روانشناسی رنگ ها

روانشناسی رنگ ها اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا با شناخت درست رنگ ها و ویژگی های آن می توان به درستی از رنگ ها استفاده کرد

و اثر بخشی آنها را چند برابر نمود.

درباره نرم افزارهای طراحی را رد این مقاله دنبال کنید

امروزه تبلیغات در به فروش رساندن محصولات بسیار نقش مهمی پیدا کرده است

و کمتر شرکتی پیدا می شود که برای معرفی محصولات و یا حرفه شغلی خود سراغ تبلیغات نرود،

به همین خاطر انجام تبلیغات درست و هدفمند بسیار مهم است.

افراد بسیاری در زمینه چاپ بنر و تبلیغات در حال فعالیت هستند، این افراد دانش و خلاقیت کافی در زمینه تبلیغات را دارند، می دانند چه شیوه و روشی برای تبلیغات محصولات و حرفه شما مناسب تر است

و از این طریق به شما جهت رسیدن به نتیجه دلخواه خود کمک خواهند کرد.

تبلیغات به شکل گسترده و وسیع در شکل های مختلفی انجام می پذیرد،

شناخت و تسلط کافی بر روانشناسی رنگ ها به طراحان کمک می کند تا بهترین رنگ و طرح را برای تبلیغات شما پیشنهاد دهند تا افراد بیشتری برای خرید محصولات شما و یا مراجعه به شرکت شما ترغیب شوند،

"تاثیر

این چنین درصد فروش و سود شما افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق روانشناسی رنگ ها، رنگ و طرح های مختلف نشان دهنده نماد خاصی هستند

و معنای خاص خود را دارد برای مثال رنگ سبز بیشتر برای شرکت ها و سازمان هایی به کار می رود

که به محیط زیست خدمت می کنند.

طبق روانشناسی رنگ ها، هر رنگ ویژگی های خاصی دارد

که متناسب با شرایط باید رنگ درست را انتخاب کرد تا تبلیغات موثر واقع شوند و نتیجه بخش باشند.

تاثیر روانشناسی رنگ ها بر تبلیغات

 گرافیست ها در زمینه طراحی تبلیغات و بروشور ها فعالیت می کنند، این افراد در زمینه روانشناسی رنگ ها مطالعه کرده اند و در این حوزه مهارت کافی دارند،

این افراد با تخصصی که دارند می توانند به راحتی رنگ مناسب را در تبلیغات استفاده کنند.

روانشناسی رنگ ها به گرافیست کمک می کند تا تبلیغات ویژه ای را خلق کنند،

"<yoastmark

تبلیغات موثر در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند و از این طریق فروش محصولات بیشتر خواهد شد

و اعتبار شغلی مشتری افزایش پیدا خواهد کرد.

 بروشور های تبلیغاتی که برای معرفی حرفه شغلی و ارائه مطالب سودمند به مشتری و مراجعه کننده ها تهیه می شوند، باید در بهترین طرح و رنگ آماده شوند، هر شرکت متناسب با بودجه و هدفی که از سفارش این بروشور ها دارد می تواند نسبت به سفارش این بروشورهای تبلیغاتی اقدام کنند.

روانشناسی رنگ ها نتیجه بخش در همه بخش ها

روانشناسی رنگ ها تنها بر روی تبلیغات اثرگذار نیستند، بلکه روانشناسی رنگ ها بر روی چیدمان منزل، بسته بندی محصولات، انتخاب وسایل و بسیاری از موارد دیگر نیز تاثیر گذار هستند

به همین خاطر انتخاب رنگ درست موضوع بسیار مهمی است که نباید اهمیت آن را انکار کرد.

 هر رنگ قدرت بخصوص خود را دارد که شما با داشتن آگاهی کامل می توانید از قدرت رنگ ها استفاده کنید،

انتخاب رنگ مناسب کار هر کسی نیست و یک کار تخصصی است به همین خاطر افراد کاربلد

و تحصیل کرده در رشته گرافیک می توانند در زمینه روانشناسی رنگ ها فعالیت کنند

و کار تخصصی تبلیغات را با امکانت جدید و بروز انجام دهند.

شناخت درست خصوصیات رنگ ها

ولین نکته ای که در یک تبلیغ، نظر مخاطب را به خود جلب می کند، رنگ تبلیغات است، ابتدا افراد با چشمان خود ظاهر را می بینند و در نگاه اول توجه آنها به رنگ و طرح تبلیغات جلب می شود، سپس نسبت به خواندن متن روی تبلیغ اقدام خواهند کرد.

انرژی و تاثیر  هر رنگ بر روی مخاطب متفاوت است،

رنگ های گرم و رنگ های سرد هر کدام برای یک هدف خاص استفاده خواهند شد،

برای مثال رنگ های گرم مثل قرمز، نارنجی، زرد و … بیشتر منجر به تحریک احساسات مخاطب خواهد شد،

شناخت درست خصوصیات رنگ ها

شناخت درست خصوصیات رنگ ها

این گونه رنگ ها جلب توجه می کنند و خواننده ناخودآگاه نسبت به خواندن این تبلیغات ترغیب خواهند شد.

رنگ ها توانایی انتقال احساسات را دارند

رنگ های سرد با هدفی متفاوت از رنگ های قرمز استفاده خواهند شد،

رنگ های سرد بیشتر به مخاطب احساسات مثبت و آرامش بخشی را منتقل خواهند کرد.

هر رنگی به مراتب در موقعیت های خاصی استفاده می گردد و به همین خاطر باید از ویژگی ها

و خصوصیات رنگ ها آگاه بود تا به درستی از آنها استفاده شود.

در روانشناسی رنگ یکسری از رنگ های خنثی نیز کاربرد دارند که متناسب با هدف ممکن است جنبه مثبت و یا منفی داشته باشند.

در تبلیغات، مشتری تمایل دارد تا با صرف هزینه مناسب بتواند تبلیغات ویژه و خاص محصولات و شرکت خود را در بازه زمانی مناسبی تحویل بگیرد، فرد طراح که گرافیست است باید بتواند با در نظر گرفتن شرایط و با توجه به روانشناسی رنگ بهترین انتخابات را داشته باشد.

 فرد گرافیست وظایف بسیاری دارد، باید بتواند سفارشات با تعداد مناسب را در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی به مشتری تحویل دهد، اصولا برای انتخاب درست رنگ و طرح تبلیغات یکسری اتاق های ویژه آماده سازی می شوند

تا طراحان ساعاتی را با یکدیگر گفتگو کنند و پیشنهادات جدید و مناسبی را ارائه دهند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd