درباره تقویم رومیزی و انواع آن ها

در دنیای امروز انواع تقویم رومیزی با تنوع بسیار زیاد وجود دارند که توسط شرکت های مختلف چاپ و تبلیغات، تولید شده و با انگیزه های مختلف به بازار عرضه می شوند که هر استفاده کننده ای با هدف خاص خود یکی از آنها را انتخاب و تهیه می نماید.

در رابطه با این نوع از تقویم ها، مطالب زیادی در رسانه های مختلف انتشار یافته و کم و بیش در مورد آن می دانیم.

اما سعی داریم تا اطلاعات متفاوتی از انواع آن، بطور مختصری، یک جا جمع نموده و برای شما به اشتراک بگذاریم.

همانطور که از اسم تقویم رومیزی، برداشت می گردد، ابزاری است که تاریخ و مناسبات مختلف را به صورت روزشمار، هفته ای، ماهانه در سه نوع تاریخ شمسی، قمری و میلادی، در اندازه های کوچک جهت استفاده بر روی انواع میز اداری و تحریر، طراحی و تولید می نمایند.

آنچه که در انتخاب کاربران کمک می کند، انگیزه ای است که جهت خرید آن، در آن ها ایجاد شده و برای هدف های خاصی اقدام به تهیه آن ها می نمایند.

در همین رابطه، می توان به انواع تقویم رومیزی جهت استفاده در سازمان ها، جهت استفاده در منازل، جهت استفاده در برخی تخصص ها مانند ستاره شناسی، جهت انجام تبلیغات و معرفی برند، جهت اهداء به عنوان هدیه اشاره نمود.

دانلود بیش از 300 طرح لایه باز تقویم رومیزی . دیواری جدول

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | درباره تقویم رومیزی

انواع تقویم رومیزی | درباره تقویم رومیزی

انواع تقویم رومیزی را می توان، به بخش های مختلفی تقسیم نمود.

بعنوان مثال در مدل ظاهری آن، در جنس مواد اولیه استفاده شده برای تولید آن در قسمت های مختلف، و نیز به روش استفاده از آن، تعریف نمود.

لذا این مطلب که بخواهیم یک تقسیم بندی دقیق و مشخص از این نوع تقویم ها ارائه نمائیم، تا حدودی غیر ممکن بنظر می رسد. سوای تمام این مشخصه ها، عامل سلیقه افراد مختلف نیز، یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب نوع تقویم می باشد.

چاپ تقویم رومیزی

چاپ تقویم رومیزی | درباره تقویم رومیزی

ضمن توجه به موارد مطروحه فوق، برخی از ویژگی ها و دلایل استفاده از این نوع تقویم ها که بیشتر به مقاصد استفاده کنندگان آن تمرکز نموده، را برای شما بیان می کنیم تا شاید برای کمک به انتخاب نوع تقویم رومیزی، اندکی به شما کمک کرده باشیم.

انواع تقویم رومیزی

مهم ترین عامل در انتخاب انواع تقویم رومیزی

انواع تقویم رومیزی که در بازار هستند در اندازه های مختلف و طرح و رنگ های مختلف و نیز شکل ظاهری متفاوت، وجود دارند و اشخاص بنا به سلیقه و هدف استفاده خود، آن ها را تهیه می نمایند.

از نظر سلیقه اشخاص، می توان به مواردی همچون رنگ کاغذ، عکس های استفاده شده در طراحی تقویم و یا اندازه کاغذ آن و نیز همچنین جنس مواد اولیه تولید آن، اشاره نمود.

تقویم رومیزی، جزء ابزاری است که بطور روزانه و مستمر در مقابل دید چشمان کاربران آن، می باشد و از بسیاری از جهات حائز اهمیت می باشد که در انتخاب نوع رنگ و عکس های استفاده شده، دقت فراوانی به خرج داد.

لذا از عوامل تأثیرگذار در انتخاب تقویم رومیزی، بحث سلیقه کاربران آن می باشد. در استفاده شخصی ممکن است برخی ترجیح بدهند از رنگ های سبک و شاد استفاده نمایند و همچنین از عکس های شخصی برای چاپ بر روی تقویم رومیزی خود استفاده نمایند.

تقویم رومیزیبرخی از افراد نیز طبق سلیقه شخصی خود، علاقه دارند تا از عکس های فانتزی بجای خیلی از عکس های دیگر استفاده نمایند، که این موضوع سبب می شود تا بتوانند با تماشای آن ها روحیه خوبی را در خود ایجاد و حفظ نمایند.

برخی نیز علاقه زیادی به یادگیری دارند و می توانند از متون آموزشی مختلفی بر روی صفحات تقویم های رومیزی خود استفاده نمایند تا بتوانند ضمن انجام امور روزانه خود زمان های بسیار اندک خود را به یادگیری یا یادآوری و یا جهت راه میانبر برای دستیابی به برخی نکات کوچک اختصاص دهند.

این مطالب کوچک آموزشی می توانند در حوزه تخصصی خود آن ها باشند، می توانند مطالب مورد نیاز در موقعیت شغلی خودشان باشد که باعث بالا رفتن اطلاعات آن ها در مورد کارشان بشود و یا یکی از جذاب ترین مطالب مورد علاقه بسیاری از افراد یادگیری زبان دوم می باشد، که می توانند از طریق چاپ لغات و جملات مختلف به زبان های خارجی، و نیز با استفاده از عکس های مرتبط بر روی انواع تقویم رومیزی، اقدام به یادگیری زبان های دیگر نمایند.

تقویم رومیزی آماده

تقویم رومیزی آماده | درباره تقویم رومیزی

همانطور که می بینید این نوع تقویم ها، می توانند با توجه به سلیقه شخصی افراد به انواع بسیار متنوعی تقسیم شوند و هیچ طبقه بندی خاصی را برای آن متصور نبود و هر چه که به فکر شخص برسد می تواند از طریق این تقویم ها برای خود، فراهم نماید.

تقویم رومیزی تبلیغاتیاز دیگر مواردی که می توان در تقسیم بندی انواع تقویم رومیزی، به آن اشاره نمود، شکل ظاهری، و یا محلی است که قرار است تا در آنجا استفاده شود.

برای درک بهتر مطلب، بعنوان مثال میزی که محل قرار گرفتن این تقویم خواهد بود، کوچک است یا بزرگ، برای واحد مثلاً برنامه ریزی است یا حسابداری و یا سایر واحد ها، برای منزل مسکونی تهیه می شود و یا سازمان؟

مکان صنعتی است یا اداری و خدماتی و یا هر محلی که به ذهن شما برسد می تواند در تقسیم بندی انواع تقویم رومیزی، قابل توجه قرار بگیرد.

جهت روشن شدن موارد تشریح شده در بالا، مثالی را عرض می کنیم. فرض کنید برای یک دفتر کار در یک شرکت صنعتی قصد تهیه تقویم رومیزی را دارند.

اگر آن دفتر دارای رفت و آمد زیاد باشد، میز کاربر شلوغ باشد، و امکان افتادن از روی میز محتمل باشد، باید از تقویمی با جنس مقاوم استفاده نمود و شاید زیاد به موضوع ظرافت و زیبایی آن توجه نشود.

و یا اگر برای یک دفتر خدماتی یا دفتر مدیریت سازمان های مرتب تر و یا شیک بخواهیم، می توان از جنس های ظریف تر و زیباتر و یا حتی فانتزی تر استفاده نمود. لذا این عوامل نیز در انتخاب تقویم رومیزی مناسب موثر خواهد بود.

انواع تقویم رومیزی برای انواع سلیقه ها

از دیگر عوامل تأثیرگذار در انتخاب تقویم رومیزی مناسب، نوع کاربری آن است. برخی از افراد نیاز دارند که تنها تقویم را بعنوان کنترل تاریخ و مناسبات استفاده نمایند، و برخی دیگر قصد یادداشت گذاری بر روی آن را دارند.

همچنین برخی افراد نیاز دارند تا بتوانند بصورت هفتگی برنامه کاری خود را تعیین و در طی هفته کنترل و پیگیری نمایند و به همین منظور در بین انواع تقویم رومیزی، به دنبال تقویمی می گردند که این امکانات را برای آن ها فراهم نماید.

از دیگر عوامل موثر بر تعیین تقویم رومیزی مناسب، می توان به مقاصد بازرگانی توجه نمود که برای مثال برخی از سازمان ها و یا حتی اشخاص، برای آن که بتوانند هم در یاد افراد و یا سازمان های دیگر بمانند و از خود نام و نشانی در نظر آن ها به یادگار بگذارند، یکی از راه های بسیار رایج در معرفی و به یادسپاری آن ها، استفاده از انواع تقویم رومیزی می باشد.

تقویم رومیزی ارزان

تقویم رومیزی ارزان

برای مثال در پایان هر سال، اغلب شرکت ها و سازمان ها و یا حتی برخی افراد که بصورت شخصی کسب و کاری را برای خود دارند، جهت تقدیر و یا تازه کردن ارتباط و نیز حفظ آن، اقدام به اهداء برخی یادبودها می نمایند. یکی از این نوع یادبودها می تواند تقویم رومیزی باشند.

یکی از بهترین و مهم ترین عوامل در هر کسب و کاری ایجاد ارتباط و حفظ آن می باشد. و برای این منظور باید خود را معرفی نمایند. و یا ارتباطات قبلی خود را محکم تر نمایند. یکی از بهترین راه های حفظ نام شما در یاد افراد و سازمان های دیگر، استفاده از تقویم رومیزی است. با این روش شما می توانید نام و یا لوگو و برند خود را بر روی انواع تقویم رومیزی چاپ نموده و آن تقویم ها را بعنوان یادبود به افراد و یا سازمان های مختلف اهداء نمائید.

همانطور که در توضیحات بالا ملاحظه فرمودید، می توان این تقویم ها را به تعداد بسیار زیادی تقسیم بندی نمود و هرگز نمی شود برای آن هیچ طبقه بندی خاصی را عنوان کرد.

تنوع انواع تقویم رومیزی و تولیدکنندگان

با وجود تنوع زیاد این تقویم ها، شرکت ها و سازمان های فعال در زمینه طراحی، چاپ و تولید و عرضه انواع تقویم های رومیزی، طرح ها، اندازه ها، رنگ ها و انواع مواد اولیه مورد نیاز را بصورت پیش فرض، تولید و عرضه می کنند که این امر برای آن دسته از افرادی که به دنبال طراحی خاصی نیستند، باعث سرعت بالا در انتخاب و تهیه آن ها می شود.

در صورتی که بخواهند، مدل سفارشی درخواست دهند، با پرداخت مبلغی بیشتر از طرح های ساخته شده بصورت پیش فرض، تقویم دلخواه خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهند.

 توضیحات نهایی

در دنیای الکترونیکی و تکنولوژیک امروز که سرعت پیشرفت صنایع و کسب و کارها فراتر از حد تصور شده اند، و از آن طرف افزایش بیش از حد کسب و کارهای موجود، چه کسب و کارهای قدیمی و چه کسب و کارهای نوظهور، بسیار سخت می توان نامی را برای خود انتخاب نموده و آن نام را در این دنیای پر هیاهوی تجارت، به ثبت رساند و برای آن اعتبار ایجاد نمود.

در این میان، یکی از بهترین راه های معرفی و حفظ نام خود در یادها و اذهان پر مشغله تجار امروز، می تواند انواع تقویم رومیزی باشند که این امکان را به شما می دهد تا بطور مستمر و روزانه در مقابل چشمان افراد مورد نظر خود باشید و با صرف اندکی خلاقیت و جذابیت در طراحی و تهیه تقویم رومیزی خود، موجباب بیشتر دیده شدن و کسب شانس بیشتر برای موفقیت خود و مجموعه خود، را فراهم نمائید.

اگر بتوانید با خلاقیت خود، و چاپ برخی اطلاعات مورد نیاز اشخاص هدف خود، باعث ایجاد ارزش افزوده معنوی در آن ها گردید، می توانید برای همیشه در یاد آن ها به نیکی بمانید و از داشتن نامی معتبر و نیک، برای حضور پرقدرت در این دنیای پر ازدحام تجارت، شانس بالایی برای موفقیت داشته باشد.

برای سفارش و چاپ تقویم رومیزی و دیواری با ما در ارتباط باشید

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | درباره تقویم رومیزی