تبلیغات با تراکت نیز مانند دیگر تبلیغات و بازاریابی ها راه کار های خاص خود را دارد.

در یک تبلیغات و بازاریابی با هدف جذب مخاطبین و مشتری ، تراکت ها جز دسته های مهمی قرار می گیرند که می توانند بسیار مهم و کاربردی باشند.

زمانی تراکت می تواند در تبلیغات موثر واقع شود که بتواند برای دسته خاصی از مخاطبین که منوط به محصول و خدمات شما هستند طراحی و توزیع شود.

تکنیک های برتر تبلیغاتی را می توانید در این مقاله دنبال کنید

باید بدانید که در طراحی یک تراکت با هدف جذب مخاطب از چه ویژگی هایی استفاده کنید و چه اصولی را رعایت کنید. در این مقاله به معرفی چند مورد از این ویژگی ها می پردازیم.

تحقیق

شما ابتدا باید مخاطبین و مشتریان خود را قبل از هرگونه تبلیغات بشناسید. درباره با محصول و خدمات شما دانستن این نکته که مشتریان از چه چیزهایی خوششان می آید و یا از آن دوری می کنند بسیار مهم و اساسی می باشد.

دانلود بیش از 1000 طرح تراکت لایه باز

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd

این هدف را همیشه باید قبل از هرگونه طراحی و تبلیغات بدانید و از آن استفاده کنید.

بدون دانستن این نکات اگر اقدام به طراحی تراکت بکنید حتما منجر به شکست خواهید شد و یا آن نتیجه مطلوب را نخواخید دید.

از عوامل دیگر قبل از طراحی باید بدانید از چه فونت و یا گرافیک و عکس هایی باید استفاده کنید که به محصول و خدمات شما مربوط و مخاطب از آن لذت ببرد. به این نکته دقت کنید که جذاب بودن یک فونت همیشگی نیست.

تراکت فروشگاه آرایشی

ممکن است شما از یک فونت معروف و مشهور در طراحی تراکت استفاده کنید ولی فونت مذکور با محصول شما مناسب نباشد و کار طراحی شما را خراب کند.

پس باید در هر طراحی برای تراکت از فونت و رنگ هایی استفاده کنید که متناسب با محصولات و خدمات شما باشد.

گیرا

میزان جذابیت و گیرایی یک تراکت به شناخت و و تحقیق شما از بازار دارد. امروزه به علت گستردگی در تبلیغات مردم دیگر به این راحتی جذب تبلیغات نمی شوند پس باید هدف مند شروع به راحی تراکت خود کنید تا بتوانید این جس جذابیت را در مخاطب ایجاد نمائید.

طرح تراکت شما با هزاران طرح دیگر تراکت های محصولات دیگر در حال رقابت است ، پس در طراحی و جذابیت آن وقت کافی را بگذارید تا بتوانید علاوه بر طراحی یک تراکت خوب توانسته باشید هدف خود را انتقال داده باشید.

3- مزایا و معایب

مزایا و معایب محصولات خود را شناسائی کنید و سعی کنید آن ها را تقویت و حذف کنید.

در طراحی تراکت با آوردن حجم انبوهی از اطلاعات زیاد و بی فایده مخاطب را خسته نکنید. مزایای محصولات خود را در چند مورد انتخاب و آن ها را در طراحی آورده و روی مزایای انتخابی مانور کافی را داده باشید.

انتخاب 2 تا 6 مورد از مزایا محصولات در تراکت برای مخاطبین شما کافیست تتا آن ها شما را شناخته و با محصول شما آشنا شوند.

برای مثال اگر صاحب رستران هستید آوردن لیستی از بهترین غذاهای موجود یا منو غذا بهترین قسمت از یک تراکت برای رستوران و فست و فود ها می باشد.

یا برای مبل فروشی بهترین طراحی برای تراکت آوردن عکس ها از نمونه محصولات موجود در فروشگاه می باشد.

4- برنامه ریزی

قبل از هر طراحی در تراکت باید بدانید چگونه می خواهید تراکت های خود را پخش و توزیع کنید یا در گدام خیابا و در چه ساعتی باید این کار را انجام دهید. برای این کار وقت بگذارید و محل های خود را شناسایی کنید.

این کار باعث می شود شما بصورت هول هولکی تراکت ها را پخش نکنید چون انجام این کار باعث بوجود آمدن مشکلاتی می شود.

مشکلاتی از قبیل ناهماهنگی در پخش و یا رساندن آن به دست مخاطب یا پخش یکجا به دست یک مخاطب.

مهم و حیاتی است به همان میزان وقت برای بعد از پخش و توزیع نیز بگذارید تا عمل کرد خودتان را راستی آزمایی و رفتار مخاطب را مشاهده نمائید.

اقداماتی از این دست به شما کمک می کند تا در تبلیغات بعدی موفق عمل کنید.

طراحی تراکت

طراحی تراکت

انتخاب پخش تراکت

بنر ها و بیلبورد های تبلیغاتی دارای جایگاه یکسان و مشخص در شهر هستند و همه با آن ها آشنایی دارین ولی تراکت ها محدود به یک خیابان و محله نیست و شما می توانید آن ها را در هرجا و ساعتی پخش کنید.

مخاطبین خود را شناسایی کنید و تحقیق کنید در کدام قسمت و در چه ساعتی از خیابان بیشتر عبور و مرور می کنند.

برای مقال اگر برای نوشتن مقاله و پروژه های دانسجویی عمل می کنید بهترین جا همیشه برای شما خیابان های اطراف دانشگاه در ساعات ظهر و عصر می باشد که انبوهی از دانشجویان از آن جا عبور و مرور می کنند.

شناسایی مخاطبین با درجه سنی این امتیاز را به شما می دهد تا بتوانید طراحی تراکت های خود را متناسب با سن مخاطبین طراحی و تبلیغات را انجام دهید.

آسان سازی

همیشه سعی کنید چه در طراحی تراکت یا تبلیغات روش های موجود اعم از هدف یا دسترسی مخاطبین به شما را ساده سای کنید.

این خیلی مهم است که مخاطب با یک نگاه به هدف شما و یا شعار شما و شماره تماس های مربوطه را پیدا کند و آن ها را به حافظه خود بسپارد.

سعی نکنید از فونت های ناخوانا یا طرح هایی که باعث آزار چشم می شود استفاده کنید.

از آنجایی که در طراحی تراکت می توانید بصورت پشت و رو انجام و چاپ نمائید می توانید اطلاعات مهمی اعم از آدرس ، شماره تلفن ها ، ایمیل یا شبکه های مجازی خود را در آن استفاده کنید تا مخاطبین بیشتر با شما آشنا شوند.

برای برطرف کردن هرگونه سوال و مشکلات خود رد طراحی و چاپ تراکت می توانید از ما کمک بگیرید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd