امروزه خلاقیت در تبلیغات کسب و کار حرف اول در کمپین های مارکینگ محصولات را می زند.

امروزه خلاقیت در تبلیغات به معنای برتری بودن از سایر رقیبان و افزایش کسب و کار می باشد.

همه می‌توانند از یک کمپین تبلیغاتی لذت ببرند، بدون توجه به اینکه مصرف‌کننده نهایی باشند یا یک شرکت و تجارت ثانویه.

کمپین «متفاوت بیندیشید» اپل برای برخی تبلیغات جذابی است و برای دسته‌ای دیگر، زیبایی واقعی محصولات آرایشی بهداشتی داو به دل می‌نشیند. اما وجه مشترک همه این کمپین‌ها چیست؟

چرا به یک تبلیغات هدفمند نیاز دارید ؟ در این مقاله به بررسی و توضیح این انتخاب توضیح داده شده است

همه آنها خلاق، غیرمنتظره و البته B2C هستند.

به این معنا که یک شرکت تولیدکننده تبلیغاتی را منتشر می‌کند که هدف آن اقناع مشتری است.

خلاقیت در تبلیغات

خلاقیت در تبلیغات | خلاقیت در تبلیغات کسب و کار

B2B ها(شرکت‌هایی که مشتری آنها مجموعه‌های تجاری دیگری هستند و مستقیم با مصرف‌ کننده نهایی ارتباط ندارند) سال‌ها است که کمپین‌هایی ساده و سر راست را برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند و تلاش می‌کنند بیشتر از روش‌های از پیش آزموده شده بهره بگیرند.

البته که این چرخه فروش و خرید این شرکت‌ها طولانی‌تر و پیچیده‌تر است و باید تحت منطق خاصی باشد اما چطور می‌شود کمپینی خوب اجرا کرد اما احساسی و یا خلاق نبود؟

آیا با مقداری توجه به شرکت‌هایی که مستقیم محصولی یا خدمتی را به مشتری عرضه می‌کنند نمی‌توان تبلیغات در این حوزه را جذاب ‌تر کرد؟

چرا برای پیروزی باید خلاق باشید؟

رسم معمول این است که B2B ها تمایل دارند از روش‌های کم ریسک تر استفاده کنند. اما این ریسک کم‌تر ممکن است در نهایت به توسعه آهسته ‌تر و موفقیت کم‌ رمق‌ تری منجر شود، به خصوص اینکه اگر شرکت منتشرکننده کمپین، رقبایی جدی در صنعت خود داشته باشد. به این آمارها توجه کنید:

    57 درصد مشتریان بیش از اینکه به طور مستقیم با نماینده‌ای از شرکت ملاقات داشته باشند در فرایند خرید حضور خواهند داشت.

    90 درصد افراد به کمپین‌های کسل‌کننده واکنش نشان نمی‌دهند.

    71 درصد افراد تجربیاتی مانند B2C را ترجیح می‌دهند.

اضافه کردن خلاقیت به کمپین می‌تواند شرکت شما را در کنار این آمار و اعداد قرار دهد. اما چطور می‌شود این کار را انجام دهد؟ تاکتیک‌های موفق در تبلیغات خلاق B2B کدام است؟

از تجارب B2C ها استفاده کنید

کمپین‌هایی که بر روی مشتری نهایی و مصرف‌ کننده تمرکز دارند بیشتر از خلاقیت استفاده می‌کنند و سعی می‌کنند چرخه خرید را تا حد امکان کوچک نگه دارند.

برخی از این روش‌ها را قطعاً نمی‌توان در B2B استفاده کرد اما با این حال هنوز چند تاکتیک وجود دارد که می‌توان آنها را قرض گرفت.

برای این کار و پیش از هر چیزی باید ریسک این خلاقیت را به جان خرید، کمی بر روی برندینگ سرمایه‌گذاری کرد و یک‌ رویه کلی را برای مجموعه در نظر گرفت.

مکان‌های مختلفی را امتحان کنید

شرکت‌های B2B نسبت به شرکت‌هایی که محصول را مستقیم به مصرف‌کننده ارائه می‌دهند ماجراجویی‌های کمتری را قبول می‌کنند. از نظر B2C ها، مکان‌های جدید ریسک بالاتری دارند و این یعنی احتمال موفقیت بزرگ‌تر و سریع‌تر محتمل‌تر است، به خصوص اگر سایر رقبا این فضاها را امتحان نکرده باشند.

برای B2B ها تبلیغات بنری، گوگلی و برخی شبکه‌های اجتماعی روش‌های متداولی هستند که بارها و بارها امتحان شده‌اند و البته در بسیاری موارد نتایج خوبی هم به همراه داشته‌اند.

خلاقیت در کسب و کار

 خلاقیت در تبلیغات کسب و کار

این مکان‌های جدید ممکن است برای هر نوع کسب ‌و کاری متفاوت باشند، اما بازاریابی محتوا می‌تواند یکی از روش‌های جدیدتر و غیرمعمول‌تر برای B2B ها باشد که کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

از طنز و محتوای غیرمنتظره استفاده کنید

B2C ها تلاش می‌کنند لحن کمپین خود را با چاشنی طنز ارائه کنند تا مخاطب بیشتری داشته باشند. البته این طنز همیشه حرفه‌ای و موفقیت‌آمیز نیست اما یکی از روش‌های رایج است که کمتر در B2B ها دیده می‌شود. این به آن معنا نیست که محصول فرضاً صنعتی یا خدماتی خود را که تنها مورد استفاده سایر شرکت‌ها است بی‌ارزش نشان دهید و تنها به دنبال خنداندن مشتری باشید. اما در هر صورت مخاطب باید در نگاه اول به دلیلی جذب آگهی شما شود تا بتوانید خود را به طور کامل‌تری به او معرفی کنید.

برندینگ را فراموش نکنید

احساسات نقشی کلیدی در وفاداری و خرید احتمالی مصرف‌کنندگان ایفا می‌کند. به همین دلیل هم است که B2C ها هزینه‌های هنگفتی را صرف برند خود می‌کنند. اتفاقی که کمتر در B2B ها شاهد آن هستیم و معمولاً فروش در اولویت قرار می‌گیرد.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی

این شرکت‌ها فراموش کرده‌اند که برای حفظ مشتری در طولانی‌مدت نیازمند برندینگ هستند و فرقی نمی‌کند که این مشتری مصرف‌کننده مستقیم باشد یا کسب‌وکارهایی دیگر. به علت ارتباط طولانی‌مدت تر مشتریان در شرکت‌های B2B معمولاً بازاریابی چندانی در این مجموعه‌ها رخ نمی‌دهد، اما این خطر همیشه وجود دارد که با حضور یک رقیب به نسبت قدرتمندتر و یا متمایز، حتی به صورت مقطعی، شرکت مشتری خود را از دست بدهد.

برندینگ این فرصت را برای شما فراهم خواهد کرد که با کمترین خسارات خود را با نیازهای مشتری جدید یا شرایط بازار هماهنگ کنید و در کنار حفظ طولانی ‌مدت تر مشتریان وفادار خود، همواره در حال جذب مشتری جدید و توسعه کسب ‌و کار باشید.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd