تگ لاین در دنیای چاپ

دنیای چاپ یک جهان گسترده و متنوع است که امروزه در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

دنیای تبلیغات به صورت خودآگاه و یا ناخودآگاه تحت تاثیر دنیای چاپ قرار دارد و می تواند به عنوان یکی از ابزار های مهم تبلیغاتی در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.

در شناسایی برند به بازار مشتریان و یا رقبا شما باید به بسیاری از نکات توجه داشته باشید.

عوامل مهم در قیمت چاپ را در این مقاله دنبال کنید

بسیاری از برند های معروف دنیا تگ لاین یا اسلوگان های برجسته‌ای دارند که با آن ها در سراسر دنیا معروف شده اند.

کمپانی های بزرگ شعار های تبلیغاتی بسیاری دارند که با روش‌ های مختلف چاپی در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

در مورد تگ لاین و اسلوگان باید گفت در زبان فارسی این دو مورد تمایز آن چنانی ندارند،

اما در دنیای مارکتینگ این دو اصطلاح کاملا متفاوت هستند.

درباره تگ لاین

درباره تگ لاین | تگ لاین در دنیای چاپ

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد تگ لاین صحبت کنیم باید بگوییم که شعاری که یک محصول یا شرکت را معرفی می کند.

در نظر داشته باشیم که تگ لاین مانند لوگوی یک شرکت بوده و هیچ وقت تغییر نمی کند.

اصطلاحی که می تواند بی ربط، شوخ، جدی و … باشد و توجه مخاطب را جلب کند.

یکی از تگ لاین های معروف دنیا برای برند نایکی است که اصطلاح کوتاه «فقط انجامش بده» را شامل می شود.

در پاراگراف ها بعدی در مورد تگ لاین به صورت جامع تر صحبت خواهیم کرد.

در مورد اسلوگان باید گفت که یک شعار تبلیغاتی است که نگارش آن به صورتی انجام می شود

که توجه مخاطب را به ماهیت محصول جلب می کند.

از طرفی اسلوگان برای اطلاع رسانی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با تگ لاین بیشتر آشنا شوید

در پاراگراف قبلی در مورد تگ لاین به صورت اختصار توضیحاتی ارائه شد که برند نایکی یکی از تگ لاین های معروف دنیا را دارا می‌باشد.

بسیاری از کمپانی های معروف در دنیا نیز تگ لاین های اختصاصی خود را دارند.

این عبارات و اصطلاحات اصولاً توجه مخاطب را به خود جلب می کنند و در زمینه تبلیغات و بازاریابی می تواند

بسیار مفید و ارزشمند باشند به طوری که برخی این عبارات تاثیر بسیار زیادی بر ذهن مخاطب و مشتری دارد

اما اگر بخواهیم به صورت اختصاصی این اصطلاح را تعریف کنیم باید گفت که تگ لاین باعث می‌شود،

نام شرکت در میان رقبا شناخته تر شود و از کلماتی در نگارش آن ها استفاده می‌شود که در ذهن مخاطب ماندگار باشند.

در پاراگراف قبلی اشاره شد که این اصطلاح بازاریابی بعد از انتخاب نمی تواند تغییر کند،

زیرا مانند لوگوی یک کمپانی اختصاصی است اما اگر فرآیند ریبرندینگ برای یک کسب و کار انجام بگیرد

می توان تگ لاین آن را نیز تغییر داد.

ماندگار سازی برند با تگ لاین

ماندگار سازی برند با تگ لاین | تگ لاین در دنیای چاپ

ماندگار سازی برند با تگ لاین

در نظر داشته باشید که تگ لاین نقش برجسته ای در برندسازی ندارد بلکه وظیفه آن ماندگار کردن برند

در ذهن مشتری و مصرف کننده است، تاثیری دراماتیک که محصول را از بازار رقبا متمایز می‌کند.

تگ لاین ها اصولاً در زیر لوگوی برند قرار می گیرند و می توان گفت یکی از از اجزای هویت بصری هستند.

اگر بخواهیم در مورد جایگاه استفاده آنها صحبت کنیم باید گفت در پیج اول وبسایت بنرهای تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی و در محل کار یک شرکت مورد استفاده هستند‌.

شاید اگر کمی با دقت به اطرافمان نگاه کنیم نمونه‌ های بسیاری از آن ها حتی در مجموعه های کوچک را مشاهده کنیم.

اما اینکه روند نگارش تگ لاین به چه صورت است، باید گفت به دلیل اینکه مانند لوگو ممکن است سال های سال

در تثبیت برند شما در ذهن مشتری تاثیر داشته باشد باید در نگارش آن دقت کافی را داشته باشید.

در این حالت پرسونای برند را در نظر بگیرید و سعی کنید با این اصطلاح آن را منعکس کنید.

برای مخاطبینی که مد نظر شما هستند نیاز ها و پرسونای آن ها را نیز در نظر بگیرید.

اسلوگان در دنیای تبلیغات

اسلوگان همان شعار تبلیغاتی است که در یک برند و یا کمپانی به کار می رود.

اسلوگان برای شناخته شدن برند مورد استفاده قرار می گیرد.

این تعابیر اجتماعی یک هدف واحد دارند و آن جلب توجه مشتری به محصول است.

هدف اسلوگان این است که پیام اصلی برند را در ذهن مخاطب ثبت می کند و این موضوع باعث می شود

که شعار تبلیغ در ذهن او ماندگار شود.

اسلوگان در دنیای تبلیغات

اسلوگان در دنیای تبلیغات

در نظر داشته باشید نحوه نگارش این شعار تبلیغاتی نیز بسیار مهم است،

زیرا استفاده از واژه های صحیح و درست باعث می شود که در ذهن مشتری ماندگار شود

و از طرفی باید در موقعیت مناسبی مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر بخواهیم به صورت شفاف تر توضیح دهیم باید بگوییم که اسلوگان در مورد چرایی برند صحبت می کند

که چرا یک برند باید با مخاطب ارتباط برقرار کند و جواب سوال های مخاطبان شما با مضامینی با عنوان برند شما می خواهد به مخاطب چه بگوید؟

چه کاری و چرا آن را انجام می دهید؟

و سوالاتی از این قبیل ک به نوعی نیاز مخاطب را به صورت خلاصه و مختصر جواب دهد.

شاید برای شما سوال باشد که پس از نگارش اسلوگان چگونه باید آن را در معرض دید عموم یا مشتریان خود قرار دهید.

یکی از راه های استفاده از اسلوگان ها ایجاد کمپین ها در شبکه های اجتماعی است که امروزه این مورد بسیار دیده می شود.

استفاده از اسلوگان یکی از راه های توسعه بازاریابی است که بسیار می تواند موثر واقع شود.

اسلوگان می تواند یک عبارت، اصطلاح، ضرب المثل و … باشد که در نتیجه برند را معرفی می کند.

در پاراگراف های قبلی در مورد تگ لاین و اسلوگان توضیحاتی ارائه شد.

اما دنیای تبلیغات و بازاریابی با تکنیک های چاپ پیوندی محکم دارند.

از تمامی مراحل نگارش این دو مورد که بگذریم وقتی قرار باشد به مرحله چاپ بر روی محصول یا ابزار تبلیغاتی برسند کیفیت بسیار اهمیت بالایی پیدا می کند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | تگ لاین در دنیای چاپ