هویت و رنگ در برند سازی چه ارتباطی باهم دارند ؟ 

برای رعایت برند سازی باید چه مواردی را رعایت کرد . برند شما چه رنگی است؟

پاسخ به این سوال شاید در نگاه اول، ساده یا حتی کم اهمیت به نظر برسد، اما آنچه که حائز اهمیت است، این نکته است که رنگ برند، نخستین چیزی است که مردم با آن مواجه شده و می تواند نظر مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

رنگ ها با تمرکز به سه فاکتور مهم، به طور مستقیم روی احساسات مخاطبان تاثیر می گذارند، بنابراین، برندهایی با رنگ مناسب می توانند ماندگارتر، اثرگذارتر و حتی جریان ساز باشند.

حس زیبایی شناختی نخستین فاکتور تاثیر گذاری رنگ هاست. برای مثال، برخی از رنگ ها با هم سازگار بوده و برخی از رنگ ها در تضاد شدیدی با هم قرار دارند.

مفهوم لوگو در برند سازی چیست ؟ در اینجا مطالعه کنید

رنگ های سازگار و مشابه چشم نوازتر بوده و رنگ های ناسازگار در کنار هم باعث گذر سریع از برند خواهد شد.

باورها و اعتقادات فرهنگی و سنتی نیز ماهیت رنگ ها را تعریف می کند. برای مثال در بیشتر جوامع رنگ مشکی، برای لباس، یادآور عزاداری است.

آخرین فاکتور نیز، تکامل تدریجی باورها در مورد رنگ هاست، برای مثال با یک سیر تکاملی، رنگ آبی به طور ناخودآگاه، ذهن را به سوی برندهای دنیای وب و اینترنت خواهد برد.

باورها، ماهیت های مشخصی برای رنگ ها تعریف کرده اند که مروری سریع بر پیام رنگ های مختلف، به مطالعه ادامه این مقاله کمک خواهد کرد.

بیشتر افراد با مشاهده رنگ قرمز، احساسات شدید مانند سرعت، خشم، خطر، ریسک و مواردی از این دست را دریافت می کنند.

رنگ نارنجی می تواند پیام انرژی، سرزندگی، بهبود و خوشحالی داشته باشد.

رنگ زرد با شادی، دوستی، جوانی، هیجان خو گرفته است.

در مورد رنگ سبز می توان به تازگی، رشد، طبیعت و توازن اشاره کرد.

رنگ آبی بیانگر دانش، امنیت، اعتماد و آرامش شده است.

بنفش برای هوش، استقلال، سلطنت و معنویت کاربرد دارد.

صورتی رنگی برای لطافت و نرمی است.

قهوه ای پیام جدی بودن، قابل اعتماد بودن و تواضع را به همراه دارد.

رنگ سفید با پاکی، تمیزی و صلح هم معنا شده است.

مشکی برای رازداری، رسمیت، تجلل و در نهایت خاکستری رنگی برای بی طرفی، توافق و بلوغ است.

تحلیلی بر روی هویت بصری و لوگوی 500 شرکت در حوزه های گوناگون مشخص کرده است که بیشترین رنگ مورد استفاده در شرکت ها، رنگ آبی با 55% استفاده و پس از آن رنگ سفید با 46%، رنگ مشکی با 42% و رنگ قرمز با 34% استفاده است

رنگ ها با توجه به ماهیت برند تعریف می شوند و در مرحله تعیین و پیاده سازی هویت بصری شرکت یا سازمان شکل می گیرند. انتخاب رنگ مناسب به تجربه بسیار و شناخت دقیق از بازار و صنعتی است که شرکت و سازمان در آن فعالیت دارد.

معمولاً انتخاب رنگ و هویت سازمانی توسط شرکت های تبلیغاتی انجام می شود ، ثبت درخواست مشاوره برای هویت سازمانی و برندینگ به سادگی و با تکمیل فرم درخواست خدمات انجام می شود.

این که چه رنگی برای چه سازمانی مناسب است، به عوامل بسیاری بستگی دارد و تنها یک تیم حرفه ای مشاوره در زمینه طراحی، برندینگ و هویت سازمانی می تواند بهترین و متناسب ترین رنگ را انتخاب کند .

برای هویت بخشی به وب سایت با خدماتی در حوزه تکنولوژی های به روز، حتماً رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد.

در مقابل، برای یک بانک طیف گسترده ای از رنگ ها شامل آبی، خاکستری، قهوه ای، بنفش قابل انتخاب است.

همچنین باشگاه های ورزشی می توانند از رنگ های قرمز، زرد و نارنجی استفاده کنند.

این که چه رنگی برای برند خود انتخاب کنید، شاید در ابتدا سلیقه ای به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق، متوجه خواهیم شد که این انتخاب باید کاملاً هوشمندانه باشد.

آینده برند شما به رنگ انتخابی برای برند بستگی دارد. برای گام برداشتن به سوی آینده روشن برای برند خود، از مشاوره همکاران ما در تیم برندینگ، هویت بصری و طراحی گرافیک اوج نیلی بهره مند شوید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | هویت و رنگ در برند سازی