کارت ویزیت کرافت

به تازگی برای تولید کارت ویزیت ها از نوعی کاغذ استفاده میشود که به آن کرافت میگویند کرافت ها شرح گسترده ای دارند که در این مطلب قصد داریم آن را به صورت مختصر و ساده توضیح می دهیم.

چاپ لیبل شبرینگ را در این مقاله دنبال کنید

کاغذ کرافت چیست؟

کاغذ کرافت (انگلیسی: Kraft paper) یا کرافت نوعی کاغذ یا مقوا (کارتن) است که از خمیر کاغذ شیمیایی تولید شده‌است.

طراحی کارت ویزیت کرافت

طراحی کارت ویزیت کرافت

کاغذ کرافت بسیار مقاوم است و برای بسته‌بندی به‌ویژه میوه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانلود بیش از 1000 طرح لایه باز کارت ویزیت با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd

کاغذ کرافت کیسه‌ای یا فقط کیسه کاغذی یک کاغذ کرافت متخلخل با ویژگی کشسانی بالا و مقاومت بالا در مقابل پارگی است.

که برای بسته‌بندی محصولات طراحی شده و برای قدرت و دوام آن از با تقاضای بالایی برخوردار است.

فرایند ساخت این کاغذ هم به‌همین نام یعنی فرایند کرافت شناخته می‌شود.

خمیری که بوسیله فرایند کرافت بدست می‌آید مقاومت بیشتری به کاغذ می‌دهد. خمیر کاغذ کرافت تیره‌تر از سایر خمیرهای کاغذ است البته می‌توان آن را سفید کرد تا به یک کاغذ سفید با مقاومت بیشتر و مقاوم در برابر زرد شدن رسید.

این کاغذ دارای لیگنین پایینتری نسبت به کاغذهای دیگر است.

لینگین کمتر باعث مقاومت مکانیکی بیشتری در کاغذ می‌شود زیرا طبیعت لینگین باعث اختلال در پیوندهای هیدروژنی بین سلولز می‌شود.

روشهای مکانیکی در مقایسه با فرایند کرافت بیشتر لینگین را در فیبر باقی می‌گذارند در حالیکه در فرایند کرافت بیشتر لینگین از آن خارج می‌شود.

برای تولید این کاغذ می‌توان از طیف وسیعتری از انواع درختان نسبت به دیگر کاغذها استفاده کرد مانند انواع کاج، بامبو یا کنف.کاغذ کرافت را می‌توان صد در صد بازیافت کرد و با گرماژ بیش از ۴۰ گرم به بازار ارایه می‌شود.کرافت در آلمانی بمعنای مقاومت است.

چاپ کارت ویزیت کرافت

چاپ کارت ویزیت کرافت

کاربرد کاغذ کرافت

کاغذ کرافت یا کاهی دارای الیاف بلندی می باشد که استقامت بالایی نیز دارد و با اعمال شرایط و فرآیندهای ویژه جهت تحمل فشارهایی کششی و نیز جذب کردن نیروهای ناشی از تنش انبساطی تولید میشود که جهت بسته بندی کالاهای پرحجم و نیز انباشت توده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین و بیشترین کاربرد کاغذ کرافت در بسته بندی صیفی جات و میوه جات مانند سیب، گوجه فرنگی و غیره و نیز بسته بندی مواد غذایی می باشد که عمدتا این نوع کاغذ استرلیزه و یا اتوکلاو هستند.

کاغذ کرافت یا کاغذ کاهی مناسب برای الگوی خیاطی، بسته بندی پوشاک، کاغذ بیمارستانی و برای نانوایی ها، فروشگاههای غذاهای آماده مصرف و تولید کنندگان دستمال کاغذی است.

کاغذ کرافت مورد استفاده تولید ورق کارتن، تولید کنندگان پاکت سیمان و همچنین تولید ساک کاغذی است.

همچنین کاربردهای دیگر کاغذ کرافت شامل؛ کیسه های کاغذی پلاستیکی بی خطر جهت بسته بندی مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی بصورت پودر یا گرانول و بسته بندی انواع کود شیمیایی و بذر گیاهی، کیسه های آردی، کیسه های کاغذی خواروبار فروشی، پاکت ها و بسته بندی انواع خوراک صنعتی دام و طیور؛ مواد اولیه ارزان قیمت در تولید نئوپان، کاغذ پایه در تولید سنباده و کاغذ تزئین گل و گلدان می باشد.

موارد مصرف کاغذ کرافت:

صنعت بسته بندی– کارتن‌سازی – پاکت گچ و سیمان – ساک‌های دستی – مقواهای چندلایه – پاکت‌های مستحکم

در ایران شرکت چوکا برای تولید کاغذ کرافت و نصب‌شده است. ولی متأسفانه به علت کمبود چوب‌های جنگلی این کارخانه از کاغذهای باطله استفاده می‌کنند و درصد ناچیزی ممکن است در پروسه تولید کاغذ خود چوب بکار ببرد.

كرافت به آلماني معني قدرت را مي‌دهد و كاغذ كرافت ازنظر مقاومت، ماده‌اي قوي محسوب مي‌شود. اغلب مصارف ساخت ساك، كيسه كاغذي دارد. رنگ اين كاغذ به‌طور طبيعي قهوه‌اي است كه در شرايطي كه لازم است سفيد باشد، اين كار توسط BLEACH صورت مي‌گيرد.

از اين كاغذ براي ساخت كيسه‌هاي چند لايه كه مي‌تواند لايه‌هاي آلومينيومي، پلاستيكي هم باشند، استفاده مي‌شود كه بستگي به كاربرد كيسه در نگهداري مواد غذايي براي حيوانات، زغال، سيمان، كود شيميايي و غيره دارد. اين كيسه بنا به مورد براي جلوگيري از نفوذ رطوبت و تبادل گازها كاربرد دارند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | کارت ویزیت کرافت