نکات قبل از چاپ که حتما باید بدانید

آیا درباره آماده سازی صفحات برای چاپ اطلاعات دارید ؟ یا از آموزش کافی برای آماده سازی صفحات برای چاپ برخوردار نیستید ؟

شاید برای شما هم اتفاق بیفته با توجه به اینکه همه نکات طراحی را رعایت کردید ولی کار شما بعد از چاپ خروجی منابی ندارد و کار شما باطله می شود، نکات بسیار ساده ای هستند که بر روی چاپ کار شما تاثیر گذار هستند ولی این نکات در عین سادگی دارای نکات مهم و حیاتی هستند.

درباره چاپ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

با ما باشید تا چند نمونه از این نکات را توضیح و رعایت کنیم.

رعایت نکات چاپ

رعایت نکات چاپ  | نکات قبل از چاپ

1- خطوط اصلاحی

خطوط اصلاحی یا برش خطوطی هستند که به چاپگر یا دستگاه چاپ نشان می دهد در کجای کار باید چاپ را متوقف کند. در کارهای چاپ افست مانند کارت ویزیت ، پوستر و تراکت و … خطوط اصلاحی خطوط نازکی هستند مه در گوشه های صفحه قرار دارند.

سوال ؟

این خطوط اصلاحی در چاپ های افست بصورت دو خط افی و عمودی باریک هستند. از آنجایی که موقع طراحی با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ این خطوط غیر قابل مشاهده هستند پس چجور باید این خطوط را دید ؟

جواب :

تنها راه برای رعایت این نکته استفاده از خط کش پیش فرض برنامه است. به گونه ای که وقتی برای طراحی طراحی از فتوشاپ استفاده می کنید و دارید یک کارت ویزیت را طراحی می کنید با استفاده از موس بر روی خط کش رفته و خط کش را پایین بکشید و مشاهده می کنید یک خط آبی یا هر رنگ دیگه برای شما ایجاد می شود که می توانید آن را به هر جایی ببرید.

این خط باریک همان خط برش یا اصلاحی شما م یباشد و برای هر کار متفاوت است بهتر است برای چاپ های افست از هر طرف به اندازه /5 سانتی متر فاصله بگذارید.

آماده سازی صفحات چاپی

آماده سازی صفحات چاپی | نکات قبل از چاپ

2 – اندازه صفحه

اندازه صفحه مشاهده شما با اندازه صفحه بعد از چاپ متفاوت خواهد بود و علت آن برش و قطع کردن اطراف کاغذ در چاپ خانه می باشد.

در چاپ خانه فرم هایی که بصورت عمومی چاپ می شوند به علت مشترک بودن کارها در کنار هم قسمتی از رح و رنگ کار دیگر بر روی کار شما می آید. برای تمیزی و حفط نکات اطراف کاغذ را به اصلاح دوربری می کننند تا کار چاپی تمیز و یکدست شود.

پس برای ارائه سایز به مشتری خود یا برای تبلیغات فضای چاپ را در نظر بگیرید نه فضای طراحی بر روی برنامه

3- لب بر

سوال ؟

به علت دوربری شما نمی توانید طراحی های خود را خارج از خطوط اصلاحی بگذارید آیا این درست است ؟ آیا باین کار باعث خرابی در طراحی می شود ؟

جواب :

بله این کار باعث می شود طرح های شما دیگر زیبا نباشد چون مجبور هستید طراحی های خود را در قسمت برش به یکباره قط کنید و لی راه کار خیلی ساده وجود دارد که جلوی این مشکل را می گیرد.

یک از این راه کارها این است وقتی شما خطوط فرضی اصلاحی را قرار دادید طرح ، نقش و رنگ خود را بصورت اندازه واقعی کاغذ در نظر بگیرید و خطوط اصلاحی برای شما مهم نباشد و کار خود را بصورت سرتاسری ادامه و طراحی کنید.

ولی حتما مطمئن باشد هیچ نوشته را وارد خطوط اصلاحی نکنید.

با رعایت نکات بالا دیگر مشکلی در خطوط اصلاحی نخواهید داشت.

4 -حاشیه امن

نوشته و قسمت اعظم طرح های شما نیازمند یک حاشیه امن هستند که دچار هیچ مشکل در چاپ مثل زیر برش رفتن دستگاه نشوند.

وقتی که شما خطوط اصلاحی را گذاشتید هرچی که داخل این خطوط هست منظور مساحت داخل را حاشیه امن می گویند و هیچ مشکلی برای شما برای برش کاغذ پیش نمی آید.

ولی مساحت بیرونی حاشیه امن منطقه قرمز برای شماست و همان طور که در بالا ذکر شد نباید هیچ نوشته ای را وارد این منطقه کنید.

شما با رعایت موارد بالا می توانید یک چاپ خوب را داشته باشید و دیر نگران خرابی بعد از چاپ نمی شوید، همچین شما می توانید کلیه کارهای چاپی خود را به تیم ما داده و با خیال راحت تجربه یک چاپ خوب را داشته باشد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd