ایجاد یک بنر در فتوشاپ

رزولوشن بنر در فتوشاپ

انتخاب کردن رزولوشن برای بنر در فوتوشاپ اولین قدمی است که هنگام طراحی کردن یک بنر باید بردارید. در صورتی که در انتخاب سایز بنر در فوتوشاپ اشتباهی رخ دهد ممکن است کل کار چاپی شما زیر سوال برود و موقع چاپ کردن فایل خود دچار مشکل بشوید.

کاغذ کالک را در این مقاله دنبال کنید

احتمالا می‌دانید که دو دسته نرم افزار گرافیکی وجود دارند که یکی از آن ها به شیوه برداری و دیگری به شیوه بیت مپ کار می‌کند.

شیوه برداری، بر اساس فرمول های ریاضی طراحی شده است به این صورت که موقعی که می‌خواهید مثلا یک دایره را رسم کنید، نرم افزار با یک فرمول ریاضی آن را رسم خواهد کرد.

در واقع در صورتی که روی تصویر بزرگنمایی کنید به هیچ عنوان کیفیت آن پایین نخواهد آمد.

ولی در نرم افزار های بیت مپ که فوتوشاپ نیز یکی از آن هاست، صفحه به قطعات مربعی شکل کوچک که پیکسل نام دارند تقسیم می‌شود که باید تغییری که می‌خواهید را روی این پیکسل ها ایجاد نمایید.

البته به یاد داشته باشید که فقط زیاد بودن تعداد پیکسل ها به معنی بالاتر بودن کیفیت فایلی که روی آن کار می‌کنید نیست و سایز عکس نیز به شدت روی کیفیت تصویر نهایی شما تاثیر خواهد گذاشت.

دانلود بنر های لایه باز با فتوشاپ

دانلود رایگان طرح های psd

دانلود رایگان طرح های psd | ایجاد یک بنر در فتوشاپ

تعداد مربع ها در دو و نیم سانتی متر همان رزولوشن تصویر را تعریف می‌کند‌( در واقع در یک اینچ ). Dot Per Inch  یا تعداد نقطه در اینچ واحد رزولوشن است. (DPI)

مواقعی که کیفیت عکس را برحسب مگاپیکسل بیان می‌کنند در واقع تعداد پیکسل های طول و عرض در هم ضرب شده و کیفیت نهایی تصویر را به شما ارائه می‌دهند.

رزولوشن بنر در فوتوشاپ، به سایز عکس و سایز بنر بستگی دارد. هر چه ابعاد بزرگتر باشد رزولوشن کار پایین تر خواهد آمد.

مثلا برای یک فایل که ابعاد آن به سانتی متر ۹۰*۲۰۰ است رزولوشن صد تا صد و پنجاه مکفی خواهد بود ولی برای ابعاد بزرگ تر این رزولوشن باعث تار یا بی کیفیت دیده شدن بنر می‌شود.

بنر ها معمولا در سایز بزرگ تری نسبت به سایر تصاویر چاپ می‌شوند و البته اصولا از فاصله دورتری هم باید دیده شوند به همین دلیل فونت و شکل های روی آن ها باید سایز بزرگتری نسبت به سایر انواع چاپ داشته باشند. بنابراین رزولوشن بالایی نیاز نیست چرا که به هر حال تعداد پیکسل ها بسیار زیاد است.

طراحی بنر در فتوشاپ

طراحی بنر در فتوشاپ

حتی اگر شما کارتان را با رزولوشن بالا به چاپ خانه تحویل دهید موقع چپ رزولوشن پایین تر آورده می‌شود که کار سریع تر انجام گیرد.

به طور کلی برای یک چاپ فضای داخلی یا این دور (In Door) بهتر است از رزولوشن ۱۷۰ DPI و برای چاپ اوت دور یا فضای خارجی (Out Door) بهتر است از رزولوشن ۱۲۰ استفاده کنید.

تغییر سایز بنر در فوتوشاپ

تغییر سایز بنر در فوتوشاپ نیز مانند هر تصویر دیگری در فوتوشاپ اتفاق می‌افتد.

ساده ترین راهی که می‌توانید برای تغییر سایز تصویر یا تغییر سایز بنر در فوتوشاپ انتخاب کنید گزینه Image Size است که در منوی Image می‌توانید آن را بیابید.

موقعی که این گزینه را انتخاب می کنید یک فهرست از لیست سایز های آماده ای که می‌توانید برای فایل خود انتخاب کنید نیز وجود دارد که در قسمت Fit To یافت می‌شود.

اندازه ها هم بر اساس پیکسل و هم بر اساس میلی متر آمده اند که در مورد بنر، بهتر است از ابعاد آماده مخصوص استفاده نمایید که در انتهای مقاله به طور کامل آن ها را لیست کرده ایم.

اگر بخواهید هم می‌توانید شخصا و به صورت دستی ابعاد مورد نظر خود از جمله طول و عرض و رزولوشن را در فوتوشاپ وارد کرده و تصویر خود را به آن اندازه ها تغییر دهید.

نکات طراحی بنر در فتوشاپ

نکات طراحی بنر در فتوشاپ

نکات طراحی بنر در فتوشاپ | ایجاد یک بنر در فتوشاپ

هر نوعی از طراحی در فوتوشاپ نیاز مند توجه به نکاتی مخصوص به خود است که برخی از این نکات با یکدیگر متفاوت و برخی بین طراحی انواع تصاویر مشترک هستند.

برخی نکات برای طراحی بنر در فوتوشاپ در ادامه آمده است:

اولا این که تا حد امکان از شلوغ کردن فضای بنر بپرهیزید. زیبایی بنر ها در سادگی آن ها است و بهتر است سعی نکنید با شلوغ کردن صفحه آن را جذاب تر کنید که نتیجه ای عکس خواهد داشت.

دلیل این موضوع هم آن است که در یک بنر تبلیغاتی شما چند ثانیه بیش تر برای انتقال مفهوم خود وقت ندارید.

فونت مورد استفاده شما باید کاملا خوانا و واضح باشد. همچنین سایز فونت نیز باید طوری باشد که از فاصله کمی دور و بدون تلاش خوانده شود که بتواند مخاطب راجذب کند.

نکات مهم درباره استفاده رنگ در بنر فتوشاپ

استفاده کردن از رنگ های مناسب در طراحی بنر در فوتوشاپ یکی دیگر از نکات بسیار مهمی است که حتما باید رعایت شود. با توجه به بسته بودن دست طراح در طراحی فرم های جذاب برای بنر می‌توان گفت که تنها سلاح برای جذب مخاطبین استفاده کردن از رنگ های مناسب است. هر رنگ می تواند منتقل کننده یک پیام به مخاطب شما باشد.

مثلا قرمز علامت هشدار و خطر، مشکی نشان گر قدرت و اقتدار، بنفش نمایانگر هوش و سلطنت و ولخرجی، نارنجی القا کننده حس سرزندگی و آبی به نشانه صلح و آرامش و اعتماد هستند.

استفاده کردن از رنگ مناسب می‌تواند تاثیری به سزا در بالا بردن توجه مخاطبان شما باشد.

در انتخاب رنگ بنر علاوه بر معانی معمول روانشناسی رنگ ها باید فرهنگ منطقه ای که بنر برایشان طراحی می‌شود را نیز در نظر گرفت.

استفاده از عناصری مانند لوگویی که برای آن ها طراحی می‌کنید و شعار اصلی شرکت جزو سایر مواردی هستند که حتما باید در طراحی بنر رعایت شوند.

علاوه بر موارد گفته شده همان طور که در مقدمه این مقاله نیز گفته شد، یکی از مهم ترین نکات طراحی بنر در فوتوشاپ در نظر گرفتن سایز مناسب آن است که در واحد پیکسل اندازه گیری می‌شود.

تعداد پیکسل بالاتر چه در طول و چه عرض بنر به معنی بزرگتر شدن بنر است که حجم آن بر اساس کیلوبایت را افزایش خواهد داد.

حجمی که اکثر وب سایت های طراحی بنر برای تبلیغات استفاده می‌کنند چیزی در حدود صد کیلو بایت است. در ادامه مقاله سایز های استاندارد بنر در فوتوشاپ آورده شده است.

ابعاد بنر های استاندارد

ابعاد بنر های استاندارد | ایجاد یک بنر در فتوشاپ

سایز استاندارد بنر های مستطیلی

خود بنر های مستطیلی می‌توانند بر اساس حجم کلی به دسته های مختلف تقسیم شوند:

مستطیل های متوسط، مستطیل عمودی، مستطیل بزرگ، مربع مستطیل، مستطیل افقی و مستطیل افقی بزرگ عناوینی هستند که برای سایز های استاندارد بنر های مستطیلی به کار می‌روند.

مستطیل بزرگ با ابعاد ۳۰۰*۲۵۰ پیکسل، مستطیل عمودی ۲۴۰*۴۰۰ پیکسل، مستطیل بزرگ ۳۶۶*۲۸۰ پیکسل، مربع مستطیل ۱۸۰*۴۵۰ پیکسل، مستطیل افقی ۳۰۰*۱۰۰ پیکسل و مستطیل افقی بزرگ با ابعاد ۷۲۰*۳۰۰ پیکسل در نظر گرفته می‌شوند.

سایز استاندارد بنر های مربعی

بنر های مربعی در دو سایز ۲۵۰*۲۵۰ و ۱۲۵*۱۲۵ پیکسل هستند.

سایز استاندارد بنر های دکمه ای

بنر های دکمه خود نام هایی متفاوت دارند که در زیر انواع آن ها به همراه ابعادشان آورده شده است.

بنر کامل: ۴۶۸*۶۰ پیکسل

بنر نیمه: ۲۳۴*۶۰ پیکسل

بنر ریز: ۸۸*۳۱ پیکسل

بنر دکمه ای در ابعاد مختلف ۱۲۰*۹۰ و ۱۲۰*۶۰ پیکسل

بنر عمودی: ۱۲۰*۲۴۰ پیکسل

بنر بزرگ: ۷۲۸*۹۰ پیکسل

سایز استاندارد بنر های بزرگ

سایز های استاندارد بنرهای بزرگ شامل سه مورد می‌شود: ۱۶۰*۶۰۰ پیکسل، ۱۲۰*۶۰۰ پیکسل و ۳۰۰*۶۰۰ پیکسل

ارتباط با میهن psd

ارتباط با میهن psd | ایجاد یک بنر در فتوشاپ