سلفون متالایز

سلفون ها جزو متریال هایی هستند که در بسته بندی کردن محصولات مختلف کاربرد های فراوانی دارند و مدت هاست که شرکت های مختلف بسته بندی برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به محصولات از سلفون استفاده می‌کنند.

سلفون های مناسب بسته بندی، محصولات را از ورود گرد و خاک، ورود حشرات و میکروب ها محافظت می‌کنند و همچنین از ورود رطوبت به محصولات نیز جلوگیری می‌کنند تا دوام محصول بیش تر شود.

چاپ یووی چیست ؟ را می توانیددر این مقاله دنبال کنید.

یکی از انواع سلفون های مناسب برای بسته بندی سلفون متالایز است. سلفون متالایز با حالتی آلومینیومی و براق می‌تواند یک پوشش بسیار مناسب برای مواد غذایی باشد.

کاربرد های این نوع سلفون را می‌توان در انواع لیبل های بسته بندی، ظروف مواد غذایی و همچنین در نایلون های حباب دار و به عنوان عایق در ساختمان ها مشاهده کرد.

این سلفون ها به علت مقاومت در برابر انواع حلال ها برای بسته بندی نوشیدنی ها نیز مناسب می‌باشند و همچنین برای استفاده در صنعت بسیار مقرون به صرفه اند.

سلفون متالایز چیست

سلفون متالایز چیست

منظور از سلفون متالایز چیست

سلفون متالایز یا OPP به شکل الومینیومی و براق وجود دارد که معمولا در بسته بندی مواد غذایی یک طرف آن بدون چاپ می‌ماند و طرف دیگر آن به دلیل قابلیت بالای چاپ پذیری با چاپ پوشناده می‌شود.

با یک نگاه سطحی به مواد غعذایی بسته بندی شده موجود در فروشگاه ها وشکل بسته بندی ان ها به راحتی متوجه شکل ظاهری موادی که با سلفون متالایز بسته بندی شده اند خواهید شد.

از آن جا که مواد چاپی نباید تماس مستقیم با مواد خوراکی داشته باشند لذا داخل بسته بندی ها فاقد چاپ می‌بشاد ولی سطح بیرونی این بسته بندی به طور کامل با چاپ پوشانده می‌شود.

به خاطر زیبایی و براق بودن این نوع سلفون استفاده از آن موجب ترغیب مشتری به خرید محصول می‌شود، ضمن این که هر نوع چاپی با بالاترین کیفیت ها هم روی سلفون های متالایز انجام می‌پذیرد.

کاربرد های سلفون متالایز

از کاربرد های سلفون های متالایز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده کردن از آن ها در چاپ لیبل های بسته بندی محصولات مختلف مثل محصولات زیبایی، محصولات بهداشتی، محصولات آرایشی و …، ظرف های مواد غذایی، پلاستیک های پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی عایق کانال های کولر و عایق اسپلیت جزو این موارد هستند.

از مهم ترین کاربرد های این نوع سلفون استفاده از آن روی نایلون های حباب دار می‌باشد. با اضافه کردن یک لایه سلفونی متالایز به نایلون های حباب دارد و در واقع اندود کردن نایلون های حباب دار، نایلون حباب دار متالایز تولید می‌شود.

این لایه، رنگی نزدیک به رنگ نقره ای دارد و چون عایق حرارت است از آن در صنعت غذا و محصولات خوراکی استفاده بیش تری می‌شود.

این نوع عایق نه تنها به خاطر مقاومت بالایش در برابر ضربه خوردن، بلکه چون عایق حرارت و نور و همچنین عایق صدا هم می‌باشد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین ویژگی باعث شده است که در تاسیسات ساختمانی هم به وفور از آن استفاده شود.

این نوع نایلون حباب دار متالایز به عنوان عایق در پنجره ها و کف اتاق ها و همچنین دیوار ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا از هدر رفت انرژی در سطح بسیار بالایی جلوگیری می‌کند.

کاربرد های سلفون متالایز

کاربرد های سلفون متالایز

این نوع نایلون حباب دار متالایز می‌تواند جایگزین مناسبی برای پشم شیشه باشد چرا که پشم شیشه معایبی مانند مقاومت کم تر در برابر رطوبت و ایجاد حساسیت و آلرژی در بعضی افراد را دارا است. علاوه بر این عایق از جنس نایلون حباب دار متالایز، نسبت ب پشم شیشه برای شما مقرون به صرفه تر نیز می‌باشد.

مزایای سلفون متالایز

یکی از مزایای سلفون متالایز مقاومت بالای آن در برابر فرسودگی و مقاومت در محیط های اسیدی و به طور کلی مقاومت در برابر حلال ها می‌باشد.

این نوع سلفون ها اصلا سمی نیستند به همین دلیل در صنعت بسته بندی مواد غذایی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.لیبل ها و برچسب های سلفون متالایز در آب یخ غوطه ور سر سخت می‌باشند و در محیط های مرطوب مقاومت بسیار بالایی دارند.

همین طور در محیط هایی که محصولات اسیدی دارند ( مانند غذا هایی که در آن ها گوجه فرنگی یا قهوه به کار رفته است )، بسیار مقاوم هستند. به همین دلیل از این نوع سلفون ها در ساخت لیبل انواع نوشیدنی و بطری ها و ظرف های غذا استفاده می‌شود.

در بسته بندی مواد غذایی از دو نوع فیلم استفاده می‌شود که این دو نوع عبارت هستند از OPP و CPP، این دو نوع فیلم در ظاهر تفاوت هایی با یک دیگر دارند و یکی از آن ها با نام سلفون های متالایز و دیگری با نام سلفون های صدفی تولید می‌شوند.

همان طور که در قسمت های بالا تر این مقاله نیز ذکر شد، از سلفون های متالایز بیش تر در بسته بندی مواد و محصولاتی مثل چیپس و پفک و بیسکوییت استفاده می‌شود نوع دیگر فیلم که با نام سلفون های OPP شناخته و عرضه می‌شوند، قابلیت چاپ پذیری بالا دارند و معمولا در بسته بندی ظرف های یک بار مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | سلفون متالایز