وکتور فروشگاه آنلاین

وکتور رایگان فروشگاه آنلاین

وکتور رایگان فروشگاه آنلاین | وکتور فروشگاه آنلاین

دانلود این محصول

اما وکتور چیست؟

وکتور از رایج‌ترین فرمت‌های تصویری برداری محسوب می شود.

در وکتور تصویر در قالب مجموعه‌ای از مشخصات هندسی مانند نقاط، خطوط، منحنی‌ها، دایره‌ها و چند ضلعی‌ها ذخیره می‌شود. تصاویر در فایل وکتور از خطوط و منحنی‌هایی به نام بردار تشکیل شده‌اند که در آن اطلاعات راجع به رنگ و سایز به صورت ریاضی تعریف می‌شوند .

 با این که این گونه فایل‌ها حجم کمی دارند، ولی می‌توان به مقدار بی‌نهایت اندازه‌ی این تصاویر را بدون از دست دادن کیفیت تغییر داد.

دانلود بک گراند میوه و سبزیجات کلیک کنید

این تصاویر مستقل از رزولوشن هستند و می‌توان آن‌ها را بزرگ و کوچک کرد و در هر رزولوشن بدون از دست دادن جزئیات و وضوح آن تصویر را چاپ کرد.

فایل لایه باز وکتور فرمت خروجی برخی از نرم افزار‌های گرافیکی مثل Adobe illustrator و Corel است . کاربرد وکتور

وکتور در طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی ، اینفوگرافیک‌ها، کارت ویزیت‌، بروشور‌، من‌های رستوران‌، کاتالوگ و… عصای دست طراحان است.

گفتیم که وکتور فایلی لایه باز است این یعنی می‌توانیم به راحتی هر ایده‌ای را که داشته باشیم، طراحی کنیم.

دانلود بیش از 7700 طرح لایه باز با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd

در صورت باز کردن این فایل ها در نرم افزار Adobe Illustrator و Corel فایل ها به صورت لایه باز اجرا می‌شوند و شما می‌توانید بدون پایین آمدن کیفیت هرگونه تغییری در فایل بدهید.

فرمت فایل‌های وکتور

فایل‌های وکتور با انواع فرمت‌های ai, eps, pdf, svg  دیده می‌شوند:

Ai:

پسوند AI یک پسوند اختصاصی برای شرکت ادوبی (Adobe) است. این فرمت معمولا در گرافیک‌های دیجیتال مثل لوگو‌ها استفاده می‌شود.

Eps:

یکی از فرمت‌هایی که هم در نرم‌افزار‌هایی مانند کورل و ایلوستریتور اجرا می‌شود و هم می توان آن را در نرم‌افزار معروف فتوشاپ باز نمود، esp است. این فرمت دارای کد‌های پست‌اسکریپ بوده که به وسیله‌ی آن کیفیت تصویر در نرم‌افزار فتوشاپ حفظ می‌گردد.

Pdf:

این فرمت استاندارد برای فایل‌‌ها و اسناد قابل حمل توسط ادوبی طراحی شده است و به معنای سند قابل حمل است که می‌تواند شامل متن، تصویر و استایل خاصی باشد.

Svg:

یکی از شناخته‌شده‌ترین فرمت‌های ذخیره‌ی فایل‌های وکتور، فرمت SVG است. SVG براساس XML است، این یعنی هم برای کامپیوتر و هم افراد قابل خواندن است.

از SVG می‌توان در طراحی وب استفاده کرد تا با بزرگ کردن عکس، افت کیفیتی دیده نشود.

معرفی نرم‌افزارهایی که از فرمت‌های فایل‌های وکتور پشتیبانی می‌کنند

در بین نرم‌افزارهای گرافیکی محبوب، قدرتمند‌ترین نرم‌افزارهای ساخت وکتور adobe illustrator و Coreldraw هستند. برای باز کردن فرمت‌هایی چون eps یا ai می‌توان از photoshop نیز استفاده کرد.

اگر وکتور را در فتوشاپ باز کنید ابتدا کیفیت و اندازه را از شما می‌پرسد. این نرم‌افزار برای کارهای معمولی و بدون ویرایش فایل وکتور مناسب‌تر است. adobe acrobat بهترین نرم‌افزار ویرایش اسناد pdf است.

نمایش لایه باز وکتورها در کدام نرم افزارها میسر است؟

در صورت استفاده از نرم افزار adobe illustrator و Coreldraw در طراحی وکتور، فایلها به صورت لایه باز اجرا میشود و شما میتوانید هرگونه تغییری در فایل، بدون کاهش کیفیت ایجاد کنید؛ تغييرات زيادي از جمله حذف، تغيير رنگ ، جابجايي طرح و …

ویژگی‌های وکتورها

فایل‌های وکتور بر پایه‌ی ریاضیات و فرمول ساخته شده‌اند بنابرابن می توان این نوع تصاویر را بدون افت کیفیت، تقریبا تا اندازه‌های نامحدود بزرگ یا کوچک کرد.

از فایل‌‌های شامل وکتور به خوبی می‌توان در صنعت چاپ بهره گرفت زیرا با توجه به اینکه این فایل‌‌ها از منحنی‌های ریاضی تشکیل شده‌اند، در هر اندازه‌ای، با وضوح بسیار بالا چاپ می‌شوند.

 به‌طور‌مثال، اگر یک لوگوی وکتور طراحی کرده‌اید می‌توانید آنقدر بزرگش کنید تا بر روی یک تابلوی تبلیغاتی چاپ شود یا آنقدر کوچک که بر روی یک کارت ویزیت قرار بگیرد.

از جمله ویژگی‌های دیگر فایل‌های وکتور، حجم کم آن‌ها است زیرا همانطور که گفته شد، این فایل‌ ها با روابط ریاضی ایجاد می‌شوند و نیازی به اشغال فضای زیاد ندارند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd |  وکتور فروشگاه آنلاین