تفاوت چاپ دیجیتال و افست را می دانید ؟

شاید در نگاه اول در نظر شما دو نوع دیجیتال و افست یک نوع چاپ محسوب می شوند و هیچ فرقی ندارند اگر اینطور فکر می کنید کاملا در اشتباه هستید  باید بدانید این دو نوع چاپ فرق اساسی باهم دارند با توجه به اینکه هم خانواده هستند.

چاپ افست، نوعی چاپ است که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه گردان برمی گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کند.

در چاپ افست چاپ بوسیله زینک انجام می دهند. در چاپ افست که از مرکب و مایع استفاده می شود به طور مستقیم بر روی کاغذ منتقل نمی شود ولی وقتی صحبت از کیفیت و رزولیشن در چاپ مطرح باشد این نوع چاپ حرف اول و آخر را می زند.

در چاپ دیجیتال داستان جور دیگری است و خبری از زینک و مرکب مایع نیست و بجای آن از چاپ تونری بهره می گیرند که  با استفاده از چاپگرهای لیزری موزد استفاده قرار می گیرند، و چاپ بوسیله الکترومغناطیس و با دادن انژی بر روی کاغذ انجام می شود و خبری از مرکب مایع نیست.

چاپ دیجیتال زمتنی برگ برنده را در اختیار خود دارد که شما از یک مجصول تعداد اندکی می خواهید چاپ کنید مثلا قصد چاپ برگ ، کارت ویزیت ، اعلامیه ترحیم در حد 1 الی 50 را دارید و خیلی راحت می توانید این تعداد را محیا کنید.

از ویژگی دیگر چاپ دیجیتال امکان تغییر تصاویر و یا متن در هنگان پرینت و چاپ است ولی د چتپ افست بعد از زینک گرفتن دیگر امکان تغییر هیچ کار و جزئیاتی نیست و بعد از آمادهه شدن زینک کار برای چاپ افست محیا می شود که در این چاپ حداقل میزان سفارش تعداد 1000 عدد می باشد و کمتر از این مقدار امکان پذیر نیست.

البته در بازه کوتاهی امکان چاپ افست در تیراژ 500 عدد هم محیا شده است و لی کمتر از این مقدار دیگر در ایران موچود نیست و برای تعداد کمتر و کیفیت بهتر باید به سمت چاپ اختصاصی افست روی آورد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

مزایا و معایب چاپ دیجیتال :

1 – زمان نصب دستگاه خیلی کم است و در سریع ترین زمان دسگاه برای چاپ آماده می شود.

2- سرعت چاپ در تعداد پایین بالاست و به صرفه تر است.

3- مقرون به صرفه بودن چاپ سیاه و سفید دیجیتال

4- قابلیت تغییر اطلاعات و توقف دستگاه در هنگام چاپ

چاپ افست

چاپ افست

مزایا و معایب چاپ افست :

1- تیراژ های بالا را در سریع ترین زمان چاپ می کند.

2- در تیراژ های بالا هزینه پایین و به صرفه تر می شود.

3- بالاترین کیفیت و رزولیشن چاپ

اما آیا اینکه شما باید کدام نوع چاپ را انتخاب کنید بستگی به پروژه و طراحی شما دارد اگر تعداد سفارش شما پایین است حتما باید از چاپ دیجیتال استفاده کنید و یا اینکه اگر کیفیت برای شما مهم است چاپ افست تنها انتخاب شماست. مثلا برای چاپ ساک دستی ، کارت ویزیت ، تراکت رنگی ، سربرگ و … چاپ افست فقط باید انتخاب کرد و اگر قصد چاپ بنر ، تراکت سیاه و سفید ، تیراژ 10 عدد و… دارید باید از چاپ دیجیتال استفاده کنید.

شما می توانید کلیه سفارش های چاپ افست خود را نزد مجموعه ما چاپ کنید.

سفارش چاپ ارزان

سفارش چاپ ارزان