کارت پستال

کارت پستال یکی از بهترین راه های انتقال پیام است.

این پیام می‌تواند شامل تبریکات مناسبت ها مثل عید ها و تولد باشد و یا کارت تسلیت باشد.

مترادف کارت پستال در زبان فارسی ورقه پستی می باشد

یکی از راه های جذب مخاطب و تبلیغات نیز استفاده از تبلیغات است که می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

درباره سربرگ را در این مقاله دنبال کنید

استفاده از ورقه پستی و ارسال آن برای مشتریان می‌تواند یک راه بی نظیر افزایش آگاهی دادن به ان ها نسبت به برند و یا معرفی محصول و خدمات باشد.

منظور از کارت پستال چیست ؟

همان طور که گفته شد ورقه پستی وظیفه انتقال پیام را دارند و در رویداد ها و مناسبت های گوناگون و مختلف استفاده مي‌شوند. از ورقه پستی می‌توان برای تبریک گفتن، تسلیت گفتن و یا انتقال یک پیغام خاص استفاده کرد.

یکی از خوبی های استفاده کردن از ورقه پستی این است که به یک منطقه جغرافیایی خاص محدود نمی‌شود و در سرتاسر جهان می‌توان از آن استفاده کرد.

ورقه پستی در واقع نوع دیگری از نامه است که معمولا با رنگ های بیش تر و با کادو و در مناسبات خاص ارسال می‌شود. کارت بستال معمولا روی کاغذ و یا PVC چاپ می‌شود و دارای تصاویر و نوشته است.

در گذشته می‌توانستید ورقه پستی را از مراکز پست خریداری کنید اما امروزه فروشگاه ها و مراکز خرید و فروشگاه های لوازم التحریر هم این محصولات را به فروش می‌رسانند.

تاریخچه کارت پستال

تاریخچه کارت پستال

استفاده از ورقه پستی پیشینه ای دراز دارد.

اگر بخواهیم ارسال اولین ورقه پستی را بررسی کنیم باید از اواخر قرن ۱۸ ام یاد کنیم. البته این سال ها مربوط به استفاده رسمی از ورقه پستی ها هستند و ایجاد این سنت به سال ۱۸۴۸ باز می‌گردد.

سال ۱۸۶۱ و در تاریخ ۲۷ فوریه بود که اولین بار مجوز ارسال و استفاده از کارت پستال در ایالات متحده امریکا صادر شد. این مجوز به شخصی به نام جان چالتون اعطا شد و نمایندگی چاپ کارت پستال در امریکا به وی داده شد.

اولین ورقه پستی دولتی در سال ۱۸۷۱ و در اول ماه می چاپ شد. در یک قسمت این کارت پستال می‌شد پیغام را یادداشت کرد و یک قسمت دیگر آن مربوط به اطلاعات و ادرس گیرنده کارت بود.

وقتی در سال ۱۹۳۰ صنعت چاپ رونق گرفت و پرینتر ها روی کار آمدند، کارت پستال ها نیز پیشرفته تر شدند و تنوع آن ها کم کم بیش تر شد.

طرح های جالب و جذاب پشت ورقه پستی ها نیز از همان زمان روی کار آمدند.

سال هایی که دنیا درگیر جنگ جهانی شده بود استفاده از ورقه پستی هم کم شد اما بعد از جنگ جهانی دوباره استفاده از آن ها رونق گرفت.

کم کم با ظهور راه های ارتباطی الکترونیکی استفاده از ورقه پستی هم دیجیتالی شد و معمولا تنها هنگام کادو دادن از ورقه پستی استفاده می‌شود.

مزایای کارت پستال

مزایای کارت پستال

این کارت ها می‌توانند دقیقا مطابق سلیقه شما طراحی شوند و در نتیجه کاملا می‌توانند شما را در یاد مخاطبتان بیاورند.

شما می‌توانید از طریق کارت پستال پیام های خود را انتقال دهید. این پیام ها می‌توانند تبریک مناسبات، اعیاد و تولد ها باشند.

این کارت ها می‌توانند به عنوان یادگاری پیش افراد بمانند.

معایب کارت پستال

شاید بتوان هزینه کارت پستال ها را جزو معایب آن ها به شمار اورد که البته این هزینه زمانی که از کارت پستال های معمولی استفاده می‌کنید بسیار ناچیز خواهد بود.

در صورتی که خودتان اقدام به ساخت کارت پستال کنید هم هزینه کم تری برای طراحی و چاپ آن خواهید پرداخت هم بر ارزش معنوی آن می‌افزایید که موجب می‌شود این عیب کارت پستال ها نیز از بین برود.

شما می‌توانید در ساخت کارت پستال خلاقیت بالایی به خرج دهید و بر ارزش کار بیفزایید.

انواع کارت پستال ها

انواع کارت پستال ها

کارت پستال تولد

ورقه پستی مخصوص تولد یکی از پرطرفدار ترین و البته پرکاربرد ترین انواع ورقه های پستی است که در بازار به فروش می‌رسد.

این ورقه پستی ها را می‌توان همراه با تبریک تولد برای افرادی که تولدشان است ارسال نمود و یا می‌توان آن ها را برای پدر و مادر هایی که تازه صاحب فرزند شده اند ارسال کرد.

حضور در بیمارستان و یا در تمام جشن های تولد برای ما مقدور نیست و می‌توان از ورقه پستی برای نمایش احساسات و تبریک استفاده کرد.

هم می‌توانید این ورقه پستی ها را به صورت آماده خریداری کنید و هم می‌توانید خودتان آن ها را بسازید.

برای ساخت ورقه پستی تولد باید نوع کارت و کاغذ را انتخاب کرده و با یک دستگاه پرینتر طرح مورد نظرتان را روی آن چاپ نمایید.

کارت پستال کریسمس

جشن کریسمس یکی از مهم ترین مناسبت هایی است که در کشور های مختلف جشن گرفته می‌شود و اهمیت بسیار زیادی برای مردم در سرتاسر دنیا دارد.

در چنین روزی معمولا افراد با ارسال ورقه پستی به یک دیگر به یاد هم بودن را یادآور می‌شوند.

ورقه پستی کریسمس یکی از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات در فصل زمستان و نزدیک کریسمس است.

معمولا طرح های ورقه پستی کریسمس به درخت کریسمس، جوراب های قرمز، بابانوئل و کالسکه معروف و گوزن های پرنده اش مربوط است. همچنین دانه های برف و رنگ قرمز نیز جزو عناصر مهم این ورقه پستی ها هستند.

کارت پستال شب یلدا

این نوع از ورقه پستی مخصوص ایرانی هاست. شب یلدا معمولا خانواده ها ترجیح می‌دهند در کنار یک دیگر باشند و شب را کنار یک دیگر سپری کنند.

البته امروزه و با زیاد شدن مشغله ها این کار شاید کمی سخت باشد.

کسانی که به دلایل مختلف نتوانند این شب را کنار خانواده خود سپری کنند می‌توانند با ارسال یک ورقه پستی یلدایی این شب را به عزیزانشان تبریک بگویند.

بیش تر از طرح های آجیل، هندوانه و انار در ورقه پستی شب یلدا استفاده می‌شود.

متن تبریک و نوشته هم یک قسمت از ورقه پستی یلدا را شامل می‌شود.

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd