کاربرد طرح های لایه باز در فتوشاپ

یکی از سوالات کلیدی در حوزه گرافیک و نرم ­افزار فتوشاپ این است که طرح لایه باز چیست؟

به زبان ساده می­توان گفت فایل لایه باز در فتوشاپ در واقع همان فایل­های گرافیکی هستند که شما می­توانید المان­های موجود در آن را ویرایش کرده و یا تغییر دهید. به­عبارتی درصورتیکه فایلی لایه باز باشد، شما قادرید تصاویر، افکت­ها، متن و هر چیزی که در درون فایل موجود است را تغییر دهید.

طرح های لایه باز

طرح های لایه باز

همچنین می­توانید موارد دلخواه خود را به فایل اصلی اضافه کرده و حتی لایه و قسمت­های مختلف تصویر را حذف کنید.

فایل PSD چیست؟

PSD یکی از اصلی­ ترین فرمت­هایی است که برای ذخیره­ سازی فایل­های لایه باز در فتوشاپ از آن استفاده می­ شود.

فایل­های ذخیره شده با این فرمت به­راحتی قابل ویرایش و تغییر هستند.

اما نکنه اصلی در این نوع پسوند فایل این است که شما تنها مجاز به ذخیره فایل­هایی با حجم 2 گیگابایت خواهید بود و درصورتیکه طرح شما به حجمی بیش از 2 گیگابایت نیاز داشته باشد، باید از پسوندهای دیگر استفاده کنید.

البته نیازی به نگرانی برای این محدودیت حجم نیست زیرا 2 گیگابایت حجم بسیار زیادی است و در 99.9 درصد مواقع می­توان از این پسوند برای فایل­های لایه باز استفاده کرد.

مزایای استفاده از طرح لایه باز چیست؟

بی­شک استفاده از طرح­های لایه باز برای طراحان بسیار کمک­ کننده است.

برای مثال تصور کنید که به­عنوان یک طراح در یک کانون تبلیغات مشغول به کار هستید و روزانه چندین کار طراحی و چاپ کارت ویزیت به شما سفارش داده می­شود، اگر بخواهید تمامی سفارشات را از صفر طراحی کنید قطعا به وقت زیادی نیاز خواهید داشت.

اما شما می­توانید با مراجعه به وب­سایت­های فروش انواع طرح­های لایه باز، اقدام به دانلود طرح مد نظر نموده و با کمی تغییر در آن، سفارش مشتری را تحویل دهید. از دیگر مزایای این نوع فایل­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

دانلود طرح های لایه باز

دانلود طرح های لایه باز

مزایا طرح های لایه باز

قابلیت طراحی آسان و خلاقانه

شما برای خلق آثار متنوع و خلاقانه آزادی عمل بسیاری دارید. در طرح­های لایه باز می­توان ترتیب قرارگیری، رنگ، سایز، افکت و… را تغییر داد.

قابلیت تغییر پروژه براساس سفارش کارفرما

بعد از طراحی می­توانید نسخه اولیه پروژه را برای کارفرما ارسال کنید و درصورت نیاز و براساس درخواست او تغییرات لازم را اعمال کنید تا نتیجه کار مطابق با سلیقه و نظر کارفرما باشد.

قابلیت استفاده مجدد را دارد.

زمانیکه طرحی را خریداری می­نمایید می­توانید از آن بارها و بارها استفاده کنید زیرا برخی از نقش­ها مثل کارت ویزیت، سربرگ­ها و… تقریبا مشابه هستند.

شرایط لازم برای خلق آثار حرفه­ای فراهم است.

در این فایل­ها تمامی آیتم­های پایه وجود دارند و دیگر نیاز نیست که وقت زیادی را برای کارهای ابتدایی صرف کنید.

حال شما می­توانید روی افزایش کیفیت کار و طراحی حرفه­ای و خلاقانه متمرکز باشید.

طرح های فتوشاپ لایه باز

طرح های فتوشاپ لایه باز

امکان افزایش درآمد و فروش فراهم است.

شما با افزایش سرعت کار و طراحی آثار حرفه­ای و خلاقانه تعداد مشتریان خود را افزایش خواهید داد و در نتیجه میزان درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | کاربرد طرح های لایه باز

پیشنهاد ما برای شما برای استفاده از طرح های لایه باز سایت میهن PSD می باشد که شامل بیش از 7700 طرح و وکتور های لایه باز مناسب در طراحی است که توانسته است طیف وسیعی از علاقه مندان به طراحی را در برگیرد.