اولین کاغذ

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهند بدانند که اولین کاغذ چرا ، چگونه، چه زمانی آمده است

کاغذ یا به عربی ورق ، به چیزی می گویند که از پنبه ، کتان ، کنف و یا چوب و برخی از گیاهان و برخی چیز های دیگر به وجود آمده باشد.

تعریف علمی کاغذ را می توان به این صورت بیان کرد که از تراکم الیافی ، یک ماده فشرده به وجود بی آید که می توان آن را در ابعاد مختلفی درآورد.

مقوای پشت طوسی را می توانید در این مقاله دنبال کنید

جالب است بدانید که از وقتی که کاغذ به وجود آمده است این وسیله به قابل اعتماد ترین وسیله انتقال اطلاعات به شمار رفته است.

نکته دیگر آن است که کلمه کاغذ یا همان paper  از درختی به نام پاپیروس گرفته شده است.

درباره اولین کاغذ

درباره اولین کاغذ

ساخت کاغذساخت کاغذ روشی تقریبا یکسان دارد ، اما برخی از شرکت ها برای تغیرات جزئی در کاغذ تولید شده فرایند هایی را زیاد و یا کم می کنند. برای ساخت اولین کاغذ می توان به دستورات زیر اشاره کرد :

برای تهیه و ساخت کاغذ سفید باید خمیر چوب را صاف و یک دست کرد.به این منظور آن را با آب مخلوط می کنند وسپس آن را در دستگاه تصفیه کن هدایت می کنند

این دستگاه می تواند آب خمیر را گرفته و بعد از پرس کردن آن است که ورقه های کاغذ بوجود می آید. این دستگاه نیز خمیر کاغذ را صاف و یک دست می کند ، چرا ؟

به دلیل ارتشاعاتی که در داخل خود انجام می پذیرد.

این خمیر بعد از گذشتن از چند فیلتر آب خود را از دست می دهد و به شکل مناسب تری دست می یابد. بعد از خشک شدن خمیر به صورت کامل ، آن را از غلطک هایی عبور می دهند تا شکل کاغذ را به خود بگیرد و بعد از انجام این مراحل کاغذ آماده برش دادن است ، اصلی ترین طبقه بندی برش دادن کاغذ ها سری A است.

کاغذ چیست؟

کاغذ چیست؟

کاغذ چیست؟

کاغذ ماده ای است که از مواد سلولوزی ساخته می شود و از قدیم تا امروز بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. اختراع کاغذ بیشترین نقش را در توسعه دانش و فرهنگ داشته و بهترین وسیله برای ثبت دانش و نوشتن است.

اختراع کاغذ

اختراع امری نیست که به یک باره اتفاق بیفته بلکه معمولا به تدریج و در طی زمان از یک حالت ساده شروع می شود و به مرور زمان به شکل امروزی در میاید. پیشرفت علم و دانش مدیون اختراع کاغذ است و اگر کاغذ اختراع نمی شد مشکلات زیادی در فرهنگ و دانش رخ میداد و وسایل امروزی مانند تصویر و نامه و حعبه و اسکناس نبود و تغییر اساسی در زندگی روزمره رخ میداد.

کاغذ اولیه

کاغذ اولیه از پاپیروس در ساحل رود نیل در مصر ساخته شد که در آن زمان مصری ها از پاپیروس ورقه هایی می ساختند که اصلا شبیه کاغذ به شکل امروز نبود و کاغذی که امروز کاربرد دارد برای نخستین بار در کشور چین در حدود 2000 سال پیش اختراع شد.

در آن زمان در چین از ابریشم کاغذی درست می کردند که جنس لطیفی داشت بعدها الیاف درخت توت را با گرز می کوبیدند و ورقه های صافی درست میکردند و نوعی کاغذ زبر ساخته میشد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd  | اولین کاغذ