بررسی انواع سررسید

گرچه با ظهور انواع تقویم های دیجیتال داخل تلفن های همراه می‌توانید به راحتی تمام اطلاعاتی که در طول یک روز را نیاز دارید نگهداری و طبقه بندی کنید اما همچنان سررسید ها و سالنامه های کاغذی محبوبیت خود را بین مردم حفظ کرده اند.

نوشتن برنامه ریزی های آینده یکی از قدم هایی است که هر فرد موفقی باید بردارد واکثر افراد به خاطر طراحی مخصوص، از سررسید ها برای این کار استفاده می‌کنند.

سررسید یا سالنامه نام دفتری است که تاریخ روز های سال در آن نوشته شده که می‌توانید کارهایتان مثل قرارهای روزانه یا چک لیست ها را در صفحاتش بنویسید.

سفارش کلیه تقویم های رومیزی آماده و سررسید های آماده و ارسال به سراسر کشور

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان | بررسی انواع سررسید 

معرفی انواع سررسید و سالنامه

سررسیدها و سالنامه های روز شمار

برخلاف تصور عموم بین سررسید و روزشمار تفاوتی وجود دارد که البته شاید به نظر خیلی از افراد اهمیت خاصی نداشته باشد. روزهای پنج شنبه و جمعه در روزشمار ها در یک صفحه کنار هم قرار دارند و این موضوع وجه تمایز بین روزشمار و سالنامه می‌باشد.

سالنامه دانش آموزان

سررسید دانش آموزی مخصوص یادداشت کردن تاریخ های امتحان، برنامه ریزی درسی و انجام کارهای مربوط به مدرسه می‌باشد. استفاده کردن از این سررسید ها کمک می‌کند بچه ها از ابتدا با مفهوم برنامه ریزی خوب اشنا شده و بتوانند اینده ای بهتر داشته باشند.در بسیاری از این سررسید ها حتی جدول هایی برای علامت زدن ساعات مطالعه نیز وجود دارد.

معرفی انواع سررسید

معرفی انواع سررسید

سررسید تعطیلات

در هر سررسید قسمتی وجود دارد که تعطیلات سال جاری در آن به طور کامل به همراه دلیل تعطیلی نوشته شده است. البته در هر صفحه سال که مربوط به یک روز تعطیل باشد نیز با رنگی مخصوص و نوشتن دلیل تعطیلی آن روز نمایش داده شده اما در هر سررسید صفحه ای جداگانه نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

اما سررسید تعطیلات سررسیدی است که مخصوص افرادی است که برای سفر ها و تعطیلات خود برنامه های بلند مدت دارند و می‌توانند در این دفاتر برای تعطیلاتشان برنامه ریزی کنند.

سالنامه ازدواج

سررسید های ازدواج که البته در ایران کمتر کاربرد دارند مخصوص برنامه ریزی کارهای مربوط به مراسم ازدواج هستند که با استفاده از آن ها می‌توانید زمان مراسم های مختلف و بودجه و کارهایی که باید انجام دهید را مشخص کرده و با توجه به آن ها کارتان را جلو ببرید.

سررسید چند ساله

سررسید های چند ساله مخصوص کسانی است که پروژه هایشان بیش تر از یک سال طول می‌کشد و می‌خواهند برای چند سال آینده خود برنامه ریزی کنند. این سررسید ها دو یا چند سال اینده را به صورت یک پک کامل در بر دارند.

سررسید های که به کمک زمین آمده اند

سررسیدهایی نیز هستند که از کاغذ های بازیافتی درست شده اند. این سررسید ها که به عنوان سالنامه هایی که به کمک زمین آمده اند شناخته می‌شوند هیچگونه اسیبی به محیط زیست نزده و کاملا قابل بازگشت به طبیعت هستند و به این ترتیب توانسته اند طرفداران زیادی جذب کنند.

انواع سررسیدهای آماده

انواع سررسیدهای آماده

انواع سررسیدها بر اساس جنس جلد

حتما متوجه شده اید که سررسید ها از لحاظ جنس جلد رویه بسیار با هم متفاوتند. این تفاوت ها در جنس جلد خود یک عامل دسته بندی انواع سررسید ها است.

سررسیدهای چرمی

انواع چرم در جلد سررسید ها به کار می‌روند که می‌توانند در تعیین قیمت سررسید بسیار موثر باشند. این نوع سر رسید رنگ ها و کیفیت های بسیار متنوعی را شامل می‌شود.

سررسیدهای سلفون

این سررسید ها دارای جلدی با روکش های سلفونی هستند که می‌تواند براق و یا مات باشد. درصورتی که نیاز به طلاکوبی روی جلد سررسید وجود داشته باشد سلفون ها می‌توانند به حفظ کیفیت کمک کنند.

سررسید ترمو 

ترمو نوعی جلد سررسید از جنس چرم مصنوعی است. این نوع چرم، در صورتی که چیزی روی آن حک شود تغییر رنگ می‌دهد.

سررسیدهای ارگانایزر

این سررسید ها نیز دارای جلد چرمی اما بسیار با کیفیت تر و در نتیجه گران قیمت تر از سررسید های ترمو هستند.

سفارش سررسید آماده

سفارش سررسید آماده | بررسی انواع سررسید 

سررسیدهای برجسته

سررسید های برجسته با بافت های متفاوت در بازار عرضه می‌شوند. مواد تشکیل دهنده این جلد ها کاغذ، رنگ و پلاستیک هستند که باعث ایجاد کیفیت های مختلف می‌شود.

انواع مختلف سررسید بر اساس سایز

سررسید ها و سالنامه ها از نظر ابعاد و اندازه به دسته های زیر تقسیم می‌شوند:

سالنامه وزیری-سالنامه اروپایی-سالنامه مدیران یا سالنامه رحلی-سررسید رقعی-سررسید پالتویی-تقویم خشتی-تقویم جیبی-تقویم اورگنایزر

سررسید وزیری

سررسید های وزیری روزشما هستند. برای هر روز فضایی بسیار زیاد و مناسب در اختیار دارید که می‌توانید در آن ها بنویسید. گر چه با روی کار آمدن سالنامه های اروپایی کمی از طرفداران سررسید های وزیری کم شده اما همچنان کاربرد های خود را دارد.

البته بهتر است بدانید که این سالنامه ها صفحات زیادی دارند که باعث سنگینی و سختی حمل و نقل می‌شود.

رحلی ( مدیران )

سررسید های رحلی که به آن ها سررسید سلطانی نیز گفته می‌شود خود به دو دسته بزرگ و کوچک تقسیم می‌شوند که نوع بزرگ آن مخصوص کسانی است که در طول روز به تعداد دفعات زیاد مجبور به یادداشت برداری می‌شوند. رحلی کوچک تعداد صفحات کمتری دارد و سایز آن آچهار است.

جیبی

سررسید های جیبی اصولا جای زیادی برای یادداشت کردن ندارند. همان طور که از اسم آن ها پیداست، حمل و نقل آن ها بسیار ساده است چون کوچک هستند. می‌توانید برای یادداشت کردن اتفاقات روزهای مهم اینده مثل قرار های ملاقات یا روزهای تولد دوستان از این سررسید ها استفاده کنید.

رقعی

سررسید های رقعی کوچک و بسیار کاربردی هستند. اما شباهتی زیاد به سررسید اروپایی دارند که به علت جذابیت بیشتر سررسید های اروپایی، در این رقابت کنار گذاشته می‌شوند.

سفارش سالنامه ارزان

سفارش سالنامه ارزان | بررسی انواع سررسید 

پالتویی

کسانی که می‌خواهند همیشه سررسید خود را برای یادداشت کردن اتفاقات همراه خود داشته باشند باید سراغ سررسید پالتویی بروند. این سررسید ها اصولا به صورت فشرده، چند روز را در یک صفحه یا یک هفته را در دو صفحه جا می‌دهند که جای کمی بگیرد و قابلیت جابه جایی داشته باشد.

اروپایی

سررسید های اروپایی سابقه حضور زیادی در ایران ندارند و شاید یک دهه باشند که وارد شده اند. البته این به معنی کم بودن طرفداران آن نیست و اتفاقا این سررسید ها بسیار محبوب هستند.

تفاوت سررسیدهای اروپایی و ایرانی در طراحی است و این موضوع در رنگ کاغذ، جلد و صحافی آن خلاصه می‌شود. جلد سررسید اروپایی سفت تر و مقاوم تر است.

انواع سررسید ها بر اساس نوع صحافی

صحافی دوخت

این نوع صحافی بیشتر از همه در سررسید ها یافت می‌شود. در این نوع صحافی ورق ها به هم دوخته می‌شوند و با همین تکنیک دوخت به جلد سالنامه وصل می‌شوند. قیمت این نوع صحافی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

صحافی سیمی

این نوع صحافی مثل تمام دفتر های سیمی دیگری است که می‌توانید پیدا کنید. با این تفاوت که جلد آن ها به صورت جداگانه متصل شده و خود شامل صحافی نمی‌گردد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | بررسی انواع سررسید