چاپ متالایز

چاپ متالایز یکی از روش های چاپ است که نسبت به دیگر چاپ ها نفیس تر و خاص تر است و برای بسته بندی کالا ها و اجناس شیک و با ارزش استافده می‌شود مثل ادکلن ها و محصولات بهداشتی و…

همانطور که می‌دانید صنعت بسته بندی به شدت در میزان فروش هر کالا تاثیر می‌گذارد اما این نوع چاپ به علت افکت های جدید و زیبا که در ساخت آن از دستگاه های پیشرفته چاپ استفاده می‌شود در بازار خواهان بیشتری دارد .

بررسی چاپ پلی کربنات را در این مقاله دنبال کنید

به دلیلی وجود این ویژگی ها در این نوع چاپ بسته بندی کالا ها بسیار ويژه و متفاوت نسبت به سایر بسته بندی ها انجام می‌گیرد و به دنبال آن ها از طریق این نوع بسته بندی فروش کالا ها بسیار افزایش خواهد داشت.

روی کاغذ متالایز یک لایه پوشانده شده از جنس فلز است که این فلز معمولا از جنس آلومینیوم می‌باشد که ظاهری براق و زیبا مثل فویل به جنس می‌دهد.

کاربرد چاپ متالایز

کاربرد چاپ متالایز

کاربرد چاپ متالایز

این نوع چاپ مصارف و کاربرد های فراوانی دارد. یکی از کاربرد های این نوع چاپ استفاده در طراحی و دکوراسیون داخلی و برای تزئین محیط می‌باشد. از این نوع چاپ برای طراحی لیبل مواد دارویی و آرایشی و بهداشتی و فانتزی نیز استفاده می‌شود. و  در نهایت از نوع چاپ در بسته بندی محصولاتت خاص و تزئینی مثل جعبه ادکلن و داروهای بهداشتی و زیبایی استفاده می‌شود.

مزایای چاپ متالایز

مهم ترین مزیت این نوع چاپ کیفیت بالای رنگ در ان می‌باشد.

این نوع چاپ شفافیت و وضوح بسیار بالایی دارد.

قدرت چسبندگی بالا در این نوع چاپ که در لیبل مورد استفاده قرار می‌گیرد از مزایای دیگر چاپ متالایز است.

ظاهر آن نیز بسیار زیبا و جذاب است.

ضمنا در طرح و رنگ این نوع چاپ هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

لیبل های آن قابل شست و شو بوده و خط و خش روی آن نمی‌افتد.

در مقابل آسیب های شیمیایی مقاومت بالایی دارد و در محیط های مرطوب و بسیار گرم مقاومت بالایی دارد.

انواع جنس چاپ متالایز

معایب چاپ متالایز

ا وجود آن که هزینه های این نوع چاپ به نسبت مزایای بسیار زیادی که دارد، کم  و مقرون به صرفه محسوب می‌شود اما نسبت به سایر انواع چاپ باید هزینه بیش تری برای آن پرداخت شود.

همچنین همان طور که گفته شد، استفاده از این نوع چاپ نیازمند دستگاه های پیچیده ای است که شاید در دسترس همه نباشد و یا در همه چاپ خانه ها یافت نگردد.

انواع جنس چاپ متالایز

متالایز به دو صورت در صنعت وجود دارد: کاغذ و فیلم.

فیلم متالایز در برابر پارگی مقاومت بالایی دارد. در مقایسه با فیلم کاغذ متالایز با این که شباهت ظاهری به فیلم دارد اما به راحتی پاره می‌شود. جنس کاغذ متالایز نیز از پی وی سی است و کیفیت چاپ آن به این دلیل بالا است که روی این کاغذ یک لایه ژلاتینی وجود دارد. روی این نوع کاغذ انواع چاپ را می‌توان انجام داد به همین دلیل از همه مواد و جوهر های چاپی می‌توان برای چاپ آن استفاده کرد.

مراحل تولید

این نوع چاپ عمدتا به روش های زیر انجام می‌شود. روش های: گراوور، روش افست و روش اسکرین.

همچنین به دو شکل نیز انجام می‌گیرد: یک متالایز کل صفحه چاپی و چاپ روی آن و دو متالایز موضعی که در آن فقط قسمیت از بسته بندی یا کل طرح مورد چاپ قرار می‌گیرد مثل انواع لوگو. از این نوع چاپ می‌توان در تیراژ بسیار بالا استفاده کرد.

مرکز خرید

چاپ متالایز به دلیل اینکه نیازمند تجهیزات پیشرفته و مدرنی می باشد ، تنها در برخی از چاپخانه ها تولید می شود!

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd