طراحی پاکت

اول طراحی پاکت از نظر خیلی ها ثابت است، اما می توان با ایده های خلاقانه آن را جذاب تر کرد.

پاکت ها دارای انواع مختلفی هستند. بیشترین کاربرد پاکت ها در گذشته برای پست کردن نامه بود.

چاپ دیجیتال را در این مقاله دنبال کنید

پاکت های پستی در اندازه مشخص مستطیل شکل بودند.

بعد از آن پاکت هایی به همان شکل مستطیل اما کشیده و باریک تر با کاربرد کارهای بانکی وارد بازار شدند.

اما الان پاکت ها از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند.

چاپ پاکت نامه

چاپ پاکت نامه

پاکت ها برای دعوت مهمانان به مراسم مختلف از عروسی گرفته تا عزا و تولد نیز کاربرد دارند.

معمول ترین پاکت هایی که در سازمان ها و اداره ها استفاده می شوند،

آنهایی هستند که در اندازه کاغذهای موجود در بازار درست می شوند که از آن جمله می توان به پاکت A4، پاکت A3، پاکت A2 و پاکت A5 اشاره کرد.

در داخل این پاکت ها کاغذ تانشده قرار داده می شود.

پاکت های امروزه در اداره ها و سازمان ها برای تبلیغات نیز به کار می رود.

اصول طراحی پاکت می تواند به امر تبلیغات کمک کند.

استفاده درست از عناصر روی پاکت که به طور معمول محدود هستند، می تواند کارساز باشد.

اصول طراحی پاکت و کاربرد رنگ

اصول طراحی پاکت معمولاً ساده است.

یعنی بیشتر پاکت ها از یک فرمت خاص پیروی می کنند.

اما برای این که بتوان تنوعی در این سادگی ایجاد کرد، می توان از رنگ ها استفاده کرد.

پاکت های رنگی از سفید و همچنین کاغذهای کاهی رنگ جذابیت بیشتری دارند.

این رنگ می تواند مطابق با رنگ سازمانی انتخاب شود.

حتی به جای رنگ می توان بر روی آنها از طرح هایی که دو یا سه رنگ داشته باشند استفاده کرد.

طرح هایی که با ظرافت روی پاکت قرار می گیرند و آن را از سادگی همیشگی اش خارج می کنند.

در انتخاب رنگ ها و تأثیری که بر مخاطب می گذارند دقت لازم را به خرج دهید.

همان طور که رنگ آبی می تواند نشانه آرامش و خلوص باشد، رنگ قرمز می تواند عشق و اشتیاق را نشان دهد.

زرد نشانی از پاکیزگی است و سبز نشان از سلامت دارد.

کافی است کمی از اصول طراحی پاکت همیشگی پا را فراتر بگذارید و به دنبال ایده های جدید باشید.

رنگ پرتقالی می تواند سرزندگی و زیبایی را به پاکت هدیه دهد.

چاپ پاکت

چاپ پاکت

طرح پاکت و اهمیت آن

شما می خواهید با طرح پاکت کاری کنید که در خیل پاکت هایی که روی میز منشی یا مدیر عامل قرار گرفته اند،

اول پاکت شما را برای باز کردن انتخاب کنند.

همین تأثیرگذاری به سادگی اتفاق نمی افتد.

به طور معمول  اطلاعاتی که روی پاکت آورده می شود شامل لوگو شرکت، نشانی و شماره تلفن ها و دیگر نشانی های اینترنتی کاربردی است.

قرار دادن این عناصر روی پاکت ها در جای درست می تواند تأثیرگذاری خاصی داشته باشد.

اندازه فونت مناسب برای نوشته ها و تناسب آن با اندازه پاکت بسیار مهم است.

لوگو و رنگ آن و جایی که روی پاکت قرار می گیرد باید بتواند توجه را به خود جلب کند.

جای لوگو باید با دقت انتخاب شود و باید مطمئن بود که مخاطب حتماً آن را می بیند.

حتی می توانید در روی پاکت کمی درباره خدمات و کالاهای خود در حد چند خط توضیح دهید.

برای این کار فضای کافی بر روی پاکت وجود دارد.

می توانید از پشت قسمت درپوش که روی پاکت تا می شود استفاده کنید.

گاهی برخی پا را فراتر گذاشته و از عکس محصولاتشان در اصول طراحی پاکت بهره می برند.

اصول طراحی پاکت و استفاده از عناصر دیگر

در اصول طراحی پاکت می توان از توپوگرافی نیز استفاده کرد.

طراحی پاکت

طراحی پاکت

طراحی های مینی مال نیز طرفداران زیادی دارد که در عین سادگی و بی پیرایگی بتوان تمام آنچه را باید گفت با کاربرد کمترین عناصر ممکن عنوان کرد.

خطوط در پاکت ها اهمیت زیادی دارند. یعنی گاهی چند خط ظریف در یک پاکت می تواند همه آن چیزی باشد که پاکت نیاز دارد.

خط های مورب می توانند شیوه ای ساده برای ایجاد حس حرکت و پویایی باشند.

اگر بتوانید با مخاطب خود مستقیم ارتباط برقرار کنید، او را در سطحی عمیق درگیر خود کرده اید.

این ایده با یک شعار تبلیغاتی یا یک تبریک فصلی برای زمانی خاص از سال قابل اجرا باشد.

اگر بتوان پاکت را دستی درست کرد که به طور حتم بر ارزش آن بسیار افزوده خواهد شد،

اما از آنجا که تولید دستی پاکت در تیراژ بالا امکان پذیر نیست،

اضافه کردن یک عنصر دست ساز و تغییر و ساختار شکنی در اصول طراحی پاکت بسیار مؤثر واقع خواهد شد.