ویژگی های یک کاتالوگ
داشتن یک کاتالوگ خوب و حرفه ای یکی از نکات مثبت و تاثیرگذار برای افزایش فروش شماست!
ارتباطی که کاتالوگ ها با مشتریان شما برقرار می کنند بسیار تاثیرگذار تر از هزاران تراکت و تبلیغات دیگر دارد ، پس باید مطمعن باشید که این ارتباط به بهترین نحو ممکن شروع می شود و همینطور به بهترین نحو ممکن به پایان می رسد.
تاثیر چاپ بر مشتری را می توانید در این مقاله دنبال کنید
کاتالوگ چیست ؟
کاتالوگ ها به مجموعه ای از اطلاعات جزئی و کلی هستند که بر روی برگه های خاصی چاپ شده اند و به مشریان شما اطلاعاتی ارائه می دهند ، این اطلاعات می تواند شامل خدمات شما ، ویژگی های شما و محصولات شما باشد.
باید در نظر داشته باشید که کاتالوگ ها می توانند به راحتی برای شما مشتری بسازند پس باید در انتخاب آن ها دقت بالایی را به خرج دهید.
کاتالوگ چیست ؟ | ویژگی های یک کاتالوگ
ویژگی کاتالوگ خوب
در این قسمت ویژگی هایی که یک کاتالوگ را به یک کاتالوگ حرفه ای تبدیل می کند اشاره می کنیم و مواردی را ارائه و توضیح می دهیم.
قبل از هر اقدامی برای طراحی کاتالوگ بهتر است که به نکات زیر توجه کنید :
هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ نسبتا بالا است
نباید برای انتخاب طرح و سایز کاتالوگ عجله کرد
به جزئیات توجه بسیار زیادی داشته باشید
شما می توانید با کاتالوگ ها علاوه بر فروش محصولات خود به صورت تکی به فروش عمده نیز فکر کنید، با کاتالوگ ها می توانید با افرادی که در نزدیکی محل شما نیز زندگی نمی کنند نیز محصولات خود را معرفی و آن ها را بفروشید.
اولین نگاه
اولین نگاه اصطلاحی است که تیم ما برای طراحی کارت ویزیت و امسال آن استفاده می کند.
درواقع شما تنها یک نگاه فرصت دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید!
مشتری شما بعد از یک نگاه سطحی و جزئی به کاتالوگ شما تصمیم می گیرد که به آن توجه کند و ادامه آن را مطاله کند و یا اینکه از خیر آن بگذرد.
اولین نگاهی که شما از طرف کاتالوگتان به مشتری ارائه می کنید تاثیر بسیار زیادی در مشتری شدن آن فرد دارد.
طراحی کاتالوگ
جزابیتی که شما می خواهید به مشتریان انتقال دهید می توانید با یک عکس جذاب باشد و یا یک متن چالش برانگیز و یا ترکیبی از این دو!
اطلاعات تماس فراموش نشود!
توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی کاتالوگ ها رعایت شود قرار دادن اطلاعات تماس است.
اطلاعات تماس باید در بهترین و در دسترس ترین مکان ممکن قرار گیرد که مشتری بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در صورت نیاز همان موقع تماس بگیرد.
اطلاعات تماس شما باید شامل : شماره تلفن همراه ، شماره تلفن ثابت ، ایمیل ، آدرس و متناسب با کسب و کار شما فکس نیز باشد.
برقراری راه ارتباط بین مشتری و شما باید به بهترین نحو ممکن انجام گردد تا برای مشتری تجربه ای خوب بماند.با استفاده از کلمات زیبا و درخور کسب و کارتان می توانید مشتریان معمولی و گذری خود را به مشتریانی ثابت و وفادار تبدیل کنید.
توضیحات واجب است
ارائه توضیحات باید در اولیت شما قرار گیرد ، به هیچ عنوان از یاد نبرید که هدف نهایی هر کاتالوگ و تبلیغی فروش و یا ارائه خدمات است.
فردی که کاتالوگ شما را در دست می گیرد باید تمامی سوال هایی که در ذهن شما ایجاد می شود را مشاهده کند و پاسخ خود را دقیقا روبروی آن بخواند.
هنگامی که فردی می خواهد محصولی را خریداری کند می خواهد که درباره هر چیزی که مربوط به آن باشد اطلاعات مفید ببیند.
درباره کاتالوگ
عکس حرف اول را می زند
شاید باورتان نشود ولی عکس ها می توانند بیشترین تاثیر را در کاتالوگ شما بگذارند ، اولین چیزی که به دیده مشتری می نشیند دل نشینی عکس ها است.
برای اینکه بتوانید مشتری خود را قانع کنید که کاتالوگ شما را مطالعه کند باید از عکس های جذاب و طراحی های منحصر به فرد استفاده کنید.
عکس ها از فاکتور هایی هستند که کاتالوگ هارا از حالت عادی و معمولی به منحصر به فرد تبدیل می کنند ، توجه داشته باشید که گذاشتن اطلاعات تماس در تصاویر نیز بسیار با اهمیت است.
بروزرسانی کاتالوگ با اهمیت است
به هیچ وجه تصور نکنید که با طراحی و چاپ کاتالوگ دیگر کار شما تمام می شود و مشتری ها به سوی فروشگاه شما روانه می شوند.
شما باید همیشه در حال بروزرسانی کاتالوگ های خود باشید تا مشتریان شما همیشه با محصولات جدید شما ارتباط برقرار کنند.
به دلیل مشکلاتی که در کشور ایران داریم حتما متوجه هستید که نمی توان قیمت هایی را به عنوان قیمت اصلی برای محصولات در نظر گرفت ، بهترین گزینه برای شما این است که با متن هایی بسیار گیرا خواننده را ترغیب به تماس گرفتن بکنید.
درست است که هزینه چاپ کاتالوگ می تواند گران تمام شود ولی به یاد داشته باشید که کاتالوگ ها می توانهند به کسب و کار شما اعتبار و قوت را هدیه دهند.
پیشنهاد ما به شما این است که کاتالوگ های خود را هر سال یک بار بروزرسانی کنید که هم بروز باشید و هم هزینه زیاد نپردازید.
استفاده از طرح های خاص
حتما بسیاری از کاتالوگ ها را دیده اید که کاملا شبیه هم هستند و طراحی آن ها هیچ تفاوتی دیده نمی شود.
این به این دلیل است که شرکت های چاپ کاتالوگ بدون در نظر گرفتن کسب و کار مشتری خود ، یک سری طرح های از قبل آماده شده را با تغییراتی جزئی به عنوان یک کاتالوگ حرفه ای با طراحی اختصاصی به فروش می رسانند.
استفاده از طرح و رنگ های خاص به کاتالوگ شما این امکان را می دهد که نسبت به سایر رقبای خود تفاوت فاحشی داشته باشید.
چاپ کلیه سفارشات چاپی در کمترین زمان و ارسال به سراسر کشور
سفارش چاپ ارزان | ویژگی های یک کاتالوگ