.

زمینه کارت ویزیت های برجسته برش خاص مات بوده و بخش هایی که یووی موضعی بر اساس طرح شما می خورد برجسته و براق می شود ، مقوای مصرفی این نوع لمینت ، ایندربرد 300 گرم می باشد که ضخامت لمینت برجسته را 600 میکرون می کند و روکش آن سلفون مات است .

(uv موضعی یک لایه براق و برجسته بوده که در مکان های تعیین شده در کارت شما قرار می گیرد) به دلیل استحکام بالای این روکش ، دوام و ماندگاری آن نسبت به کارت های دیگر بسیار بیشتر می باشد.

3- کارت لمینت مات برجسته با برش خاص طلاکوب

کارت ویزیت برجسته طلاکوب به صورت برش خاص در ابعاد 9×6 است و دارای ضخامت بسیار بالایی نسبت به کارت های معمولی می باشد که امکان برش و ساخت هرگونه قالب وجود دارد اما دلیلی که این کارت نسبت به سایر کارت ها متفاوت است ضرب طلاکوب بر روی طرح شماست

چون پوشش کارت مات می باشد و طلاوب به صورت براق است باعث می شود چشم هر بیننده ای را خیره کند اما غافل نشویم که علاوه بر طاکوب این جنس کارت قابلیت برجستگی ای همان یووی موضعی را نیز دارد

بر مبنای طرح و ایده شما قالب اختصاصی ساخته می شود و چاپ طلاکوب به آن اضافه می شود.

مقوای استفاده شده در این کارت ایندربرد 300 گرم لمینتی است و روکش آن سلفون مات و یووی موضعی ، به دلیل استحکام بالای این روکش ، دوام و ماندگاری آن نسبت به کارت های دیگر بسیار بیشتر می باشد.

4- کارت ویزیت کرافت و کرافت طلاکوب با برش خاص

کاغذی با مقاومت بالا که از سولفات خمیر پالپ تهیه می‌شود را کرافت می نامند.

اما با توجه به استفاده مفید اروپاییان از این نوع کاغذ ،ایرانیان نیز به این جنس روی آوردند و روز به روز شاهد استقبال بیشتری از این نوع جنس می شدیم .

طرح لایه باز کارت ویزیت برش خاص

طرح لایه باز کارت ویزیت برش خاص

به همین دلیل چاپ آکسون اقدام به تولید کارت ویزیت های خاصی با جنس کرافت نمود این کارت ویزیت به دلیل قهوه ای بودن کاغذ حالی قدیمی به کارت ویزیت میدهد که

برای مخاطب گذشته تداعی می شود از این رو کارت ویزیت ای کرافت در دو مدل کرافت 300 گرم با برش خاص و کرافت طلاکوب با برش خاص قابل تولید است .

5-کارت ویزیت پی وی سی برش خاص

کارت‌های pvc از جنس پلاستیک هستند که قابلیت انعطاف پذیری بالا و ضد آب بودن را دارند.

ضخامت کارت ویزیت در سه نوع 300 میکرون، 500 میکرون و 750 میکرون تقسیم‌بندی می‌گردد.

کارت‌های 300 میکرون نسبت به کارت‌های دیگر از ضخامت کمتری برخوردار هستند.

کارت pvc برش خاص با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارد طول عمر بالاتر و استحکام زیاد در مقابل شکنندگی و تعریق دارد.

کارت ویزیت های قالبدار چند رو می باشند؟

بنابر سلیقه مشتری کارت ویزیت برش خاص میتواند یکرو و و دو رو باشد ولی عموما کارت ویزیت برش خاص دو رو می باشد.

تعداد چاپ کارت ویزیت قالبدار

از آنجایی که مجموعه چاپ آکسون دارای دستگاه های چاپ افست میباشد تعداد چاپ کارت ویزیت از ۱۰۰۰ عدد شروع میشود و میتواند تعداد بیشتری نیز داشته باشد.

اگر قصد چاپ با تیراژ کمتر را دارید باید به سراغ چاپ دیجیتال بروید .

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | کارت ویزیت برش خاص