تا 20% تخفیف ویژه در خرید پکیج های ویژه دانلود طرح های گرافیکی لایه باز میهن پی اس دی کلیک کنید.

برای بستن ESC را فشار دهید

راهنمای یک برند

0 دیدگاه

راهنمای یک برند در کسب و کار

چرا داشتن یک برند مهم و حیاتی است ؟ توضیح و بیان راهنمای داشتن یک برند از دیدگاه تجاری و هویت بصری

راهنمای یک برند

یک برند یک سند رسمی و سازمانی است که هویت و استاندارد های برند را توضیح می دهد. برخی از برند ها منحصرا بر ابعاد طراحی تمرکز می کنند در حالی که باقی برند ها شامل یک مرجع کلی و دستورعمل های ارتباطی می باشند.

راهنمای انتخاب فونت مناسب در تبلیغات را در این مقاله بخوانید

مهم ترین نقش و اصل داشتن یک برند بررسی تخصصی شرکت و کسب و کار می باشد.

راهنمای داشتن برند

راهنمای یک برند

دستور عمل های برند

دلیل داشتن یک راهنمای برند سازگاری است. زمانی که شما قوانین ندارید هر طراح و یا بازاریاب بر اساس سلیقه خود یا تجربه ایده های خود را برای شما پیاده سازی می کند که در این امر آن ها شخصیت خود را فراتز از برند قرار می دهند. تنوه قابل قبول است تا زمانی که باعث ناسازگاری نشود.

سبک های متفاوت در طراحی برند و رویکردهای ارتباطیمتفاوت باعث اشتباه در مفهوم و درک برند شده و به اعتبار هویت کسب و کار شما لطمه ای بزرگ خواهد زد.

دانسته های پیش از برند

ارائه دستورالعمل های متعادل اهمیت دارد. این دستورالعمل ها نباید بیش از حد سخت و مخاف خلاقیت باشد و یا خیلی نباید سست باشد.

دفترچه هویت برند باید نتیجه مشترک یک کار تیمی باشد. مدیر، طراحان و نویسندگان باید تا حدودی درگیر شوند و اگر یک دپارتمان برندینگ در شرکت وجود داشته باشد، پروژه به صورت درست تا انتها پیش خواهد رفت. این پروژه باید توسط مدیر و سرپرست گروه طراحی برند هدایت و  هماهنگ شود.

چنانچه کارکنان شرکت و یا دفاتر درباره هویت برند اطلاعی نداشته باشند و یا به آن بی اعتنایی کنند ایجاد برند هیچ فایده ای برای شما و کسب و کار ندارد.
درباره برند، معمولا شامل ماموریت برند، ارزش ها و  اهداف است. بسته به اهداف شما و اینکه می خواهید راهنمای شما چگونه باشد، این بخش می تواند کوتاه یا بلند باشد.

اکنون به بررسی دستورعمل های یک برند می پردازیم و باید بدانیم که یک برند از چند قسمت تشکیل شده است

درباره برند

درباره برند ، معمولا شامل ماموریت و اهداف مورد نظر می باشد.

بسته به اهداف شما و اینکه راهنمای برند شما چگونه باشد این بخش می توانید به اشکال مختلفی ظاهر شود

دستور عمل های مهم یک برند

لوگو: رنگ، جاگیری، متغیرها، تناسب و نسبت، نمونه هایی از کاربرد غلط لوگو
علامت تجاری: رنگ، جا و زمانی که از آن استفاده می کنید
تگ لاین: جایی که باید نمایش داده شود
رنگ ها: رنگ های اصلی و ثانویه برند
تایپوگرافی: فونت های شرکتی برای سرفصل ها و بدنه ی متون و غیره
عکاسی: سبک عکاسی، دستورالعمل های تصویر
موارد گرافیکی دیگر: آیکون ها، الگوها و بافت ها

دستور عمل های بصری

زبان: با چه زبان های می توان با برند شما ارتباط برقرار کرد؟
دستور زبان و قالب بندی: اختصارات، اعداد، حروف بزرگ، اختصارات، زمانها و عناوین
قابلیت خواندن: استفاده از جملات پیچیده یا کوتاه و یا انواع ساده آن
سبک: فنی/غیر فنی، رسمی/غیرجدی/عامیانه
تن صدا: منطقی/احساسی؛ صمیمی/خشک، جدی/شوخ طبع و غیره
ایمیل: ساختار ایمیل، امضای ایمیل
راهنمای سبک ویرایش: دستورالعمل، قالب بندی و ساختار برای پست های وبلاگ
رسانه های اجتماعی: هدف، زمان ارسال، انواع پست برای هر کانال اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

یازده − 6 =