اصول و مبانی درست بسته بندی محصولات چه مواردی است ؟

شما برای داشتن یک بسته بندی خوب برای محصولات و جذب مشتری باید یک سری اصول بسته بندی را راعایت کنید.

در تمامی بسته بندی های عالی دانشی خاص وجود دارد و عواملی مانند طراحی، مواد، نحوه ساخت و عملکرد همه با یکدیگر هماهنگ هستند. حال از خود بپرسید که آیا بسته بندی شما تاثیری پایدار بر مشتری دارد یا خیر؟ در ادامه به برخی از بهترین دستورالعمل ها برای ساخت بهترین بسته بندی محصول اشاره کرده ایم که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

جذب مشتریان با استفاده از کارت ویزیت را در این مقاله دنبال کنید

طراحی

طراحی بسته بندی محصولات

طراحی بسته بندی محصولات

طراحی خوب، نشان دهنده هویت و ویژگی های برند شما است که باعث می شود برندتان برای مدت طولانی در ذهن ها باقی بماند.

محکم بودن

استحکام بسته بندی محصولات

استحکام بسته بندی محصولات

بسته بندی هرچقدر زیبا باشد اما نتواند از محصول محافظت کند، کاملا بی مصرف است. ساخت جعبه، مواد تخصصی و آزمایش پوششی بخشی از استراتژی تحقیق و توسعه خوب است. وزن، ابعاد و ساختار فیزیکی بسته بندی باید کاملا با محصول هماهنگ باشد.

ساده نباشید

خلاقیت بسته بندی محصولات

خلاقیت بسته بندی محصولات

مهمترین کار بسته بندی حفاظت از محصول است اما بسته بندی زیبا و خلاقانه می تواند محصول شما را از دیگر محصولات مشابه متمایز کند. منظور ما استفاده از بسته بندی های بسیار عجیب و پیچیده نیست، اما با کمی ابتکار عمل می توانید محصول خود را در صدر دیگر محصولات قرار دهید.

رنگ ها

رنگ بندی بسته بندی محصولات

رنگ بندی بسته بندی محصولات

طراحی و رنگ ها نقش بسزایی در جلب توجه دارند. یک بسته بندی براق با رنگ های پر جنب و جوش می تواند به راحتی باعث افزایش فروش محصول شود.

کارکرد

کارکرد بسته بندی محصولات

کارکرد فوق العاده مهم است. اگر تا به حال برای باز کردن یک بسته بندی با آن کشتی گرفته اید، مطمئنا از این واقعیت مهم باخبر هستید. بسته بندی علاوه بر محکم بودن باید کارکرد بسیار خوبی داشته باشد و مشتری هنگام استفاده از آن با هیچ گونه مشکلی مواجه نشود.

مقاوم در برابر شرایط

مقاومت بسته بندی محصولات

اگر بسته بندی در معرض باران یا برف قرار دارد، از موادی استفاده کنید که محصول را خشک و سالم نگه دارد. اگر احتمال می دهید که محصول در معرض نور مستقیم خورشید قرار خواهد گرفت، از پوشش UV استفاده کنید.

فونت و تصاویر

تصویر و متن استفاده شده باید ساده باشد، به طوری که بیننده به راحتی بتواند تصویر را ببیند و متن را بخواند. متن ناخوانا و مبهم باعث می شود تا برند و محصولات تان در بازار محو شوند. دیگر مواردی که باید در مورد آن ها فکر کنید عبارتند از اطلاعات تماس، اندازه محصول یا ابعاد، آدرس های شبکه های اجتماعی که همگی یا مرتبط با محصول و یا مرتبط با بسته بندی هستند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd