طراحی لیبل تاثیر گذار را آیا می توانید به درستی انجام و نکات آن را رعایت کنید ؟

بسته بندی محصولات نقش مهم و بسزایی در فروش دارد. حتما شما دقت کرده اید که محصولاتی که بسته بندی های جذاب و شیک دارند به نسبت فروش بیشتری به محصولاتی دارند که بسته بندی نامرغوبی دارند.

در میزان فروش محصولات عوامل متعددی تاثیر گذار است که یکی از این عوامل همان بسته بندی است. در بسته بندی عنصری که نقش به سزایی را دارد اول ساخت و دیگری برچسب یا لیبل است.

انتخاب یک مهر مناسب را در این مقاله دنبال کنید

لیبل تلفیقی از هنر و چاپ است که باعث جذب مشتری و درگیر مخاطب با محصول می شود.

از این رو لیبل های چاپی دارای ویژگی های خاصی هستند که باعث متمایز شدن آن ها می شود، آیا این دلایل را می دانید ؟

به چند مورد از این عوامل در این پست اشاره خواهیم کرد تا با طراحی و چاپ لیبل بتوانید تاثیر مهمی را در فروش محصول خود بگذارید.

چاپ  لیبل

رنگ

اغلب و بخش بزرگی از طییف های طراحی شده برای چاپ باید در مد cmyk باشد تا شما توانائی چاپ لیبل خود را داشته باشید ، ولی دارا بودن و استفاده از طیف های رنگی cmyk به تنهایی به شما توانایی طراحی و تک بودن را نمی دهد زیرا باید به خاصیت روانشناسی رنگ را بدانید. رنگ ها می توانند بر روی محصول و مخاطب تاثیر گذار باشند.

برای مثال رنگ های طلایی و نقره ای نماد ظرافت و زیبایی می باشد و رنگ هایی که در طیف قهوه ای هستند نماد پایداری و مقاومت می باشند و رنگ های آبی و سبز حس اعتماد را در مخاطب زنده خواهند کرد.

همان طور که می بینید رنگ نقش مهم و قلپ تپنده برای یک محصول است و شما می توانید از آن برای طراحی لیبل های خود استفاده کنید.

فونت

از عوامل دیگر فونت ها هستند. فونت ها اطلاعات روی بسته بندی محصول هستند ولی اجمالا آن ها را تایید نمی کنند ولی تاثیر مهمی را در ذهن مخاطب ایجاد می کنند. برای طراحی لیبل های محصولات و بسته بندی باید نکاتی را رعایت کنید مانند :

استفاده از فونت های مناسب با برند و محصول

از فونت های خیلی بزرگ و  کوچک دوری کنید

استفاده و مشخص از فونتی که تناسب با محصول و لیبل را داشته باشد

گرافیک

در طی سالیان دراز گرافیست ها و طراحان مشغول طراحی بسته بندی و موارد دیگر هستند. طراحان از گذشته تا به امروز برای طراحی لیبل از عناصری مانند تصاویر ، وکتور ، تایپوگرافی استفاده می کنند یا می توانند تلفقی از این موارد باشد تا مزان تاثیر گذاری را بیشتر کنند ولی چیزی که در طراحی لیبل یا موارد دیگر باد رعایت شود تناسب مفهوم طراحی با محصول است.

طراحی برچسب

طراحی برچسب

طراحی گرافیکی باید تناسب با محصول داشته باشد و از استفاده بی ربط عناصر تبلیغاتی برای محصول اجتناب کنید. با رعایت این موارد یک لیبل خوب را در اختیار خواهید داشت.

شکل و اندازه لیبل

یک لیبل مناسب که بر فروش محصول اثر گذار باد با رعایت موارد بالا حاصل می شود ولی مشکل در یک عامل مانند سایز یا اشکال می تواند کلیه محاسبات شما را درهم زند.

شما با دانستن و دارا بودن فضای لیبل می توانید مانور های طراحی خود را انجام دهید.

می توانید برای محصولات خود از لیبل های مستطیل ، مربع ، دایره یا اگر می خواهید خاص باشید از لیبل های خلاقانه استفاده کنید که در این مدت کوتاه بازار را دردست خود گرفته است و باعث جذب مشتری شده است.

دقت داشته باشید اگر شما در ابعاد یا جنس لیبل اشباه کرده باشید قطعا محصول شما دچار مشکل خواهد شد و بر میزان فروش و میزان محبوبیت برند شما لطمه به سزایی خواهد زد.

برای مثال برای محصولاتی مانند واد غذایی یا محصولاتی که با رطوبت و دما سر و کار دارند باید از لیبل های گلاسه دارای روکش پلاستیک استفاده کنید. اشتباده در جنس لیبل باعث می شود محصول شما با برخورد با آب پوسته ، پوسته شده و از بین رود و تبدیل به یک محصول بی نام و نشان شود.

مواردی که در اینجا ذکر شد به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید یک لیبل خوب را طراحی و چاپ کنید تا بتوانید بر میزان و محبوبیت برند خود افزوده کنید.

 در کنار شما هستیم تا شما را از طراحی تا چاپ هدایت و راهنمایی کنیم تا محصولی موفق و زیبا را در اختیار داشته باشید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd