نماد حیوان سال 1402

حتما تاکنون دیده اید و شنیده اید که هر سال را به یک حیوانی نسبت می‌دهند.

و با توجه به خصوصیات حیوان سال‌ها، خصوصیات و طالع بینی متولدین سال‌های مختلف را با توجه به حیوان سال تولدشان ارائه می‌دهند.

با این حال سال ۱۴۰2 نیز سال خرگوش است. حیوان سال 1402

تقویم سال هاي دوازده حيواني که هر سال مردم کشور ها هر سال را به نام یک حیوان می خوانند در واقع ريشه در فرهنگ مغولي- ترکي دارد.

و در طي حداقل يک هزار سال گذشته در سرتاسر کشور ما در ميان اقوام مختلف و ستاره شناسان رايج بوده است.

اگر چي برخي ها ادعا دارند که اين تقویم بعد از حمله مغول در بين مردمان اين حوزه رايج گرديده است.

می توان به این نکته هم اشاره کرد موجوديت مردم هزاره در خراسان پيش از حمله ي مغول که بيتي از ناصر خسرو اين موضوع را به اثبات مي رساند.

از قدیم و سالیان دراز و دور مردمان طبق باور پذیری و نفوذ این تقویم در فرهنگ و ملیت، برای هر سال نماد یک حیوان را انتخاب و برای آن خصوصیاتی ذکر می شود.

برای فهمیدن زمان و تاریخ لحظه تحویل سال 1402 می توانید این مقاله را دنبال کنید

نماد سال ۱۴۰2 چه حیوانی است؟ حیوان سال 1402 | مشخصات متولدین خرگوش چیست ؟

این نماد را در ویتنام،‌ گربه و در ژاپن خرگوش دانسته اند؛ حال گربه باشد یا خرگوش، هر دو هنگام سقوط، روی چهار دست و پای خود فرود می آیند.

متولدان سال خرگوش/گربه شادترین انسان ها و اشخاصی خوش ذوق، اهل معاشرت، عاقل،‌ بردبار و کمی بلند پرواز هستند که هنگام برخورد با دیگران شرافتمندانه رفتار می کنند.

هیچ کس نمی تواند آنها را دست کم بگیرد؛ زیرا همراهان خوبی هستند و می دانند چگونه و کجا به درد آدم بخورند.
خرگوش نماد موفقیت در کسب و تجارت است و معمولا به عنوان تاجری زیرک که هر کس با او قرارداد کسب و کار امضا کند،

نمی تواند از زیر بار ان شانه خالی کند شناخته می شود.

پیش بینی های او اغلب درست است و سود و منفعت را بو می کشد. گربه به ظاهر بسیار آرم و متین و قابل اعتماد به نظر می رسد؛ اما در حقیقت، به شدت اهل ساخت و پاخت است.

استعداد او در عرصه رقابت های تجاری مانند خرید و فروش اشیای عتیقه – که به شم اقتصادی نیاز دارد به خوبی آشکار و شکفته می شود. پرداختن به فعالیت های سیاسی و حقوقی،‌ امکان بهره مندی از یک زندگی راحت، بدون تشویش خاطر و مطابق میل را برای گربه مهیا می کند.

خانم گربه ها در تمام مشاغلی که نیاز به ذوق، سلیقه، درک اجتماعی و برخورد خوب دارد، می درخشند.

سیاستمدارنی که طالب پیشرفت هستند، بهتر است با خانم های متولد سال گربه ازدواج کنند؛ زیرا آنان تیز بین، نکته سنج، خردمند و راز دار هستند و در عین حال کدبانو های برازنده ای هستند که با بودن در کنار همسرانشان باعث افزایش شهرت آنان می شوند.

خانم گربه ها از این که طرف توجه اطرافیان خود قرار بگیرند، لذت می برند.

اگر چه گربه نسبت به منسوبان خود دلسوز، فداکار، مهربان، صمیمی و صادق است و به راحتی به دوستان نزدیکش کمک مالی می کند؛

اما در واقع، چندان پای بند خانواده نیست و اغلب با پدر و مادر و فرزندانش احساس بیگانگی بیشتری می کند، تا با دوستان برگزیده خود.

مشاهیر متولد سال خرگوش

فیدل کاسترو، رئیس جمهور تروخیلو، ملکه ویکتوریا، استالین، دومدیسی و رئیس جمهور بورقیبه ، مارتین لوترکینگ، کنفسیوس و مالکوم ماگریدج ، ماری آنتوانت، آن بولین، اواپرون یا گاریبالدی ، پیراندلو، اینشتاین، اورسون ولز، توسکانی نی، فیلد مارشال سلیم، آرتور میلر، استاندال و ژرژسیمون.

مشاغل مناسب متولد سال خرگوش

مانکن، خیاط، طراح لباس، دکوراتور داخلی، عتیقه فروش، مسؤول پذیرش، مغازه دار، صاحب دارو خانه، داروساز یا متخصص زیبایی، مشاور حقوقی، وکیل دعاوی، دفتردار اسناد رسمی، قاضی، کارگزار بورس، دلال یا سفته باز، نماینده سیاسی، سفیر کبیر، مسافرخانه دار.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | نماد حیوان سال 1402