روش های بازاریابی

امروزه تمام کسب و کارهای مختلف به کمک روش های بازاریابی درآمد خود را بالا می برند.

آموزش بهترین روش های بازاریابی به شما کمک می کند که مشتریان را به طرف خود جذب کنید

و به برند خود اعتبار ببخشید.

صحافی یک هنر را می توانید در این مقاله دنبال کنید

در این مطلب سعی داریم شما را با انواع روش های بازاریابی و بهترین روش ها آشنا کنیم.

شما می توانید از چند روش منتخب به صورت همزمان استفاده کنید.

البته لازم نیست که از تمام روش های تبلیغات و بازاریابی برای رونق کسب و کار خود استفاده کنید

درباره بازاریابی

درباره بازاریابی

چون برخی روش ها منسوخ شده است یا در کسب و کار ویژه ی شما چندان بازدهی ندارد.

نکات مهم قبل از شروع بازاریابی

اولین نکته شناخت کافی از مخاطبان هدف است.

نوع کسب و کار شما و مخاطبانی که مشتریان احتمالی شما محسوب می شوند در انتخاب روش های بازاریابی موثر است.

روانشناسی دقیق مخاطبان چیزی است که یک بازاریاب حرفه ای حتما به آن توجه دارد.

اطلاع از بودجه برای تبلیغات نکته دیگری است که قبل از انتخاب روش های تبلیغات باید به آن توجه شود.

اگر بودجه شما محدود است بهتر است کارآمدترین و در عین حال زودبازده ترین روش های بازاریابی را انتخاب کنید.

روش های بازاریابی مدرن را خوب شناسایی کنید.

امروزه روش های جدید بازاریابی جایگزین روش های قدیمی شده اند.

در روش های جدید بازاریابی از محیط های مجازی و فضای اینترنت بیشترین بهره ی تبلیغاتی را برده می شود.

 کاربران میلیونی اینترنت همه فرصت هایی هستند که یک بازاریاب حرفه ای به خوبی از موقعیت حضور آن ها در صفحه های مجازی استفاده می کند.

تفاوت بازاریابی مصرفی و بازاریابی صنعتی

به روش های بازاریابی که در آن تولید کننده ی محصولات یا شرکت عرضه کننده کالایی به صورت مستقیم محصولاتش را به مخاطبان هدف عرضه می کند بازاریابی مصرفی گفته می شود.

البته منظور از عرضه مستقیم محصولات، لزوماً عرضه به شکل فیزیکی نیست بلکه می تواند از طریق اینترنت باشد.

مهم این است که در بازاریابی مصرفی مشتریان در بین مردم عادی هستند و مستقیماً کالاها را خریداری می کنند.

اما در بازاریابی صنعتی،هدف جذب شرکت ها و صنایع دیگر است نه افراد. در این نوع بازاریابی، صنایع سعی می کنند

شرکت های صنعتی مرتبط یا مکملشان را برای خرید محصولات جذب کنند.

این نوع بازاریابی حرفه ای تر بوده و نیازمند افراد متخصصی است که بتوانند اعتماد رقبا یا هم صنفی های خود را جلب کنند.

"انواع

انواع روش های بازاریابی

امروزه انواع این روش ها را به دو شکل کلی بازاریابی غیر اینترنتی و بازاریابی اینترنتی می توان تقسیم کرد.

درست است که امروزه بازاریابی از طریق اینترنت بسیار گسترش پیدا کرده و تأثیر گذاری آن هم بیشتر شده است

اما از روش های بازاریابی سنتی یا غیر اینترنتی هم نمی توان غافل شد.

روش های غیر اینترنتی شامل این موارد است:

تبلیغات از طریق چاپ فیزیکی، بازاریابی از طریق رسانه های جمعی، بازاریابی تک به تک و…

چاپ فیزیکی تبلیغات

چاپ انواع پوستر، بروشور تبلیغاتی، کارت ویزیت، کاتالوگ، بیلبورد تبلیغاتی و… از این دسته هستند.

این نوع روش های بازاریابی بسیار قدیمی است ولی هنوز کارآرایی خود را دارد.

با گسترش روش های چاپ، روش تبلیغات فیزیکی هم در نوع خود تنوع پیدا کرده است.

افراد در مشاغل شخصی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود اقدام به چاپ بروشور می کنند.

در داخل بروشور اطلاعات محصول یا خدمات شرکت نوشته می شود. همچنین شرکت ها و صنایع نیز از این روش استفاده می کنند.

نصب بیلبوردهای بزرگ تبلیغاتی در مکان های عمومی پر رفت و آمد نمونه ای از این نوع روش بازاریابی است.

بازاریابی از طریق رسانه های جمعی

شرکت ها برای دیده شدن بیشتر و تأثیر بر ذهن مخاطبان از رسانه های عمومی مثل تلویزیون و رادیو بهره می برند.

این کار به دو طریق مستقیم و غیر مستقیم صورت می گیرد.

نمونه ی روش های بازاریابی مستقیم از طریق رسانه، پیام بازرگانی بین برنامه های تلویزیونی است.

روش دیگر این است که در داخل سریال یا فیلم سینمایی بازیگرها به شکل غیر مستقیم محصولی را تبلیغ کنند.

یا مجریان در یک برنامه گفت و گو محور از مزایای استفاده از یک نوع کالای خاص که در واقع اسپانسر آن برنامه شده سخن بگویند.

این روزها روش های تبلیغات غیر مستقیم رسانه ها جمعی بیشتر شده است.

بازاریابی محصولات

بازاریابی محصولات

بازاریابی تک به تک

وقتی شما محصول خود را به صورت تک به تک به اعضای فامیل یا دوستانتان معرفی می کنید مشغول بازاریابی تک به تک هستید.

این کار تاثیرگذار است اما نمی توان تعداد زیادی را به این شکل جذب کرد.

بازاریابی اینترنتی

کیست که نداند دنیای امروز تا چه حد تحت تأثیر اینترنت و فضای گسترده ی مجازی قرار گرفته است؟

اینترنت خود باب ساخته شدن بسیاری مشاغل اینترنتی را باز نمود  و به رونق کسب و کارهای گوناگون کمک کرده است.

روش های بازاریابی اینترنتی بسیار متنوع است.

این روش ها هم به انواع روش های مستقیم و هم به انواع روش های غیر مستقیم قابل طبقه بندی است.

یکی از روش های این نوع بازاریابی فرستادن پیام از طریق ایمیل است.

البته پیش از آن طراحی سایتی که تمام اطلاعات و روش های ارتباطی در آن مشخص شده باشد اهمیت دارد.

نوشتن و ساخت محتوای مناسب خود یکی از روش های مهم جذب مخاطب است که به عنوان بازاریابی محتوایی نامیده می شود.

همۀ کسانی که می خواهند بازاریابی خود را متمرکز بر فضای اینترنت کنند در اولین اقدام باید سایت شخصی یا سایت مربوط به برند خود را داشته باشند.

بازاریابی ویروسی

همان طور که یک ویروس واگیردار است و می تواند افراد زیادی را به خود مبتلا کند

با روش بازاریابی ویروسی هم تعداد زیادی را وادار به تبلیغات برند خود می کنید در حالی که ممکن است هیچ نقشی در شرکت شما نداشته باشند!

برای این کار لازم است که شما بهانه ی کافی به افراد برای اشاعه ی پیام تبلیغاتی خود از هر طریقی چه ایمیل، چه وبلاگ ها و چه انواع و اقسام شبکه های اجتماعی بدهید.

برای مثال می توانید یک هدیه در نظر بگیرید.

یعنی بگویید اگر کسی پیام شما را به تعداد مشخصی ارسال کند می تواند هدیه ای که معین کرده اید را دریافت کند.

طراحی سوال و معما یا برگزاری چالش های مختلف هم از روش بازاریابی است که می تواند ویروسی عمل کند و کاربران شما را چندین برابر کند.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd