طراحی و ابعاد استند

استند ها بسته به کاربردی که از آن ها انتظار داریم سایز های متفاوت و متنوعی دارند. استند های نمایشگاهی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و خود می‌توانند در ابعاد و اندازه های متفاوتی عرضه شوند.

اگر بخواهیم به پرکاربردترین استند های نمایشگاهی اشاره کنیم باید حتما نامی از استند های پاپ آپ، استند های رومیزی و استند های رول آب برده شود.

ساک دستی چیست ؟ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

استند های پاپ آپ تقریبا بزرگ ترین استند های نمایشگاهی هستند. البته لازم به ذکر است که فقط یک تفاوت کاربردی و تفاوت در اسم استند ها موجب تغییر اندازه و ابعاد استند های نمایشگاهی نمی‌شود.

موقع انتخاب استند باید به دو مورد بسیار مهم توجه داشته باشید: اول از همه مکانی که قرار است استند در آن قرار بگیرد. مثلا موقع سفارش استند های رومیزی، حتما به سایز میز و البته ابعادی از آن که می‌خواهید توسط استند اشغال شود توجه داشته باشید.

نکته دیگری که باید در مورد سفارش استند در نظر داشته باشید این است که استند قرار است در چه فضایی قرار بگیرد. ممکن است بخواهید استند را در فضای آزاد قرار دهید که در این صورت باید نسبت به برخی عوامل خارجی مثل آب و غبار و نور شدید آفتاب مقاوم باشند.

طراحی استند

طراحی استند

در چنین مواردی ما به شما استند های رول آپ با پایه پهن را پیشنهاد می‌کنیم که ابعاد استاندارد آن ۲۰۰*۸۵ سانتی متر است. البته، همان طور که پیش تر گفته شد، می‌توانید با توجه به سلیقه خود و کارایی مد نظر این ابعاد را تغییر دهید و آن را بزرگ تر و یا کوچک تر نمایید.

اگر استند را برای فضاهای داخلی با توجه به این که عوامل خارجی مخرب زیادی روی‌ آن تاثیر نخواهند گذاشت گزینه های مختلفی جلوی روی شماست.

استند های رول آپ با پایه های باریک بسیار مناسب استفاده در فضاهای داخلی هستند به خصوص که شکل باریک آن ها ظاهری شیک به استند می‌بخشد.

مورد دوم، محصولی است که می‌خواهید توسط استند تبلیغ کنید. ممکن است موضوع تبلیغاتی شما محدود به محصول نباشد و شامل تبلیغات یک برند و یا نوعی از خدمات ارائه شونده توسط یک برند باشند.

کیفیت استندی که سفارش می‌دهیدد چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ جنس و متریال تاثیر بسیار زیادی روی طرز تفکر مخاطب درباره محصول، خدمات و یا برند شما دارد.

سایز استاندارد استند در فتوشاپ

همان طور که گفته شد شما می‌توانید سایز استند ها را به ابعادی که دوست دارید تغییر دهید و با توجه به کاربردی که از استند انتظار دارید، تفاوت هایی در آن ایجاد نمایید اما به طور معمول، برای انواع استند، از سایز های استاندارد زیر استفاده می‌شود:

۹۰*۲۰۰

۱۰۰*۲۰۰

۶۰*۱۶۰

۸۵*۲۰۰

۹۰*۲۰۰

۱۷۰*۶۰

نکات مهم در طراحی استند

هنگام سفارش یک استند باید توجه داشته باشید که کیفیت متریال استند در صورتی که طراحی آن جذابیت کافی را نداشته باشد تاثیرگذاری خاصی نخواهد داشت.

انواع استند های استاندارد

انواع استند های استاندارد

طراحی صحیح استند تبلیغاتی، اهمیت بسیار زیادی دارد به خصوص که معمولا این استند ها در مکان های شلوغ قرار می‌گیرند باید به گونه ای طراحی شوند که توجه مخاطبان را به خوبی به خود جلب نمایند.

در ادامه، برخی مواردی که اهمیت بیش تری در طراحی استند دارند را به شما معرفی کرده ایم:

رنگ

رنگ ها یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین آیتم ها در جذب مخاطب هستند. دانستن روانشناسی رنگ ها تا حد زیادی روی جذب مخاطبین تاثیر می‌گذارد.

استفاده از رنگ های متناسب با موضوع استند می‌تواند تا حد خوبی به شما کمک کند.

مثلا رنگ قرمز تا حد زیادی به بالا بردن اشتها کمک می‌کند و برای موضوعاتی مانند تبلیغ غذا و یا رستوران مناسب است.

چاپ استند

چاپ استند | طراحی و ابعاد استند

نوآوری

خلاقیت عاملی است که موجب تمایز طرح استند شما از سایری و در نتیجه جذب مخاطبین به آن می‌گردد. اگر استند طراحی شده، ظاهری خلاقانه نداشته باشد، توجه هیچ کس را نیز به خود جلب نخواهد کرد و به این ترتیب صرفا باعث هدر رفتن هزینه تبلیغات خواهد شد.

تصاویر جذاب و مرتبط

استند ها را نمی‌توانید فقط به کمک متن پر کنید. استفاده از عکس و تصاویر با کیفیت بالا و مناسب تا حد زیادی به جذب شدن مخاطب به استند شما کمک خواهد کرد

شعار تبلیغاتی

شعار تبلیغاتی برند یا محصول شما به طور کلی در تبلیغات تاثیر زیادی دارد. اگر این شعار با فونت و رنگ مناسب روی استند نوشته شود توجه مخاطب را جلب خواهد کرد.

نظم

استند های بی قاعده که بدون هیچ برنامه ریزی خاصی طراحی شده اند جذابیت چندانی نخواهند داشت.

طراح استند باید بتواند از نظم در جهت زیبایی استفاده نماید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | طراحی و ابعاد استند