چاپ اسکرچ

چاپ اسکرچ درواقع همون پوشش های رنگی رنگی و طرح های جالبی است که بر روی محصولات چاپی چسبانده می شود تا ظاهری مناسب تر داشته باشد.

این پوشش ها معمولا برای کل محصول مورد استفاده قرار نمی گیرد و فقط برای قسمت هایی که حاوی اطلاعات خاصی هستند مصرف دارد مانند : اعداد های خاص ، بارکد ها ، و یا قسمت هایی که باید برای دیده شدن روی آن را خراشید.

بهترین زمان و روش پخش تراکت را در این مقاله دنبال کنید

چاپ اسکرچ رو در زبان بازاری مهر کردن پوشش به وسیله گرما می گویند که می تواند در سطوح مختلفی مانند انواع قالب های پلاستیک و همینطور مقوا مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین کاربرد های چاپ اسکرچ برای شرکت های تولید کننده بازی های کامپیوتر است. حتما دیدید که شرکت ها برای اینکه مطمعن شوند بازی های مورد استفاده کاربران خریداری شده اند ، کد هایی میسازند که اجرای بازی فقط با آن کد ها امکان پذیر است.

حال این کد ها بر روی قاب سیدی بازی (یا داخلش) قرار می گیرند و وقتی که کاربر بازی را نصب کرد باید آن کد را بر روی کامپیوتر خود وارد کند. (کد بعد از یک بار فعالسازی غیر فعال می شود.)

کارت اسکرچ چیست

کارت اسکرچ چیست

روکش مشکی رنگی که بر روی کد های بازی قرار دارد دقیقا همان اسکرچ است.

کارت اسکرچ چیست

کار اسکرچ نیز تفاوت چندانی با سایر توضیحات بالا ندارد و تنها تفاوتش در ظاهر است که بر روی یک کارت چاپ می گردد.

به زبان ساده کارت اسکرچ هنگامی به کار می رود که شما و شرکتتان نمی خواهید همه افراد اطلاعات روی آن را بخوانند و به همین منظور از این نوع کارت ها استفاده می کنید.

با باز شدن این پوشش شما متوجه می شوید که از محصولتان استفاده شده است یا خیر!

بارز ترین مثالی که می توانید بزنیم کارت های شارژ سیم کارت هستند ، قبل از اینکه نرم افزار های اینترنتی مانند آپ و.. وارد کار شوند همه افراد برای خرید شارژ سیم کارت باید سراغ مغازه ها رفته و کارت شارژ خریداری می کردید.

این کارت شارژ ها حاوی پوششی مشکی رنگ هستند که برای خواندن کد باید آن را کنار بزنید ، هنگامی که پوشش از بین رفت مشخص می شود که این کارت شارژ یکبار باز و استفاده شده است.

انواع چاپ اسکرچ

انواع چاپ اسکرچ

 

انواع چاپ اسکرچ

همانطور که گفته شد چاپ اسکرچ با شکل های متفاوتی به چاپ می رسند و به همین دلیل هم است که محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

این طرح و رنگ ها از هم متفاوت هستند و هر کدام برای برخی از کسب و کار ها مورد استفاده قرار می گیرند.

اما چاپ اسکرچ تنها به شرکت های بازی سازی و تولید کننده های مواد غذایی کاربرد ندارد و می تواند برای مصارف بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند.

برای مثال در برخی از کسب و کار ها می توانید مشاهده کنید که از این چاپ برای کارهای متفاوتی بهره می برند.

اید برای شما جالب باشد که بدانید در واقع اکثر محوبیتی که برای چاپ اسکرچ وجود دارد در لاتاری ها شکل گرفته است.

در گذشته برای اینکه شماره لاتاری مشخص شود افراد باید خیلی سختی می کشیدند ولی با ظهور این نوع پوشش ها دیگر با خیال راحت و همچنین هزینه ای بسیار پایین توانستند این مشکل را حل کنند.

به همین صورت هم شد که چاپ اسکرچ از محوبیت بالایی برخوردار شد و بعد از گذشت مدتی این چاپ دیگر محدود به لاتاری ها نبود و در مصارف دیگر نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | چاپ اسکرچ