چاپ فلکسو چیست

همان طور که می دانید کلمه فلکسوگرافی به صفحات یا کلیشه های چاپی اطلاق می شود به طور کلی به صفحاتی که به صورت لیزری حکاکی می‌شوند و سپس دور یک غلتک دعوا پیچیده می شوند گفته می شود.

با استفاده از غلتک ها و جوهر ها یی که به سرعت زیادی شروع به خشک شدن می‌کنند و با کمک گرما می توان ورق های بزرگ مقوای موج داری را تولید کرد که تمام این عملیات می تواند به صورت درون خطی انجام شود.

استند تبلیغاتی را در این مقاله دنبال کنید

چاپ نمونه‌ای از سایر چاپ های رایج و برجسته می باشد در این چاپ یک کلیشه لاستیکی به طور مستقیم با جنس چاپ شونده تماس دارد. علت نامگذاری چاپ فلکسو به خاطر استفاده از کلیشه های لاستیکی قابل انعطاف یا همان فتوپلیمر می باشد که معمولاً بر روی سطح نایلونی استفاده می شود.

چاپ فلکسو از جمله چاپ های برجسته می‌باشد که بیشتر در صنعت بسته‌بندی کالا استفاده میشود و می توان از چاپ فلکسو در چاپ روی پلاستیک ، سلفون و مقوا استفاده کرد.

درباره چاپ فلکسو

درباره چاپ فلکسو | چاپ فلکسو چیست

تاریخچه چاپ فلکسو به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد که از اینجا برای چاپ پاکت و ساک های کاغذی استفاده می‌شد و به تدریج از روش لتر پرس پیشی گرفته و به عنوان یک روش چاپ ساده و پرطرفدار به شمار میرود سیستم تغذیه آن به صورت رول می باشد و در آن از یک سیستم مرکب دان ساده نیز استفاده شده است.

همانطور که گفته شد فلکسوگرافی یک روشی می باشد که برای بسته‌بندی کالا مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز استفاده از این چاپ به این صورت می باشد که ابتدا تصویر را به عنوان یک طرح برجسته و سه بعدی بر روی یک ماده از جنس پلاستیک یا پلیمر چاپ می کنند مانند چاپی که بچه ها با سیب زمینی بر روی کاغذ می کشند.

مزایای چاپ فلکسو

چاپ فلکسو به عنوان یک چاپ رایج به شمار می رود که برای چاپ بسته بندی استفاده می شود. در این نوع چاپ بر روی کاغذ یا مقوا و یا هر سطح ناصافی نتایج بسیار خوبی از چاپ به دست خواهیم آورد به همین دلیل برای چاپ رنگ هایی که یکدست هستند و الگوی منظم و مناسبی دارند بسیار توصیه می شود

بررسی چاپ فلکسو

بررسی چاپ فلکسو

از مزایای چاپ فلکسو میتوان این مورد را در نظر گرفت که چاپ فلکسو برای چاپ رنگ های منحصر به فرد و ویژه بر روی فیلم های ارتجاعی و چسبنده و پلاستیک استفاده می شود که باعث می شود کیفیت گراور و چاپ افست به حد بالایی برسد.

از مزایای چاپ فلکسو می‌توان به ارزان بودن پلیت فلکسو و همچنین خشک شدن مرکب در سریعترین زمان و امکان چاپ بر روی مواد مختلف و سطوح ناصاف اشاره کرد.

معایب چاپ فلکسو

از معایب چاپ فلکسو می‌توان به مواردی اشاره کرد از جمله اینکه در چاپ فلکسو امکان تغییر رنگ وجود دارد و همچنین چاپ می‌توانند نسبت به چاپ های دیگر در بین افراد به عنوان یک روش فقیر به حساب بیاید.

اجزای ماشین چاپ فلکسو

به طور کلی ماشین چاپ فلکسو از چهار قسمت اساسی تشکیل شده است مانند:

    بخش تغذیه چاپ فلکسو

    برجهای چاپ ماشین چاپ فلکسو

    قسمت خشک کن ماشین چاپ

    بخش تحویل ماشین چاپ فلکسو

کاربردهای چاپ فلکسو

معمولا از چاپ فلکسو برای چاپ بر روی بسته بندی های مواد غذایی و مایعات که از جنس پلاستیک می باشند و غیره جاذب هستند استفاده می شود همچنین از این چاپ برای لفاف های کاغذی استفاده می شود که در قسمت زیر تعدادی از کاربرد های چاپ فلکسو را برای شما توضیح می دهیم:

    بسته‌بندی انعطاف‌پذیر پاکتهای خرید و سطوح ناصاف

    چاپ لیبلی که در پشت آن چسب دارد

    چاپ انواع مختلف پاکت

    چاپ روزنامه و کتاب ها و جلد های کتاب ها

    کارتون نگهداری مواد غذایی و مایعات و کارتون های مقوایی

    کارتون هایی که از مقوای کنگره‌دار ساخته شده‌اند و ساک دستی های پلاستیکی و کاغذی

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | چاپ فلکسو چیست