چاپ سیلک چیست ؟ و چه کاربرد هایی دارد

چه مفدار درباره این نوع چاپ می دانید ؟ از مزایا و معایب این چاپ آیا خبر دارید ؟

چاپ  ‌اسکرین (Screen Printing) که با نام دیگر «سری گرافی» نیز شناخته می شود، روشی است برای چاپ تصویر که در آن از توری با سوراخ‌های بسیار ریز استفاده می‌شود و نهایتا تصویر مورد نظر روی این توری منعکس شده و بخش‌هایی از تصویر که باید بی رنگ باشند، با ماده‌ای مسدود کننده مانند موم پوشیده می‌شود.

چاپ سیلک چیست

چاپ سیلک چیست

اپراتور، مرکب چاپ یا رنگ را با فشار کاردک یا غلتک به سطح چاپ شونده منتقل می کند. رنگ یا مرکب تنها به بخش‌های مسدود نشده منتقل و تصویر روی آن ظاهر می شود.

این نوع روش اولین بار در ژاپن انجام شد. در آن زمان برای چاپ از پارچه های ابریشمی استفاده می شد و به همین دلیل این روش به سیلک(به معنی ابریشم) معروف شد.

دامنه کاربرد این نوع چاپ بسیار گسترده است بطوریکه در قالب چاپ صنعتی و انجام امور تبلیغاتی بر روی کالاهای مصرفی بسیار پرکاربرد و مقرون به صرفه است و گاه در قامتی پیچیده تر و پیشرفته تر به خلق آثار هنری نیز می انجامد.

چاپ سیلک به دو شکل دستی و ماشینی انجام می شود.

درباره چاپ سیلک

درباره چاپ سیلک

انواع چاپ سیلک:

معمولی

با لاک حساس برجسته آبی

 ترام

پلاستی زول

مزایای سیلک:

سادگی این روش از مهمترین مزایای آن است.

ارزان و مقرون به صرفه است.

از نظر تیراژ چاپ محدودیتی ندارد.

قابلیت چاپ بر روی مواد مختلف و کلیه سطوح(صاف و گرد) از جمله: نایلکس و نایلون، تقویم دیواری، چرم، مقوا، کفش، کیف، حوله، شیشه، سی دی و دی وی دی، ورق های فلزی، جعبه های مختلف از جنس کارتن، تابلوهای هنری، گونی، پارچه، البسه و غیره را دارد. این ویژگی، این نوع چاپ را منحصر به فرد کرده است.

معایب چاپ سیلک:

 سرعت پایین چاپ

 محدودیت ترکیب رنگ

محدودیت در رزولوشن و کیفیت نهایی محصول

چاپ افست کلیه سفارشات شما و ارسال به سراسر کشور با سامانه آنلاین چاپ

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان