سایز استاندارد کارت ویزیت

قبل از هرچیزی باید بدانید که هیچ سایت استاندارد کارت ویزیت وجود ندارد و تقریبا هر کارت ویزیتی با هر سایزی قابل چاپ می باشد. با این حال طبق یک قرار داد نانوشته کارت های ویزیت در ابعاد مختلف در سایز هایی  به چاپ میرسند

ژورنال تبلیعاتی را در این مقاله دنبال کنید

 یکی از ابعاد استاندارد چاپ کار ویزیت عمودی در ایران 85 در 48 میلیمتر می باشد. البته باید حدود 3 میلیمتر فضای کادر را اظافه تر در نظر بگیرید تا حاشیه امنی برای برش نیز اظافه شود.

کشور های مختلف دارای استاندارد های مختلفی در تولید کارت ویزیت می باشند که در ایران نیز چنینی چیزی وجود دارد اما بسیاری از چاپ خانه ها اقدام به برش کار ویزیت با ابعاد دلخواه شما نمی کنند و ابعاد مخصوص به خود را دارند.

دانلود بیش از 1000 کارت ویزیت برش خاص با فرمت فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd  | سایز استاندارد کارت ویزیت

اما سایز استاندارد کارت ویزیت مربع در ایران نیز 65 در 65 میلیمتر می باشد.

همچنین یک سایز تایید شده بین المملی برای چاپ و برش کارت ویزیت وجود دارد که یکی از آن ها 85.6 در 53.98 میلی متر می باشد و دیگری 74 در 52 میلیمتر است.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ‌

اما باید بدانید که سایز کارت ویزیت در فتوشاپ و طراحی های آن نیاز مند رعایت چند نکته می باشد.

اولین نکته در خصوص سایز کارت ویزیت در فتوشاپ رزولیشن آن می باشد که حداق 300 باید باشد. علاوه بر آن نوع سیستم رنگی طراحی شما باید CMYK باشد. علاوه بر آن نوع رنگ سیاه به کار رفته باید به صورت زیر باشد.

C:0 M:0 Y:0 k:100

طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت

سایز فونت کارت ویزیت

سایز فونت کارت ویزیت می بایست کوچک تر از 6pt نباشد در غیر این صورت به علت کوچکی بیش از اندازه خوانده نمی شود.

البته برخی از کارت ویزیت ها از لحاظ اندازه با هم تفاوت بسیاری دارد که متناسب با آن سایز فونت می تواند بیشتر شود.

هنگامی که کارت ویزیت در دست قرار می گیرد کلمات و جملات شما باید بدون دردسر خوانده شوند و مشتری نباید برای خواندن کلمات به سختی بخورد.

کارت ویزیت را در محیط فتوشاپ ارزیابی نکنید و بهتر است که آن را در دست بگیرید و به صورت فیزیکی آن را لمس کنید.

سایز کارت ویزیت در کورل و ایلوستریتور

سایز کارت ویزیت در کورل و ایلوستریتور نیز مانند فتوشاپ می باشد. البته به علت کدینگ های متفاوت رنگ ها ممکن است در چاپ کارت ویزیت شاهد اختلافی جزئی میان رنگ های به چاپ رسیده باشیم.

همچنین رنگ بندی چاپ آفست و دیجیتال و همچنین نوع کاغذ به کاررفته و نیز می تواند بر تغییر جزئی رنگ ها هنگام چاپ تاثیر گذار باشد.

در حالت کلی سایز کارت های ویزیت در کورل و ایلوستریتور تفاوت آنچنانی ندارد و اگر طراحی خود را با دقت انجام دهید به هیچ مشکلی نمی خورید و می توانید کارت خود را چاپ کنید.

چاپ کارت ویزیت

چاپ کارت ویزیت

اندازه کارت ویزیت به پیکسل

به طر معمول راهی نیست که به توان اندازه کارت ویزیت به پیکسل را به صورت دقیق تشخیص داد اما یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که ابتدا استاندارد مورد نظر خود را در قالب بک پروژه در فتوشاپ باز کنید.

به طور مثال ما یک پروژه با اندازه 850 در 480 و رزولیشن 300 ایجاد می کنیم و طراحی های دلخواه را روی آن پیاده سازی می نماییم.

هنگام خروجی گرفتن عکس از این تصویر می توان نسبت دقیق ابعاد انتخاب شده را هنگام تغییر ابعاد از زیاد به کوچک و یا بلعکس در آورد.

در صورتی که می خواهید خودتان اقدام به طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ نمایید بهتر است به موارد ذکر شده دقت نمایید

حاشیه امن کارت ویزیت

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت ها رعایت می شود حاشیه امن است ، حاشیه امن در واقع مقدار فاصله ای است که باعث می شود در مرحله بریدن ، صدمه ای به محتوای اصلی کارت ویزیت وارد نشود.

اندازه گیری اینکه چقدر حاشیه کافی است کاملا بستگی به سایز و اندازه کارت شما دارد ، متناسب با آن بیشتر و یا کمتر می شود.

برای مثال اگر شما کارت ویزیتی در اندازه های 9 و 5 را در دست طراحی دارید ، باید به صورت تقرینی اندازه 8.5 و 4.5 را در نظر بگیرید.

این اندازه ها بسیار اهمیت دارند توجه داشته باشید که در برخی از طراحی ها ، در نظر نگرفتن این نکات ریز می تواند بسیار بد باشد و یا به صورت کلی پروژه را بهم بریزد.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | سایز استاندارد کارت ویزیت