طراحی تراکت و نکات مهم

در این قسمت نکاتی برای طراحی تراکت را یاداور می شویم که با رعایت این نکات بتوانید یک تراکت حرفه ای را طراحی کنید.

پوسترها نقش بسیار مفیدی در اطلاع رسانی و تبلیغات دارند اما بیش از هر چیزی پوستر شما باید به قدر کافی زیبا و جذاب باشد تا بتواند نظر مردم را به خود جلب کند.

دانلود بیش از 1000 تراکت لایه باز با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | طراحی تراکت

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوستر مورد نظر اطلاعات و پیام های مورد نظرتان را به مخاطب منتقل می کند. در این مقاله به پنج نکته مهم درباره چگونگی طراحی یک پوستر چشمگیر پرداخته ایم:

چاپ تراکت

چاپ تراکت

استفاده از فونت های مختلف

در طراحی پوستر باید از فونت های مختلف در اندازه های متنوع استفاده کرد تا اطمینان حاصل شود که مخاطبین هدف اصلی پوستر را درک خواهند کرد.

همچنین این کار باعث می شود تا پوستر نظر هر عابری را به خود جلب کند. هنگام تایپ کردن در نظر داشته باشید که کدام یک از نوشته ها برایتان اهمیت بیشتری دارد و بیننده باید در اولین نگاه با آن مواجه شود.

بدین ترتیب می توانید با استفاده از فونت درشت تر پیام اصلی پوستر را برجسته کنید.

سفارش طراحی تراکت

سفارش طراحی تراکت

استفاده از تصاویر باکیفیت

پیش از هرچیز تصویر انتخابی باید با پیام پوستر هماهنگی داشته باشد.

پس از انتخاب مناسب ترین تصویر برای استفاده، مطمئن شوید که کیفیت تصویر مناسب استفاده باشد. از تصاویر کوچک و یا بی کیفیت استفاده نکنید، زیرا این تصاویر پس از چاپ تار خواهند بود. معمولا منظور از تصویر با کیفیت، تصویری با وضوح تصویر 1080 * 1920 می باشد که می توانید به راحتی آن ها را از سایت های مختلف تهیه کنید.

استفاده از رنگ های مکمل یکدیگر

قبل از بررسی ترکیب رنگها، مشخص کنید که کدام رنگ بهترین گزینه برای نشان دادن پیام پوسترتان است.

به عنوان مثال، اگر موضوع پوستر شما طبیعت باشد، رنگ مناسب سبز خواهد بود. حال که رنگ سبز رنگ اصلی شما است، دیگر رنگ ها را مکمل رنگ سبز انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که نباید بیش از حد از رنگ های متنوع استفاده کنید.

نوع فونت و اندازه مناسب

فونت ها در سبک ها و اندازه های مختلفی وجود دارند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب فونت، دانش خود را در مورد تایپوگرافی بالا ببرید. انتخاب فونت مناسب برای پوستر بسیار مهم است، زیرا هر یک از عناصر تایپ بیانگر پیامی خاص هستند.

طرح بندی چاپ پوستر

طرح بندی نیز نقشی اساسی در چاپ یک پوستر چشمگیر دارد.

منظور از طرح بندی هماهنگ کردن تمامی عناصر مورد استفاده در پوستر است.

در هنگام طرح بندی باید مطمئن شوید که پوستر نظر بیننده را به خود جلب خواهد کرد.

در طرح بندی همیشه تعادل را رعایت کنید، بدین معنی که تصاویر و نوشته ها را به طور برابر در فضای پوستر تقسیم کنید و همچنین سعی کنید تا پوستر حاشیه ای سفید به اندازه یک اینچ داشته باشد.

چاپ کلیه طرح های تراکت شما و ارسال به سراسر کشور

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان