ویژگی های یک کاتالوگ
داشتن یک کاتالوگ خوب و حرفه ای یکی از نکات مثبت و تاثیرگذار برای افزایش فروش شماست!
ارتباطی که کاتالوگ ها با مشتریان شما برقرار می کنند بسیار تاثیرگذار تر از هزاران تراکت و تبلیغات دیگر دارد ، پس باید مطمعن باشید که این ارتباط به بهترین نحو ممکن شروع می شود و همینطور به بهترین نحو ممکن به پایان می رسد.
تاثیر چاپ بر مشتری را می توانید در این مقاله دنبال کنید
کاتالوگ چیست ؟
کاتالوگ ها به مجموعه ای از اطلاعات جزئی و کلی هستند که بر روی برگه های خاصی چاپ شده اند و به مشریان شما اطلاعاتی ارائه می دهند ، این اطلاعات می تواند شامل خدمات شما ، ویژگی های شما و محصولات شما باشد.
باید در نظر داشته باشید که کاتالوگ ها می توانند به راحتی برای شما مشتری بسازند پس باید در انتخاب آن ها دقت بالایی را به خرج دهید.

کاتالوگ چیست ؟ | ویژگی های یک کاتالوگ
ویژگی کاتالوگ خوب
در این قسمت ویژگی هایی که یک کاتالوگ را به یک کاتالوگ حرفه ای تبدیل می کند اشاره می کنیم و مواردی را ارائه و توضیح می دهیم.
قبل از هر اقدامی برای طراحی کاتالوگ بهتر است که به نکات زیر توجه کنید :
هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ نسبتا بالا است
نباید برای انتخاب طرح و سایز کاتالوگ عجله کرد
به جزئیات توجه بسیار زیادی داشته باشید
شما می توانید با کاتالوگ ها علاوه بر فروش محصولات خود به صورت تکی به فروش عمده نیز فکر کنید، با کاتالوگ ها می توانید با افرادی که در نزدیکی محل شما نیز زندگی نمی کنند نیز محصولات خود را معرفی و آن ها را بفروشید.
اولین نگاه
اولین نگاه اصطلاحی است که تیم ما برای طراحی کارت ویزیت و امسال آن استفاده می کند.
درواقع شما تنها یک نگاه فرصت دارید تا توجه مشتری را به خود جلب کنید!
مشتری شما بعد از یک نگاه سطحی و جزئی به کاتالوگ شما تصمیم می گیرد که به آن توجه کند و ادامه آن را مطاله کند و یا اینکه از خیر آن بگذرد.
اولین نگاهی که شما از طرف کاتالوگتان به مشتری ارائه می کنید تاثیر بسیار زیادی در مشتری شدن آن فرد دارد.

طراحی کاتالوگ
جزابیتی که شما می خواهید به مشتریان انتقال دهید می توانید با یک عکس جذاب باشد و یا یک متن چالش برانگیز و یا ترکیبی از این دو!
اطلاعات تماس فراموش نشود!
توجه داشته باشید که یکی از مهم ترین نکاتی که باید در طراحی کاتالوگ ها رعایت شود قرار دادن اطلاعات تماس است.
اطلاعات تماس باید در بهترین و در دسترس ترین مکان ممکن قرار گیرد که مشتری بتواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند و در صورت نیاز همان موقع تماس بگیرد.
اطلاعات تماس شما باید شامل : شماره تلفن همراه ، شماره تلفن ثابت ، ایمیل ، آدرس و متناسب با کسب و کار شما فکس نیز باشد.
برقراری راه ارتباط بین مشتری و شما باید به بهترین نحو ممکن انجام گردد تا برای مشتری تجربه ای خوب بماند.با استفاده از کلمات زیبا و درخور کسب و کارتان می توانید مشتریان معمولی و گذری خود را به مشتریانی ثابت و وفادار تبدیل کنید.
توضیحات واجب است
ارائه توضیحات باید در اولیت شما قرار گیرد ، به هیچ عنوان از یاد نبرید که هدف نهایی هر کاتالوگ و تبلیغی فروش و یا ارائه خدمات است.
فردی که کاتالوگ شما را در دست می گیرد باید تمامی سوال هایی که در ذهن شما ایجاد می شود را مشاهده کند و پاسخ خود را دقیقا روبروی آن بخواند.
هنگامی که فردی می خواهد محصولی را خریداری کند می خواهد که درباره هر چیزی که مربوط به آن باشد اطلاعات مفید ببیند.

درباره کاتالوگ