چاپ افست چیست ؟

چاپ افست یا همان چاپ سنتی در چه جایگاهی در عرصه ی هنر و چاپ قرار دارد ؟

چاپ افست ، نوعی از چاپ است که عکس و نوشته را بر روی یک استوانه پلاستیکی به عنوام سیلندر برمی گرداند و سپس با فشار استوانه دیگر آن را بر روی کاغذ چاپ می کنند.در جریان چاپ افست بر روی سیلندر از زینک استفاده می کنند.

فولدر چیست ؟ را می توانید در این مقاله دنبال کنید

در چاپ افست ، جوهر به طور مستقیم بر روی کاغذ منتقل نمی شود پس این نوع چاپ بهترین انتخاب برای کسانی است که کیفیت و تمیزی برایشان مهم است در کنار سرعت و میزان بالای تیراژ که می توانید این نوع چاپ را انتخاب کنید.

چاپ افست

چاپ افست چیست

رنگ هایی که در چاپ افت مورد استفاده قرار می گیرند از نوع cmyk هستند که به طور متمایزی رنگ ها را بر روی سطح مورد نظر چاپ می کنند و سپس عمل ترکیب رنگ ها صورت می گیرد.

چاپ افست برای کسانی که درخواست تیراژ بالا دارند بسیار به صرفه و کاربردی است به طوری که به هر میزان که مشتری بخواهد می تواند تعداد چاپ محصول را بالا ببرد و هیچ محدودیتی وجود ندارد.

در این نوع چاپ برخلاف چاپ دیجیتال رنگ ها بسیاز زنده و کیفیت چاپ بالا می باشد و بسته به اپراتور دستگاه چاپ ، با برش های دقیق کار تمیز و بی نقص بیرون می آید.

یکی از تفاوت های متمایز این دو نوع چاپ افست و دیجیتال این است که وقتی اپراتور دستگاه را روشن می کند و اطلاعات را وارد دستگاه می کند و با ورود کاغذ و شروع چاپ دیگر امکان تغییر و ویرایش اطلاعات موجود نیست ولی در چاپ دیجیتال می توان اطلاعات را ویرایش و تغییر داد.

از چاپ افست امروز بطور گسترده برای انواع چاپ کتاب، چاپ سررسید اختصاصی، چاپ کاتالوگ، چاپ بروشور، چاپ پوستر، چاپ سربرگ، چاپ کارت ویزیت، چاپ تراکت، چاپ ست اداری، چاپ پاکت نامه و در کل هرچیزی که نیاز این را دارد بر روی کاغذ با تیراژ بالا که معمولا بیش از ۱۰۰۰ عدد یا بیشتر و با کیفیت بالا چاپ شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا چاپ افست چیست

مزایا چاپ افست چیست

مزایا چاپ افست

تعداد بسیار بالایی را بدون محدودیت می توانید چاپ کنید. شروع تیراژ از 1000 سپس 2000 و 5000 به بالا می باشد.

چاپ بیشتر = ارزان تر

بدون محدودیت در جنس کاغذ می توانید بر روی همه نوع کاغذ های موجود چاپ کنید.

ترکیب مرکب های خاص و رنگ سازی پنجم نیز امکان پذیر است.

بالاترین کیفیت همراه با جزییات دقیق در طراحی را می توانید چاپ کنید.

شما می توانید کلیه طرح و فایل های خود را نزد مجموعه ایراتی چاپ با بالاترین کیفیت و تضمین بی قید و شرط چاپ و در سراسر نقاط ایران آن را دریافت کنید.

در صورت نیاز به راهنمایی و مشکل می توانید با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd  | چاپ افست چیست