برند در کسب و کار و افزایش ارتباط با مشتریان

برای اینکه بتوانید به داد و ستد بپردازید باید مانند تمامی شرکت های دنیا صاحب یک برند باشید .

اما برای خلق یک برند باید چند مرحله ساده را بدانید و آن را طی کنید.
تحقیقات نشان می‌دهد، 59 درصد مشتریان ترجیح می‌دهند محصولات جدید را با برندهایی که برای آنها آشناست خرید کنند.

دانلود بیش از 300 طرح لایه باز لوگو با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | برند در کسب و کار

پس اگر به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هستید و یا می‌خواهید محصول یا خدمات پیشین خود را مجدداً برندینگ کنید، شفافیت یکی از مهمترین عوامل برای دستیابی به موفقیت است.

شفافیت باعث می‌شود توجه مخاطب جلب شود، ایجاد علاقه کند و منجر به اقدام خواهد شد. در این صورت مشتریان و همین ‌طور کارکنان خود شما درک بهتری از برند شما خواهند داشت و در راستای اهداف شما قدم خواهند گذاشت.

مقاله جذب مشتریان با کارت ویزیت را در اینجا بخوانید

به دست آوردن چنین شفافیتی نیازمند درک و توجه دقیق به تمام بخش‌های کسب ‌و کار است. اما چطور می‌توان این شفافیت را ایجاد کرد تا ارتباط میان شما و مشتری به طور کامل انجام شود.

البته فرایند برندینگ به این سادگی که در ادامه خواهید خواند، نیست. اما مقالات و نظریه های بلند بالا در حوزه برندینگ را می‌توان در همین 5 مرحله ساده خلاصه کرد.

برند سازی

برند سازی | برند در کسب و کار

تحقیقات بازار را به خوبی انجام دهید

کسب ‌و کارها باید پیش از شروع هر نوع برندینگ زمین ‌بازی خود را به خوبی بشناسند. تحقیق درباره سلیقه مشتری و تلاش‌های سایر رقبا برای برندینگ بسیار ضروری است.

بر یک برنامه با ارزشِ بی‌ همتا تمرکز کنید

گفته می‌شود که رقابت در بازار بسیار سخت است اما بهترین روش برای حضور در بازار و البته موفقیت این است که برندی ایجاد کرد که نزد مشتریان، یک ارزش بی همتا داشته باشد، چیزی که محصول یا خدمات را از دیگران متمایز کند.

این به آن معنا است که باید محصول شما برای مثال دوام بیشتری یا قیمت کمتری نسبت به رقبا داشته باشد. این موضوع در بسیاری از کسب ‌و کارها مانند لباس، مبلمان یا تولید محصول می‌تواند کلید موفقیت باشد.

برای برند خود نامی انتخاب کنید که پیام شما را به راحتی منتقل کند

پس از تعیین علایق مشتری و ایجاد محصولی که نیازهای آنها را برطرف می‌کند نوبت انتخاب نام برای برند است که بتواند پیام شما را به راحتی به مخاطب انتقال دهد.

کارشناسان معتقدند قدرت یک برند تا اندازه زیادی به انتخاب اسم بستگی دارد. به همین دلیل معمولاً پیشنهاد می‌شود که انتخاب اسم کاملاً مشخص باشد. برای هر محصول یا خدمات، یک برند متفاوت تعیین و از تکرار نام شرکت به شدت پرهیز کنید.

ارتباطات احساسی

روانشناسان دریافته اند که 90 درصد ارتباطات غیرکلامی است. بازاریابان باهوش به خوبی می‌دانند علاوه بر انتخاب نام خوب باید برای موفقیت احساسات مشتری را برانگیزند.

یکی از روش های ساده برای این کار، استفاده مؤثر از رنگ‌ها است. برای مثال استفاده از رنگ صورتی برای بازار دختران جوان‌ تر، سبز برای تم‌هایی با موضوع محیط ‌زیست، آبی برای موضوعاتی مرتبط با آب و مواردی نظیر این.

برخی شرکت‌ها حتی از صوت برای هویت برند خود استفاده می‌کنند. برای مثال برند “اینتِل” در پایان تبلیغات تلویزیونی خود از یک موسیقی واحد استفاده می‌کند.

برقراری ارتباطات پایدار

پس از ایجاد یک برند مؤثر و تعیین استراتژی در راستای معرفی
برند؛ شرکت باید شرایطی را فراهم کند تا ارتباط با مشتری به طور پیوسته برقرار شود. برای مثال این ثبات را باید در تبلیغات، امضاها، روابط عمومی و مانند آن در نظر گرفت.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd  برند در کسب و کار